[OT] Torka kläder i maskin
Frågan kanske egentligen skulle platsa i tråden för frågor man egentligen inte vågar ställa men jag kör ändå!
Jag slog till på en ny tvättmaskin under BF nu när den gamla ändå hade gått sönder. Optionerade in en torktumlare också. Man har ju hört att allt går att tumla med de nya bra-iga tumlarna.
Men nu när eländet står hemma och jag börjar kolla tvättlapparna så ser jag att i princip ingenting får tumlas.
Då tänker jag som så, att ha en vanlig luvtröja med typ 30% plast och 70% bomull som är ganska vanligt i ett jättevarmt land, det lär vara ok.
Att slunga in samma tröja i ett värmeskåp står det inga förbud om.
Varför är det då absolut verboten att tumla?
Är det för att man tänker att folk har gamla tumlare som kör sketavarmt med full snurr på allt?
Eller kan det vara för att garantera att ingen pajar nåt?
Kör man inte så varmt måste det väl funka?
Har ni några vittnesmål från verkligheten?
Tack på förhand!
Jag slog till på en ny tvättmaskin under BF nu när den gamla ändå hade gått sönder. Optionerade in en torktumlare också. Man har ju hört att allt går att tumla med de nya bra-iga tumlarna.
Men nu när eländet står hemma och jag börjar kolla tvättlapparna så ser jag att i princip ingenting får tumlas.
Då tänker jag som så, att ha en vanlig luvtröja med typ 30% plast och 70% bomull som är ganska vanligt i ett jättevarmt land, det lär vara ok.
Att slunga in samma tröja i ett värmeskåp står det inga förbud om.
Varför är det då absolut verboten att tumla?
Är det för att man tänker att folk har gamla tumlare som kör sketavarmt med full snurr på allt?
Eller kan det vara för att garantera att ingen pajar nåt?
Kör man inte så varmt måste det väl funka?
Har ni några vittnesmål från verkligheten?
Tack på förhand!