[OT] - tråden om sällskap för långfärdsskridskoåkning

Bele

Aktiv medlem
Eftersom flera på forumet åker och det är trevligt och säkrare med sällskap så gör jag ett försök med en sällskapstråd.

Jag tänker åka imorgon eftermiddag. Vallentunasjön ska ha bra is enligt hyfsat tillförlitlig källa. Jag har inte åkt där tidigare.

Krav: fullkittad och bra säkerhetstänk.

Önskemål: gärna kunna hålla tempo 2 eller 3 enl SSSK skala, dvs åtminstone måttligt snabb.

Tänkt start kanske vid 13-tiden och gärna två timmars åkning.

@salle - du har PM.

Edit: ändrat källhänvisning enl önskemål

Senast ändrad:

Velocipeden

Aktiv medlem
Kul att du vill åka Skridskor!
Jag påminner om rule nr1 i fightclub "newer talk about fightclub".
Info från Skridskonätet får inte spridas utanför Skridskonätet.

salle

Aktiv medlem
Eftersom flera på forumet åker och det är trevligt och säkrare med sällskap så gör jag ett försök med en sällskapstråd.

Jag tänker åka imorgon eftermiddag. Vallentunasjön ska ha bra is enligt hyfsat tillförlitlig källa. Jag har inte åkt där tidigare.

Krav: fullkittad och bra säkerhetstänk.

Önskemål: gärna kunna hålla tempo 2 eller 3 enl SSSK skala, dvs åtminstone måttligt snabb.

Tänkt start kanske vid 13-tiden och gärna två timmars åkning.

@salle - du har PM.

Edit: ändrat källhänvisning enl önskemål
Bra initiativ! Såg ditt pm lite sent men gärna en annan dag!
Jag tänkte mig en lunchtur imorgon måndag. Men då gärna söder om stan pga möte på em. Om någon är sugen?

Mats65

Aktiv medlem
Om ni åkte på Vallentunasjön får ni gärna berätta hur det var.
Jag åkte två varv på Vallentunasjön igår, dock inte med Bele & co.
Helt ok is. Bitvis riktigt bra.
Stabil is förutom råken som alltid finns där det är som smalast. Inga större problem att kliva över den.

ejma

Aktiv medlem
Blev det någon tur på Vallentunasjön? Jag körde några varv i lördags och den var bättre än de mindre sjöarna i omgivningen.
Råken i Bällsta krävde tydligen några bad.
Körde första varvet medsols, men upplevde motvind i kombination med skravel på några ställen. Körde de resterande varven motsols och fick mest medvind över skravelområdena. Ca 22 km/h i snitt utan fullkit.
Den södra råken har börjat röra på sig vid stranden i form av sammantryckning.

Bele

Aktiv medlem
Blev det någon tur på Vallentunasjön? Jag körde några varv i lördags och den var bättre än de mindre sjöarna i omgivningen.
Råken i Bällsta krävde tydligen några bad.
Körde första varvet medsols, men upplevde motvind i kombination med skravel på några ställen. Körde de resterande varven motsols och fick mest medvind över skravelområdena. Ca 22 km/h i snitt utan fullkit.
Den södra råken har börjat röra på sig vid stranden i form av sammantryckning.
Sent svar. Det blev Norrviken. Så även igår och idag. Status för Norrviken i den andra tråden om långfärdsskridskor.

Topp