[OT] trådlösa hörlurar t TV

Carl A

Aktiv medlem
Är det som gäller en blåtandsändare till 3,5 mm uttaget på TVn och ett par blåtandhörlurar??

osäker på exakt vilka uttag som finns på TVn, men 3,5 mm ljud ut finns.

Bonzo

Aktiv medlem
Jag kör med BT-sändaren i länken nedan och jag kan inte säga att jag upplever någon märkbar fördröjning. Ingång för både 3,5 mm och optisk anslutning. Själv kör jag optiskt.

Det finns säkert motsvarande produkter i fysiska butiker, men den här hade fått så pass många och genomgående bra omdömen att det kändes som bästa alternativet när jag jämförde alternativen.

https://www.amazon.co.uk/gp/product...o_dt_b_bia_widget_title_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Kneecap

Aktiv medlem
Tjena!

Har provat flera olika varianter och tv-apparater, alltid ett irriterande lagg. Funkar inte för mig, bättre med klassiska trådlösa så man slipper lagget.

Bonzo

Aktiv medlem
Kneecap sa:
Tjena!

Har provat flera olika varianter och tv-apparater, alltid ett irriterande lagg. Funkar inte för mig, bättre med klassiska trådlösa så man slipper lagget.
Jag är också extremt känslig för lagg/osynk i ljud, men sändaren jag använder funkar tillräckligt bra för att jag inte ska märka någon fördröjning. Dock vet jag inte om även valet av lurar påverkar detta?

Carl A

Aktiv medlem
Ahhh, tack Kneecap!!! - det synes vara svaret på mina böner!! - billigare också.

Jag inbillade mig att Blåtand va the shit… - att detta me trådlöst va ngt nytt hockepåkkus medelst Blåtand olikn...

Kneecap

Aktiv medlem
Bonzo sa:
Jag är också extremt känslig för lagg/osynk i ljud, men sändaren jag använder funkar tillräckligt bra för att jag inte ska märka någon fördröjning. Dock vet jag inte om även valet av lurar påverkar detta?
Tjena!

Slog mig precis nu att jag har en variant som fungerar bra (riktigt bra), via PS4. Då har jag trådade lurar till handkontrollen men handkontrollen går ju via BT. Misstänker att programvaran skickar ljudet något tidigare så att det blir korrekt.

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Finns BT-sändare med digital-ingång också. Samt med APT-X. Så får man ju så bra som det kan bli.

Fast jag har båda och det funkar fint vilket som ?

Pastor Hannes

Aktiv medlem
Kneecap sa:
Bonzo sa:
Tjena!

Slog mig precis nu att jag har en variant som fungerar bra (riktigt bra), via PS4. Då har jag trådade lurar till handkontrollen men handkontrollen går ju via BT. Misstänker att programvaran skickar ljudet något tidigare så att det blir korrekt.
Kapar lite...

Har du godtyckliga BT-lurar kopplade direkt till PS4, PS4 ”approoved” lurar eller dongel? Jag har ett par Sony BT-lurar jag inte lyckats koppla till mitt PS4

Kneecap

Aktiv medlem
Pastor Hannes sa:
Kapar lite...

Har du godtyckliga BT-lurar kopplade direkt till PS4, PS4 ”approoved” lurar eller dongel? Jag har ett par Sony BT-lurar jag inte lyckats koppla till mitt PS4
Tjena!

Står ju i inlägget, jag har lurar kopplade med sladd till kontrollen. Men PS-kontroller är ju via BT och borde då lida av lagget som i princip alltid finns, men aldrig noterat det där.

Pastor Hannes

Aktiv medlem
Kneecap sa:
Pastor Hannes sa:
Kapar lite...

Tjena!

Står ju i inlägget, jag har lurar kopplade med sladd till kontrollen. Men PS-kontroller är ju via BT och borde då lida av lagget som i princip alltid finns, men aldrig noterat det där.
Ahh sorry missade det.

Mer on topic.
BT Kommer alltid ha lagg om inte kompensation för det sker, hur mycket beror på konstruktion. Informationen måste packas upp innan den skickas som signal till högtalarelementet.

De gamla klassiska trådlösa brukar gå på FM-bandet. De demoduleras analogt, dvs utan lagg.

Tarkaz

Medlem
Kör apple tv, med den kan du ansluta till allt som stöder bluetooth. När sambon sover kör jag airpods. Annars kör vi nån soundbar med bluetooth. Upplever inget lagg.

Carl A

Aktiv medlem
Tack alla. Grymt!! - Happy levererar, som vanligt.

Lite synd jag känner jag måste cykla o sånt jobbigt för att kunna nyttja happys gränslösa kompetens.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer