[OT] Trådlösa sportlurar för Andriod

Klavikel

Aktiv medlem
Behöver lite tips på schyssta in-ear. (Orkar inte googla)
Har aldrig tränat med lurar tidigare såÅ har inte riktigt koll på vad man ska leta efter.

Tänker att det är bra om de sitter fast ordentligt när man t.ex. joggar men gärna har både komfort + bra ljud.
Batteritid... Vad mer?

Är JayBird bästa eller vad säger ni?

NLC

Aktiv medlem
BT headset med separat hörlursutgång, tex SBH-50/52/56 och ett par Philips SHQ3300?

Klavikel

Aktiv medlem
Tack för tipset Palle. Jag har ett par Bose med ANC som jag köpte för att ha när jag reser, fruktansvärt sköna på tåg/flyg/bil. Tar allt utom högt prat och vindbrus.
Visste inte att de gjorde BT med ANC för träning.
Oavsett så är det nog lite väl mkt pengar, brusreducering är nog inget jag värdesätter i samband med träning.

NLC, vad menas med separat hörlöursutgång?
Jag är tämligen säker på att jag vill ha in-ear iaf, så mkt vet jag.

Senast ändrad:

NLC

Aktiv medlem

HåkanC

Aktiv medlem

Klavikel

Aktiv medlem
Ok...
Jabra Pace verkar bra.
Supra Nitro-X dök upp när jag kollade något test. Lite dyrare med 1300kr men verkar väldigt bra enligt test i Ljud&bild.

Nån som har något att säga om JBl mini BT eller nån Jaybird?

NAnders

Aktiv medlem
fhloston sa:
Klavikel sa:
NLC, vad menas med separat hörlöursutgång?
Jag är tämligen säker på att jag vill ha in-ear iaf, så mkt vet jag.
Tex

https://www.sonymobile.com/se/products/accessories/bluetooth-headset-with-speaker-sbh56/

Mikrofonen sitter i enheten, valfri hörlur ansluts med 3,5mm jack.
Jag har använt ett annat Sony-headset i några år men ett problem är att det är svårt att få tag på hörlurar med kort sladd. Poängen med att fästa kontrollen i kragen går ju lite förlorad om man har en 1,5-meterssladd som dinglar. Sist jag behövde nya lurar eftersom de gamla gick sönder så löste jag det genom att beställa ett par på Ebay från en snubbe i Hongkong som uppenbarligen sitter på ett privat lager av Sonys originallurar.

Varför kan man inte köpa sådana genom mer lättillgängliga kanaler?

Klavikel

Aktiv medlem
HåkanC, tack för tipset. Perfekt, ska kolla upp det ??
Vad är det för telefon som har inbyggd brusreducering??? Aldrig någonsin hört talas om att det finns.

Rholm

Aktiv medlem
JBL Mini Reflect BT kör jag på. De har både vanliga pluggar och plugg med bygel i olika storlekar. Sitter som gjutna både på mig och tjejen.

Ringh

Medlem
Klavikel sa:
Ok...
Jabra Pace verkar bra.
Supra Nitro-X dök upp när jag kollade något test. Lite dyrare med 1300kr men verkar väldigt bra enligt test i Ljud&bild.

Nån som har något att säga om JBl mini BT eller nån Jaybird?

JBL mini köpte jag för att ha till träningen men lämnade tillbaka dom dagen efter då ljudet va ett skämt. Visst rent och fint ljud men basen va totalt obefintlig.

Jaybird X3 har jag några kompisar som kör med och dom e galet nöjda, svinbra ljud samt bra batteritid. Sen kan du via en app ställa in ljudet precis som du vill ha i lurarna.

Rholm

Aktiv medlem
JT sa:
Rholm sa:
Sitter som gjutna både på mig och tjejen.
De kanske sitter jättebra, men tro mig, de sitter inte som gjutna lurar.
"Sitter som gjutna" är ju ett ganska vanligt uttryck, måhända något missvisande i just en tråd om in-earhörlurar. Så jag får väl ta tillbaka det. Hörlurarna sitter extremt jäkla bra, men inte fullt ut som om de vore gjutna. Dock har jag gjutna hörselproppar, så jag vet hur sådana sitter (och det är bra nära med dessa).

Jag tycker man bör vara försiktig med att uttala sig om hur saker passar (eller inte passar) på folk man inte känner, det är ju högst individuellt och man vet inte vad folk har för kunskap och erfarenheter av dylika prylar.

Senast ändrad:

Jonny S

Medlem
Jag köpte JBL Reflect Mini BT, tycker de låter bra.
De sitter på sin plats, hade lite problem att få dem sitta som de skulle, men det är nog bara jag ;)
Är över förväntan nöjd.
Köpte för iOS iofs, men det lär ju inte göra nån skillnad kan man tycka.

Senast ändrad:

Oskar

Aktiv medlem
Klavikel sa:
Jag har dom Supralurar som bara heter Nitro. Jag köpte dem eftersom de fått bra omdömen i tester jag hittade på nätet. Men jag tycker inte att de låter särskilt bra, däremot har de en extremt överdriven bas.

Det känns så knäppt att man för samma pengar kan köpa ett par AKG K550: https://www.referenceaudio.se/produkter/visa/fynda/horlurar-3/in-ear/akg-k550
Det är en så ofantligt mycket bättre hörlur, men knappast in-ear... ;-)

Luzen

Aktiv medlem
Behöver nya lurar för löpning och gym. Denna gång tänkte jag köpa något lite bättre än de tidigare 500kr lurarna.
Maxpris runt 1500kr. Vad skall jag välja? Mina öron gillar såna där man stoppar in så de fastnar lite. Alltså funkar inte tex iphonelurar.
Såg Jaybird X4 för 1390kr, någons om testat?

Vernersson

Aktiv medlem
Luzen sa:
Behöver nya lurar för löpning och gym. Denna gång tänkte jag köpa något lite bättre än de tidigare 500kr lurarna.
Maxpris runt 1500kr. Vad skall jag välja? Mina öron gillar såna där man stoppar in så de fastnar lite. Alltså funkar inte tex iphonelurar.
Köpte RHA MA650 Wireless för ett tag sedan.
Mkt nöjd med dom. Sjukt bra batteritid och de hoppar inte omkring vid löpning.

Det följer med en mindre uppsjö av olika proppar och jag fastnade för dessa som det följer med ett par av, och man kan köpa fler när de slits ut.

Luzen

Aktiv medlem
Vernersson sa:
Luzen sa:
Köpte RHA MA650 Wireless för ett tag sedan.
Mkt nöjd med dom. Sjukt bra batteritid och de hoppar inte omkring vid löpning.

Det följer med en mindre uppsjö av olika proppar och jag fastnade för dessa som det följer med ett par av, och man kan köpa fler när de slits ut.
Ser riktigt fina ut!
Lite osäker på om de klarar mina svettfloder, ipx4 mot Jaybirds ipx7...

evo

Aktiv medlem
Jag skulle nog satsat på rha ma750 wireless. Jag har den trådade varianten och jag är hur nöjd som helst.

Grym batteritid och ljud.

evo

Aktiv medlem
Har ett par Jabra 45e. Bra ljud och praktiska. Tyvärr passar de inte mina öron.

Supersonic

Aktiv medlem
Jag har ett par Jaybird X4 och är väldigt nöjd med dem. Bra ljud för att vara bluetooth och lättanvända.

Rattnalle

Aktiv medlem
När ska det bli standard med usb c laddning då? Ett av förslagen ovan har ju det men det verkar annars ont om sådant.

Oskar sa:
Klavikel sa:
Jag har dom Supralurar som bara heter Nitro. Jag köpte dem eftersom de fått bra omdömen i tester jag hittade på nätet. Men jag tycker inte att de låter särskilt bra, däremot har de en extremt överdriven bas.

Det känns så knäppt att man för samma pengar kan köpa ett par AKG K550: https://www.referenceaudio.se/produkter/visa/fynda/horlurar-3/in-ear/akg-k550
Det är en så ofantligt mycket bättre hörlur, men knappast in-ear... ;-)
Jag har nitro x! Det är den bästa luren jag testat efter att ha haft hemma 4 par.

+ Så bra ljud! Klart bäst av de jag testat (jaybird x3, nån jabra, )
+ Väldigt nätta! Upplevs som ett par "vanliga" in-earlurar - många av de andra jag testat var betydligt klumpigare
+ Riktigt bra batteritid!
- Dålig täckning, sämre än många konkurenter.

Min slutsats är köp hem ett par nitro-x, kan du leva med täckningsproblemet är de den bästa lurarna!

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer