[OT] [TRAMS] Den stora tråden med fejkade tröjor med tryck där du gör dig rolig över en annan happyit

GoranS

Aktiv medlem
[OT] [TRAMS] Den stora tråden med fejkade tröjor med tryck där du gör dig rolig över en annan happyit
9D928A51-8AF6-4756-997A-F0A762400ED8.png

Ja du, träknackaren, blir du arg av det där tror jag du behöver tagga ner lite. Är knappast optimalt för din träning att mitt i natten sitta och hetsa upp dig över rent tramsande.

Senast ändrad:

JTF

Aktiv medlem
Edit: Felpost.

Senast ändrad:

GoranS

Aktiv medlem
Vad vill farbror ha för lön då? Jag har några gamla däcksjärn och något 22mm tubdäck att löna med om det skulle göra saker gladare?
Ordning på torpet! Bilder på roliga skyltar i för detta avsedd tråd. Bilder på fejkade tröjor med tryck som gör sig roliga över annan happyit i för detta avsedd tråd. Erbjudanden om bortskänkande av däckjärn och tubdäck i för det avsedd tråd. Etc.

I övrigt får man tacka för erbjudandet men däckjärn har jag själv fler än jag behöver och hjul med fälgar för tubdäck saknar jag (och är ärligt talat inte så intresserad av), så tack men nej tack.

Senast ändrad:

thomaslundstrom

Aktiv medlem
Ordning på torpet! Bilder på roliga skyltar i för detta avsedd tråd. Bilder på fejkade tröjor med tryck som gör sig roliga över annan happyit i för detta avsedd tråd. Erbjudanden om bortskänkande av däckjärn och tubdäck i för det avsedd tråd. Etc.

I övrigt får man tacka för erbjudandet men däckjärn har jag själv fler än jag behöver och hjul med fälgar för tubdäck saknar jag (och är ärligt talat inte så intresserad av), så tack men nej tack.

Ordning på torpet skareva!

1632557513175.png

Pfaff

Aktiv medlem

Japp! Kategorier ska vi ha!
Eller har jag missat nåt nu igen?

GoranS

Aktiv medlem
Japp! Kategorier ska vi ha!
Eller har jag missat nåt nu igen?
Man kan förstås se en tråd som en kategori. Dock finns i så fall överlapp mellan kategorier och en kategori kan finnas i flera upplagor.

Om man tycker trådtiteln är ointressant för att avgöra om ett inlägg är lämpligt eller ej kan man ju å andra sidan döpa trådarna till vad som helst och posta godtyckliga inlägg i dem. Då blir trådarna i själva verket subfora med total anarki gällande vad som postas i dessa.

staine

Aktiv medlem
Anarki? Fy så hemskt det skulle happy aldrig överleva!

GoranS

Aktiv medlem
Anarki? Fy så hemskt det skulle happy aldrig överleva!
Jag inser att du skämtsamt anspelar på att happy inte har någon speciellt hård moderering och att trådar kan spåra ur rätt rejält jämfört med ursprungsämnet.

Total anarki i form av att alla postade totalt godtyckligt i olika trådar eller att det bara fanns en (möjligen tidssorterad) stor hög med inlägg tror jag dock skulle döda happy rätt omgående.

GoranS

Aktiv medlem
En tråd där inlägg i stil med detta med fördel kan placeras.

Edit: OT, // marr.
Jag hade först tråden OT-märkt men bytte sen till TRAMS då jag tyckte att tråden är mindre värd/intressant än en hel del OT-trådar. Min tanke var att TRAMS snarast implicerar OT medan omvändningen förstås inte behöver gälla.

Berk

Aktiv medlem
Jag hade först tråden OT-märkt men bytte sen till TRAMS då jag tyckte att tråden är mindre värd/intressant än en hel del OT-trådar. Min tanke var att TRAMS snarast implicerar OT medan omvändningen förstås inte behöver gälla.

Håller inte med. Det kan också finnas OnT trams.

123456789

Aktiv medlem
Annars är loppis kul!

Bilagor

• 20210925_113447.jpg
    20210925_113447.jpg
    721.9 KB · Besök: 98

GoranS

Aktiv medlem
Nej, men det betyder inte att du inte behöver lägger till "OT".
Nej, moderatorerna bestämmer naturligtvis.

Givet att min hypotes om att OnT tramstrådar inte TRAMS-taggas tillför dock OT-tagning av TRAMS-taggade trådar ingen information.

Berk

Aktiv medlem
Nej, moderatorerna bestämmer naturligtvis.

Givet att min hypotes om att OnT tramstrådar inte TRAMS-taggas tillför dock OT-tagning av TRAMS-taggade trådar ingen information.

Vad skulle du hade gjort då om du skulle öppna en OnT tramstråd?

kais01

Aktiv medlem
Jag inser att du skämtsamt anspelar på att happy inte har någon speciellt hård moderering och att trådar kan spåra ur rätt rejält jämfört med ursprungsämnet.

Total anarki i form av att alla postade totalt godtyckligt i olika trådar eller att det bara fanns en (möjligen tidssorterad) stor hög med inlägg tror jag dock skulle döda happy rätt omgående.
i den här tråden är det redan stort mått av anarki:) en bild av en tryckt bruksanvisning i en tråd om skyltar är enligt mig lagom anarki, ingen större avvikelse kort sagt:)

det är det oväntade inslagen i trådarna som 'är' happy. på gott och extragott.

GoranS

Aktiv medlem
i den här tråden är det redan stort mått av anarki:) en bild av en tryckt bruksanvisning i en tråd om skyltar är enligt mig lagom anarki, ingen större avvikelse kort sagt:)

det är det oväntade inslagen i trådarna som 'är' happy. på gott och extragott.
Tramstrådar är det väl helt ok med lite vad som helst i.

Att skriva vad som helst i vilken tråd som helst tror jag dock ärligt talat inte att du heller skulle tycka var speciellt lyckat. Säg t.ex. att en nykomling på forumet ställer en fråga om kompatibilitet mellan kedjor och kassetter av olika märken. Att då happyit 2 går in med ett inlägg om lämpligt antal dubb på vinterdäck följt av happyit 3 som drar in en liten RR från gårdagens tur, etc. skulle visserligen vara oväntat men rimligen för mkt anarki för att forumet skulle överleva om den typen av postande gjordes för jämnan.

Så, det finns fall där det blir för mkt anarki och fall där anarkin är rimlig. Frågan är var gränsdragningen går. Olika människor har säkerligen olika synpunkter om detta. Att utan att gå till otrevligheter framföra sin synpunkt och lobba för denna tycker jag är rätt naturligt.

Jag tycker det är en poäng med en distinktion mellan roliga skyltar och roliga texter i allmänhet. Då uttrycker jag min åsikt om detta i hopp om att människor kanske håller med mig och tråden tar en riktning jag uppskattar. Gör den inte det får jag gilla läget eller sluta läsa tråden.

kais01

Aktiv medlem
du har helt rätt; någon typ av anknytning får det vara.

som skylttråden har utvecklat sig tar den även upp begreppet 'informerande text', inte nödvändigvis uppsatt på en skylt.

helt ok tycker jag.

uppskattar för övrigt dina skriv:)

Köp & Sälj

Topp