[OT] Vad grillar du?

Jimel

Aktiv medlem
[OT] Vad grillar du?
Testade det i somras men fick inte riktigt till det. Det blev för mycket värme undertill så de blev antingen brända i botten eller inte helt klara på ovansidan. Riktigt irriterande.
Vad jobbigt, min grill är ju väldigt enkel att ställa värmen på då man väljer exakt temp på en display 😁

Waylost

Aktiv medlem
[OT] Vad grillar du?
UDSen fick testa en hel bit entrecôte ikväll
Första gången med hel bit 135c i ca 80 min med äpple och körsbärsrök. Inte sista gången
DD22E952-8014-44AF-821A-E75D283C9163.jpeg
0954B860-98FC-4083-B49D-47DF00F4A2DF.jpeg

marr

Moderator
Forumvärd
[OT] Vad grillar du?
Går lite OT, men rök?

Velar mellan bradley och webers röktunna liknande waylosts mycket fina bygge.
Någon som röker här?

Leffe

Aktiv medlem
[OT] Vad grillar du?
Går lite OT, men rök?

Velar mellan bradley och webers röktunna liknande waylosts mycket fina bygge.
Någon som röker här?
BBQ-röker bara, i egget. Tidigare har jag haft en wsm 47, off set och sedan en wsm 57 före egget.
Men när jag börjar dra upp makrill i sommar så ska de varmrökas!

marr

Moderator
Forumvärd
[OT] Vad grillar du?
Idag har jag ormat mig lite i webern. (fortfarande ingen rök inhandlad)

En bit lamm, en bit oxe och en tomahwak.
20201230_093024.jpg
20201230_093025.jpg

Allting grillat långsamt med lite hickory chunks i början.
Avslutat med rejäl reverse sear efter lite vila. Tomahawken kan vara det godaste jsg lyckats grilla fram. De andra två bitarna till imorgon.

20201230_150159.jpg

20201230_150308.jpg

20201230_151307.jpg

123456789

Aktiv medlem
[OT] Vad grillar du?

Juhlin

Aktiv medlem
[OT] Vad grillar du?
Tyvärr fuskar jag i mitt första bidrag genom att inte ha en efter bild.
Men en oxfilé avsedd för plankstek, smaksatt med egentillverkad rub med egenodlad habanero bl.a. och penslad med smält smör.
Det vattnas ju i munnen av enbart före bilden!
IMG_20201231_183148.jpg

glitch

Aktiv medlem
[OT] Vad grillar du?
Idag har jag ormat mig lite i webern. (fortfarande ingen rök inhandlad)

En bit lamm, en bit oxe och en tomahwak.
Visa bilaga 461760
Visa bilaga 461761

Allting grillat långsamt med lite hickory chunks i början.
Avslutat med rejäl reverse sear efter lite vila. Tomahawken kan vara det godaste jsg lyckats grilla fram. De andra två bitarna till imorgon.

Visa bilaga 461764

Visa bilaga 461765

Visa bilaga 461766

Marr I löööv it! Du gör grymma tricks begripliga för en köksamatör. Har lärt mig snake och nu reverse sear bland annat. Båda plättlätta grejer som gör matlagningen roligare och godare! Underbart med nördgrejer som ändå är lättjobbade😃
Dagens mission blir att hitta en köttbit till kvällen. Kan bli lätt eller jäkligt svårt efter nyår haha

glitch

Aktiv medlem
[OT] Vad grillar du?
På det temat, grilltermometer med blåtand? Finns det någon happykoncensus på vad sol gäller? Så trött på sladdtermometrar som hänger ut.

marr

Moderator
Forumvärd
[OT] Vad grillar du?
På det temat, grilltermometer med blåtand? Finns det någon happykoncensus på vad sol gäller? Så trött på sladdtermometrar som hänger ut.
Leta efter något med wifi om du har wifi vid grillen. Väldigt smidigt att inte behöva stå i grillens direkta närhet om man kör lite längre grillningar.
Själv kör jag dock med blåtand, men probarna har sladdar.

Waylost

Aktiv medlem
[OT] Vad grillar du?
Meater+ har bra räckvidd och fungerar bra, dock ej wifi och så är proben ganska tjock och måste in långt. Ändå väldigt bra koncept!
+1 på den, bra räckvidd jämfört med vanliga meater.
Funkar fint till större bitar, är det kyckling eller tunnare kött med kort tillagningstid så kör jag med en digital sticktermometer

Waylost

Aktiv medlem
[OT] Vad grillar du?
26EFF6EE-2FE4-47AD-BD3E-560231815AD0.jpeg
Vingar ikväll, fick ligga i 5% brine med worshetshiresås och jalapeños över natten. 40min på ~220° och sedan ner i egen mixad bbqsås för att sedan gå gallret igen med lite mer värme nån minut

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer