[OT] Vad grillar du?

Waylost

Aktiv medlem
[OT] Vad grillar du?
8FF8AC2A-1C19-4866-B2A9-10CE24E852F5.jpeg

Flank!

Sambal Oelek

Aktiv medlem
[OT] Vad grillar du?
Jag grillar grillen! :)

Det var ju en väldans snack om grönsåpa här ett tag. Testade det idag för att rengöra grillen. Tog såpa/vatten 2:1 och sprayade på. Drog på lägsta effekt en kvart, sedan var det bara att skrubba bort! Det var magiskt bra! Min grill var riktigt grisig! Skrubbade med diskborste och vatten och sedan spolade av med vattenslang bara. Gallren tog jag separat i diskhon en gång till fast på undersidan. Nu är den som ny!!

Ska grilla kycklingspett senare. Mmmm

_3130442.jpg

_3130443.jpg

Kneecap

Aktiv medlem
[OT] Vad grillar du?
Tjena!

Var så exalterad att jag glömde fota.. Men 700 gram t-bone och 500 gram oxfile.
Aubergine, zucchini och sparris åkte på grillen också, som sen blandades ihop med olivolja, vitlök, citronjuice, färsk basilika och färsk timjan. Salt och peppar.
Örtsmör och en fransk potatissallad rördes ihop i köket under tiden.
Bästa grillningen på länge.

Bengt-re

Aktiv medlem
[OT] Vad grillar du?

Bengt-re

Aktiv medlem
[OT] Vad grillar du?
Visst, men man får också välja risker som ger något tillbaka. Cykla landsväg är inte helt ofarligt, man kan sluta som kylarprydnad till en rattsurfare - trist risk, men cyklingen är värd den risken.

Äta god grillad mat är nog lite mindre nyttigt än att äta kokt torsk. Men det ger så mycket mer i form av livslvallite att det är värt en viss ökad risk.

Dricka en öl då och då är antagligen inte nyttigt, men återigen - det ger också njutning så för mig är det värt det.

Ingen av oss lever för evigt så trots att jag verkligen inte förespråkar en fatalistisk livsåskådningen så anser jag nog att man bör försöka fylla åren med liv snarare än att bara försöka maximera livet med år.

#åsikt

Bikzz

Aktiv medlem
[OT] Vad grillar du?
Ingen av oss lever för evigt så trots att jag verkligen inte förespråkar en fatalistisk livsåskådningen så anser jag nog att man bör försöka fylla åren med liv snarare än att bara försöka maximera livet med år.
Håller absolut med. Men ändå bra att ha koll på potentiellt farliga saker. Skär bort det där svarta brända förkolnade bara :cool:

Köp & Sälj

Topp