OT: Vad lyssnar du på för musik just nu?

Örjan Lax

Aktiv medlem
Hej Happy! (och alla mina fina vänner här inne)

Mår lite bättre idag, men fortsätter ändå lite på sorgtemat efter min mors död.

Det börjar sjunka in nu att det har hänt, och ni ska veta att det betyder så otroligt mycket att få skriva av sig i sorgen och få sprida lite musik här inne, oavsett respons. :-/

Hasse#7

Aktiv medlem
Örjan Lax sa:

Det börjar sjunka in nu att det har hänt, och ni ska veta att det betyder så otroligt mycket att få skriva av sig i sorgen och få sprida lite musik här inne, oavsett respons. :-/
Beklagar sorgen. Går inte över men blir hanterbart. Låt det ta den tid som behövs utan att offra din egen tid för mycket.

Örjan Lax

Aktiv medlem
Hasse#7 sa:
Örjan Lax sa:

Beklagar sorgen. Går inte över men blir hanterbart. Låt det ta den tid som behövs utan att offra din egen tid för mycket.
Tack snälla Hasse.

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Örjan Lax sa:
Hasse#7 sa:
Örjan Lax sa:

Tack snälla Hasse.
Beklagar Örjan :(

Loftberg

Aktiv medlem
Sambal Oelek sa:
Candlemass - Door to Doom! Nytt släpp idag!
Alltså wow, jag hade helt räknat bort Candlemass för längesen. Men vilket jävla rockepos tillika skolboksexempel i hur man gör stabil gammaldags hårdrock i modern tappning. Fantastiskt! Lite som Sabbaths otippade come-back för några år sedan. Tack för att du tipsade om deras nysläpp!

Sambal Oelek sa:
Nu blev det denna istället... grymt säker
Hon är fruktansvärt begåvad och hon har tillsammans med, som gitarrist själv mina nytillkomna ölkilon bevisat för mig varför gitarrer är formade som de är.

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Loftberg sa:
Sambal Oelek sa:
Candlemass - Door to Doom! Nytt släpp idag!
Alltså wow, jag hade helt räknat bort Candlemass för längesen. Men vilket jävla rockepos tillika skolboksexempel i hur man gör stabil gammaldags hårdrock i modern tappning. Fantastiskt! Lite som Sabbaths otippade come-back för några år sedan. Tack för att du tipsade om deras nysläpp!
Ja, en grym platta faktiskt, har lyssnat lite mer på den nu och det känns som en sådan platta som får mogna lite, så blir den ännu bättre :)

Köpte biljett till Sweden Rock så får man se dem live också! Ser väldigt mycket fram emot det!

Snöat in på the Supersuckers senaste dagarna..
Sitter o sjunger med för mig själv på stan o fullständigt skiter i att texterna må vara lite obskyra =p

Drosa

Aktiv medlem
Yello-Flag på fuskkassettband-
spelare. Retrovibes i dubbell bemärkelse. Man kanske ska skaffa sig ett kassettdäck igen? Njae?

20190305_222451.jpg

GoranS

Aktiv medlem
Lynott ser, inte så förvånande med tanke på att han inte levde så mycket längre, rätt sliten ut.

Loftberg

Aktiv medlem
Herren som tillsammans med Scorpions, Deep Purple, Van Halen och Judas som för längesen fick mig in på rätt bana i musiken, med bl.a. den här låten.

Supertramp

Aktiv medlem
Någon som kan hjälpa mig att identifiera den samplade melodislingan som börjar ca 2:45?
Jag känner igen den men kommer inte på vad det är!
www.youtube.com/v/fLmjnAyhXck

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer