OT: Vad lyssnar du på för musik just nu?

Supertramp

Aktiv medlem
Svänger bra men den här versionen är brutalare och tyngre! :-)
www.youtube.com/v/_0gTZ6A0waE

Senast ändrad:

Supertramp

Aktiv medlem
Hittade denna på Spotify:
www.youtube.com/v/X9hkU0BOo_U
Riktigt bra cover på Buffalo Springfields "For what it's worth"!
Har aldrig hört talas om tjejen men hon sjunger skitbra och verkar ha gjort en del andra sköna låtar också!

Supertramp

Aktiv medlem
www.youtube.com/v/4wZ3ZG_Wams
Så groovy!

Finns live-version också på Youtube som är lite kul att kolla på men inte alls lika bra tycker jag. Studioversionen är ju bara sååå skön alltså!
www.youtube.com/v/XV1DK9tSHio

Senast ändrad:

katten

Medlem
Sambal Oelek sa:
Supertramp sa:
Sambal Oelek sa:
Supertramp sa:
Vilka lurar valde du?
Är lite sugen på att köpa nya. Om det finns något jag tycket är bättre än de jag har nu dvs.
Nu blev det ett par AKG K550 Mk III, de jag köpte häromdagen hade sånt konstigt ljud, van vid att det låter neutralt och ofärgat. Så det fick bli ett par sådana här, grymma!
OK jag vill ha trådlöst. Har ett par Sony som jag är mycket nöjd med men om det kommer nåt ännu bättre så kan jag tänka mig att nedgradera dessa till gym-lurar.

Har även ett par 3-4 år gamla trådbumdna AKG som jag kan tänka mig är en tidig föregångare till K550. De låter mycket fint men alldeles för tunn bas för min smak. Jag lyssnar på den ibland dock så jag föredrar den till viss musik. Men 19/20 gånger föredrar jag mina Sony. Inte bara för att de är trådlösa, bastrycket gör att det blir så mycket mer drag i musiken.
Då kan jag med glädje delge dig min senaste uppfinning. Trådlös-konverteringskit till dina favoritlurar!

Gjorde en liten adapterkabel och satte dit en Bluetooth-mottagare, blev kanon! Nu blev mina nya lurar ännu bättre! Jag ville ju också ha trådlösa :)
Intressant! Var hittade du den? Jag köpte ett par Bose QC25 (billigt på Webhallen). Men min telefon verkar ha problem att driva dom ordentligt - låter bättre på laptop... och så kanske man kan slippa sladd.

/A

SGS

Aktiv medlem
En till låt som snart firar 25 år...

Märkligt att inte Goldmine slog igenom på riktigt. De var måhända före sin tid.

SGS

Aktiv medlem
Har kikat igenom ett antal "Pink Floyd reactions" nu. Nya favorithobbyn.

Senast ändrad:
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer