SIE
Aktiv medlem
[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?
Var tvungen att lyssna. Sockersött och fintFöljer upp med distad Beach Boys rockVisa bilaga 455592

Var tvungen att lyssna. Sockersött och fintFöljer upp med distad Beach Boys rockVisa bilaga 455592
De har ju lite olika sound på olika plattor men "Dark side of the moon" eller "Wish you were here" är nog bra plattor att starta med, låten "have a cigar" på den sistnämnda är en personlig favorit.PF är en dörr jag ännu inte vågat öppna (utöver hitsen), känns inte som att det funkar att bara doppa tån. Var börjar jag om jag vill kliva in i en hel platta? Läge nu när man är 40+ antar jag![]()
Både Al di Meola och Steve Vai har ju uttryckt sin uppskattning så ...Dels inspirerad att nöta mer skalor, dels inspirerad att aldrig mer plocka upp en gitarr..
Hela den skivan är ett mästerverk.Pink Floyds mest underskattade låt, hörde den första gången när jag var 8 bast och gick igenom morsans LP-skivor och jag gillar den skarpt fortfarande.
Animals helt klart, ju mer jag lyssnar desto bättre blir det. Åker jag tåg eller flyg långt så är det ofta jag drömmer mig bort till Animals.PF är en dörr jag ännu inte vågat öppna (utöver hitsen), känns inte som att det funkar att bara doppa tån. Var börjar jag om jag vill kliva in i en hel platta? Läge nu när man är 40+ antar jag![]()
Crude ss..Animals helt klart, ju mer jag lyssnar desto bättre blir det. Åker jag tåg eller flyg långt så är det ofta jag drömmer mig bort till Animals.
Wish you where here är en platta jag också gillar mycket av personliga skäl. Första barnet var 12 dagar försenat och titelåten ett självklart val medans jag väntade hemma på att få hämta hem mamman och barnet från sjukhuset. Får fortfarande gåshud när jag hör den spelas på radion.
FNM-relaterat. Nygammalt med Mr Bungle:
med anknytning till ovan: Angel Dust med Faith No More. Länkningen verkar ändrad, ingen infogning tyvärr.
Och Rukorna med tp
Jag har aldrig hört maken till samling av countryklyschor i såväl text som produktion. Med det sagt njöt jag av varje sekund
Kokar du elektronik.
ehh, vad menar du?Kokar du elektronik.
Förstärkaren under cd spelaren det är att koka elektroniken.ehh, vad menar du?![]()
Aha :) ...gillar hårdkokt musik så det är ingen fara :)Förstärkaren under cd spelaren det är att koka elektroniken.