[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Lyssnade vidare på Luciamorgon från Jukkasjärvi 😀 grymt bra faktiskt. Hann inte se klart det på Lucia så jag tänkte försöka fixa det nångång.

2020-12-18 15_38_02-Luciamorgon från Jukkasjärvi _ SVT Play - Brave.png

Pepperazzi

Aktiv medlem
Trodde inte jag någonsin skulle säga det här, men den här franska dragspels-dödsen växer som med varje lyssning.

Trodde inte jag någonsin skulle säga det här, men den här franska dragspels-dödsen växer som med varje lyssning.
Det var en smal och speciell nisch måste jag säga 🙂
Du har säkert hört Eluvietie redan. Har inte lyssnat så mycket på dom sedan Anna Murphy lämnade bandet
De första skivorna var i alla fall riktigt bra melodeath med folkinslag, nu vet jag inte, kanske ska ta reda på det 🙂

Pepperazzi

Aktiv medlem
Det var en smal och speciell nisch måste jag säga 🙂
Du har säkert hört Eluvietie redan. Har inte lyssnat så mycket på dom sedan Anna Murphy lämnade bandet
De första skivorna var i alla fall riktigt bra melodeath med folkinslag, nu vet jag inte, kanske ska ta reda på det 🙂
Jag har en hel del luckor i folkmetallyssnandet, så det här var nytt.

Det mesta andra av Igorrr var faktiskt inte så dragspeligt, snarare mer experimentellt och elektroniskt med inslag av folk, opera och lite galna samplingar av allt från dammsugare, kakburkar till hemmasnickrade gasflaskeslagverk.

Pajas

Aktiv medlem
Lite Surfajettes när psykbrytet är nära pga hantverkare som lovar stort men misslyckas med det mesta.... eller med allt om jag tänker efter....

clnr

Aktiv medlem
Fick hem en laddning vinyl idag. Fedex tog sin tid på sig genom att skicka paketet från Berlin till Göteborg via Landvetter, Milano, Sofia och Landvetter igen. Men just nu spelas denna:

SIE

Aktiv medlem
Lite Surfajettes när psykbrytet är nära pga hantverkare som lovar stort men misslyckas med det mesta.... eller med allt om jag tänker efter....
Värst vad det där var bra, kanske inte just det klippet men det fanns ju massa (ok, lite mer iaf) på Spotify. Snygga tjejer med jazzmasters trodde först jag var musikens motsvarigheter till klickbait men icke 🙂

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer