Hajade till pga kul formulering i Sydsvenskans recension för några veckor sedanÅrets bästa skiva. Thou + Emma Ruth Rundle - May our chambers be full.
Kul! Det mesta Emma Ruth Rundle rör vid blir fantastiskt. Marriages, Red Sparrow, hennes sologrejer. Rekommenderas.
Trodde inte jag någonsin skulle säga det här, men den här franska dragspels-dödsen växer som med varje lyssning.
Det var en smal och speciell nisch måste jag sägaTrodde inte jag någonsin skulle säga det här, men den här franska dragspels-dödsen växer som med varje lyssning.
Jag har en hel del luckor i folkmetallyssnandet, så det här var nytt.Det var en smal och speciell nisch måste jag säga
Du har säkert hört Eluvietie redan. Har inte lyssnat så mycket på dom sedan Anna Murphy lämnade bandet
De första skivorna var i alla fall riktigt bra melodeath med folkinslag, nu vet jag inte, kanske ska ta reda på det![]()
Värst vad det där var bra, kanske inte just det klippet men det fanns ju massa (ok, lite mer iaf) på Spotify. Snygga tjejer med jazzmasters trodde först jag var musikens motsvarigheter till klickbait men ickeLite Surfajettes när psykbrytet är nära pga hantverkare som lovar stort men misslyckas med det mesta.... eller med allt om jag tänker efter....
Visste inte att det fanns en dokumentär, googlade och hittade den som hyrfilm på Vimeo. Blir bra mellandagsmatinéSmått legendarisk platta. Har ni inte sett dokumentären om inspelningen så rekommenderas den varmt.