[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Värst vad det där var bra, kanske inte just det klippet men det fanns ju massa (ok, lite mer iaf) på Spotify. Snygga tjejer med jazzmasters trodde först jag var musikens motsvarigheter till klickbait men icke 🙂
Nja, "bra". Det är lättlyssnat och inte musikaliskt skitdåligt. Men det finns väldigt, väldigt mycket talangfulla independentartister på youtube som skriver sjukt bra originalmusik. Det är ju ganska givet att deras grej främst är att klä sig i lite kläder. Men hade det varit ett gäng tonårsgrabbar hade det inte fått någon uppmärksamhet direkt.

Lite annorlunda än vad jag brukar lyssna på, lite mer åt klassisk rock/ Zeppelin light prog-hållet. Hoppas att det kommer mer från detta band, det kändes rätt minimalistiskt till en början men less is more här och hon har en helt fantastisk röst som är helt rätt för låtarna.

Nyskapad traditionell Heavy-metal när den är som bäst! 🙂
Utan att låta alltför cheesy trots bandnamnet. Riktigt bra och sköna riff och solon. Från Finland såklart.

GoranS

Aktiv medlem
De som tycker alla låtar i denna tråd har för få toner/sekund kan hitta några guldkorn här. Inte direkt de grånande gentlemännens klubb.

Senast ändrad:

GoranS

Aktiv medlem
Var det första albumet jag hörde med det bandet och är, kanske just därför, det som jag gillar bäst.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer