[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

grondahl

Aktiv medlem
!<iframe width="560" height="315" src="
" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>
John Prine är ändå sjukt bra, även om jag är en late adopter och upptäckte honom via Lemonheads bara för något år sen.
Apropå Lemonheads:

Manurhin2

Aktiv medlem
Om man gillar modern gitarrbaserad metall med mycket trummor och growl-light
Lyssna in hela plattan "The uppsida down"
Behöver jag säga värt dom kommer ifrån😄

Eddy

Aktiv medlem
<iframe width="560" height="315" src="
" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>

jarek996

Aktiv medlem

Låten fastnade i huvudet när jag körde nån gång genom Danmark ( fullastad med tjeckisk och tysk öl
+ mina cyklar )

Manurhin2

Aktiv medlem
<iframe width="560" height="315" src="
Det är ju ett skönt gung men när man pårökt ska ut och köra intervaller brukar det köra ihop sig.
Kör tröskel på 10% efter jag reggad färdigt😩

Eddy

Aktiv medlem
Det är ju ett skönt gung men när man pårökt ska ut och köra intervaller brukar det köra ihop sig.
Kör tröskel på 10% efter jag reggad färdigt😩
Egentligen villa jag lägga in "Chase the Devil" med Max Romeo, men den videon är inget jag kan stå för...men vilken musik!

jarek996

Aktiv medlem
”Black Metal” släpptes ju -82
När jag var ung , fram till 1984 lysnade jag på The Beatles. Spelade in alla deras skivor på min kassettbandpelare
från radio ( en original skiva kostade då en månadslön i Polen :LOL: ) .
En gång ( 1984 ) lysnade jag på radio , och hör Metallicas "Kill´Em All". Från den sekunden är jag "metalhead" 🤟

Paco

Aktiv medlem
När jag var ung , fram till 1984 lysnade jag på The Beatles. Spelade in alla deras skivor på min kassettbandpelare
från radio ( en original skiva kostade då en månadslön i Polen :LOL: ) .
En gång ( 1984 ) lysnade jag på radio , och hör Metallicas "Kill´Em All". Från den sekunden är jag "metalhead" 🤟
Själv så lyssnade jag nästan uteslutande på punk fram till -86 när den absolut bästa skivan släpptes 🖤🤘🏻

Manurhin2

Aktiv medlem
Jag tror att hela min årskull som sen var med när Metalvågen sköljde över världen lyssnade på:
Sweet i 5an
Kiss i 6an
Ac/Dc i 7an ( det var direkt i 7an jag slutade spela klarinett, fattade att det inte var någon framtid med min musikinriktning)
Hela Metalvågen från ca 8an , dvs Motörhead, Saxon mm mm mm

Sen dess sitter man i skiten😊

MartinRF

Aktiv medlem
Vietnamesisk gitarrmusik:
Köpt på tips från Ry Cooder i en radiointervjuv.

/Martin

jarek996

Aktiv medlem
Jag tror att hela min årskull som sen var med när Metalvågen sköljde över världen lyssnade på:
Sweet i 5an
Kiss i 6an
Ac/Dc i 7an ( det var direkt i 7an jag slutade spela klarinett, fattade att det inte var någon framtid med min musikinriktning)
Hela Metalvågen från ca 8an , dvs Motörhead, Saxon mm mm mm
Glöm inte , att jag är uppvuxen i Polen. Vi hade ( då ) ingen tillgång till skivor ( priser ) , och statlig radio älskade inte för mycket metal och punk . Däremot hade vi många band , men allt var lite "uderground". I slutet på min tonålder började komma stora stjärnor till Polen ( Iron Maiden med flera ). Metallica såg jag första gången 1987 i Katowice , Slayer ( med Overkill ) i Berlin 1988 . Det roligaste var , att vi Polacker kunde "gå" ( 1988 ) till West Berlin utan minsta problem , men inte Östtyskar :oops:

Senast ändrad:

jarek996

Aktiv medlem
Ett band jag älskar lika mycket som Slayer : ST
Suicidal for LIFE !

Vad har ST gemensamt med CRO-MAGS ( utan att gräva i WIKI 😉 ) ???

Senast ändrad:
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer