[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

SIE

Aktiv medlem
Ännu en platta jag inte förstod mig på när den släpptes.. men så fattade jag nyligen att den skall låta som filmsoundtracket till ett suddigt amerikanskt polisdrama från 70-talet, och då trillade poletten ner.

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Var på loppis idag och hittade lite svenska klassiker, denna rullar nu

_5230413.jpg

MrSthlm

Aktiv medlem
"The new death-thrash supergroup featuring Brazilian metal pioneer Max Cavalera, his son Igor Amadeus and Khemmis drummer Zach Coleman."

Episkt att döpa sin son till Igor Amadeus? ;-)

Det måste man så klart lyssna på, lite Sepultura vibes fast jag tycker nog det har mer släktskap med hardcore än klassisk Sepultura men det beror kanske på Igor? Tungt är det dock...

Senast ändrad:

MrSthlm

Aktiv medlem
Jag diggar mycket som Mastodon har gjort, en hel del riktiga guldkorn, t.o.m. lärt mig att plonka ett par låtar på gitarr (inte så bra men ändå) men just "Forged by Neron" har jag mycket svårt för, klarar inte riktigt av den, blir för hmmm "mesigt" för mig, mår nästan lite illa. Vissa Opeth vibes dock med något sorts försök att jazza till metalltonerna så möjligt att jazzälskare diggar den, vet ej. ;-) Jaja, smaken är som baken.

Senast ändrad:

clnr

Aktiv medlem
Ja, egentligen är jag ju mest för gamla Mastodon (Leviathan, till viss del Blood Mountain), men nu dök den upp i min Release Radar på Spotify. Den var väl OK, men inte tyngden som förr.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer