[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Calcifer

Aktiv medlem
@Calcifer

Mayhem? Då måste jag kontra med låten Freezing Moon. Här framfört av den svenska sångaren Per Yngve "Dead" Ohlin (skrev också låten) som tog livet av sig under dramatiska former. Här snackar vi oldschool norsk black metal. Frågan är dock om det någonsin funnits någon annan black metal sångare med en sådan röst om Per Yngves, här snackar vi death metal på riktigt, nästan creepy.

Jonas Åkerlund har gjort film om Mayhem:

Attila låter ju som han är hård i magen och sitter på muggen när han sjunger i jämförelse med Dead ;)
Men gillar ändå den skivan, trummorna gör sig bra i Grieghallen!

Woodknocker

Aktiv medlem
Jag tänkte fira att min nya fina cykel garanterat kommer att bli ett kilo lättare och landa någonstans på 7kg när allt är klart, min gamla trotjänare vägde väl egentligen 8.5 kg så det är ju mer än 1 kg det. Känner mig rätt så glad över det, men Ying och Yang är viktigt och nu ska jag inte reta upp någon mer för jag är inte dum. Hela grejen med att man är väldigt aktiv är ju att man bygger cykel och då skriver man mycket på cykelforum, rätt naturligt ju. Nu ska jag inte skriva mer förrän jag swishat förbi någon.

Den här Låten ger jag till mig själv, för att den är så bra.

Och den här ger jag till de nyfikna. 🌬️

Woodknocker

Aktiv medlem
Alla här postar bara rock, samma typ av rock också. Har ni helt missat rönen om att bra musiksmak handlar om din BREDD på vad du lyssnar på och inte enbart på frånvaron av vocals?

Argos

Aktiv medlem
Alla här postar bara rock, samma typ av rock också. Har ni helt missat rönen om att bra musiksmak handlar om din BREDD på vad du lyssnar på och inte enbart på frånvaron av vocals?
???

Jaså? Du missade tydligen de två mästerverken med Anna-Lisa Ingemansson som jag postade på förra sidan den 6 juni? Här kommer dom igen! :LOL::unsure::rolleyes:🙈🙉

Woodknocker

Aktiv medlem

Framförallt för att jag inte har fått min skönhetssömn, ren sadism. Vet inte jag men ibland tänker jag att man skulle ha föredragit den genetiska vinstlotten till magen istället för in i benen. Idag blir det inget swishande eller swhosande för idag ska jag transportera en rätt så stor del flera mil. Detta kommer bli en plåga.

MrSthlm

Aktiv medlem
Älskar den låten! Så vansinnigt jävla bra!!!
/Mange

Verkligen, grymt bra, Uncle Acid & The Deadbeats har en del godingar. Går enligt Wiki under "Stoner rock, doom metal, psychedelic rock, occult rock" ;-)

Men gillar man Uncle Acid & The Deadbeats finns det nog helt klart en hel del annan stoner och doom som går hem också. :-) Tror de öppnat för Black Sabbath under en turné eller två.

En annan klassiker från Uncle Acid & The Deadbeats

också bra :-)

eller

Senast ändrad:

mankis

Aktiv medlem

Rival Sons - Electric Man bjuder jag på.

Har för mig att jag såg Uncle Acid som förband åt Sabbath på Friends typ 2014? riktig bra.

<iframe width="560" height="315" src="
" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>

Woodknocker

Aktiv medlem
Jag är så jävla arg alltså att jag inte längre vet var jag ska ta vägen, ja det vet jag väl i och för sig att ta i men jag gillar sarkasm så jag firar det hela med en bra låt:

Imorgon köper jag mig en AC sen kör jag inomhus. Detta året har poundat mig så hårt cykelwise. Försening efter försening efter försening som blir en stor härlig fest så att man blir helt varm i kroppen! Allt jag vill är att plåga mig själv. Låt mig!

SIE

Aktiv medlem
Jag är så jävla arg alltså att jag inte längre vet var jag ska ta vägen, ja det vet jag väl i och för sig att ta i men jag gillar sarkasm så jag firar det hela med en bra låt:

Imorgon köper jag mig en AC sen kör jag inomhus. Detta året har poundat mig så hårt cykelwise. Försening efter försening efter försening som blir en stor härlig fest så att man blir helt varm i kroppen! Allt jag vill är att plåga mig själv. Låt mig!
Du verkar behöva en dos death by burpees:

Woodknocker

Aktiv medlem
Imorgon får vi se om det här som kallas livet fortsätter att gå head on i vissa regioner. Nu vill jag PLOCKA king of the hills! Jag har väntat ett år på att pulverisera previous records, vara Don Chiptoje över hillsen. Och då måste jag först få cykelvana för året utomhus! Men med denna takten kommer man ha lagt ner 2021 före det att jag ens får bromsklossar att dämpa tuuunga krafter.

. Aja inte en chans till romans på gruppcykling denna sida året, om jag någonsin får en cykel tänker jag inte låta en varelse komma nära den. Alternativt tar man tramset och cyklar rakt ut i sjön direkt, ren protest! Jag kommer definitivt inte låta någon finlirare få cykla in i mitt hjul på grund av att denna inte hade kapat styrröret eller inte pumpat sina latexslangar korrekt. Vi kör REN egoism va? Inte en jäkel ska få röra den eller eventuellt få den i kollision. Ha cash i plånkan och tillgångar måste vara fantasiskt, ständig omtanke från ALLA. Skulle ha köpt en Canyon, Pinarello, Scott, Time, BMC och alla andra möjliga märken BARA för att ha reserv.

Tunga lyrics ifrån Yasin avslutar dagen:

Är så suuuuuuuuuugen, kommer kroooooossssssssssssssa. 😵´Happyride har taaaaggat mig. 🙏

edit: Kommer slaaaaakta all poshness i mina trakter, likt en tempelriddare.

Senast ändrad:
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer