[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Woodknocker

Aktiv medlem
Woodknocker: skulle du inte kunna ta dina utläggningar som inte har ett dyft med musik att göra och posta dem i en tråd där de passar bättre. T.ex. skulle du kunna skapa en separat tråd för dina funderingar så kan du orera på bäst du vill i den tråden och de som är intresserade kan läsa där.

Fö undrar jag varför du känner ett behov att arg-gubba ett inlägg där jag skriver att Alfvéns Midsommarvaka/Svensk rapsodi är musik jag uppskattar på midsommar. Om du inte gillar det så är det helt ok. Att sitta och arg-gubba alla inlägg med musik mean inte personligen gillar känns dock som en rätt tråkig stil. Eller är det bara ett allmänt ogillande av mig och det är det du vill uttrycka med den arga gubben? Känns inte heller som speciellt meningsfullt.
Det tyckerj ag är en dålig lösning! Mina texter har ett samband med musiken. Det här är ett forum för cyklister inte för bloggar eller dagböcker. Den här tråden är en musiktråd. Jag lyssnar på musik efter humör och musikvalet kan alltid grundas i logiska skäl, det är dessa skäl jag presenterar som text.

Arga gubben var till din musik .

edit: men senaste gubben var till dig som person

tillägg: Du ska alltid vara så taskig! taskmört.

bara skicka PM nästa gång tack

Senast ändrad:

GoranS

Aktiv medlem
Det tyckerj ag är en dålig lösning! Mina texter har ett samband med musiken. Det här är ett forum för cyklister inte för bloggar eller dagböcker. Den här tråden är en musiktråd. Jag lyssnar på musik efter humör och musikvalet kan alltid grundas i logiska skäl, det är dessa skäl jag presenterar som text.

Arga gubben var till din musik .

edit: men senaste gubben var till dig som person

tillägg: Du ska alltid vara så taskig! taskmört.

bara skicka PM nästa gång tack
Om du tycker att låtvalet logiskt hänger ihop med de texterna som drar åt alla möjliga håll behöver du nog jobba lite på din förmåga att förklara logiken. Hur kombinationen medkänsla med de som är bakfulla efter gårdagen+funderingar kring sittatällning+kommentar om en annan diskussion (battlande) du har utanför detta forum logiskt leder fram till Family affair tarvar nog för de flesta en förklaring. Och anledningen att det gör det är knappast avsaknad av förmåga till logiskt tänkande. Antingen är det att du utelämnat i formation för att göra logiken tydlig eller så handlar det inte om logik utan mer känslomässig koppling vilket i sig inte är ngt fel med. Att i så fall kalla det logik blir dock konstigt.

För övrigt har några av de mer läsvärda trådarna på happy varit just ganska personliga berättelser om personens resa i cykelvärlden, tänker t.ex. på Jenny W:s tråd.

Sen tycker jag det är en ganska tråkig stil att sitta och såga andras musiksmak. Och jag förstår inte varför du kallar mig taskmört för att jag uttrycker min mening och framför ett förslag, helt utan att på något sätt förlöjliga eller användande av nedvärderande tillmälen. Känns mest juvenilt och är enligt mitt sätt att se det ytterst sällan ett bra sätt att vinna någon respekt.

Woodknocker

Aktiv medlem
Om du tycker att låtvalet logiskt hänger ihop med de texterna som drar åt alla möjliga håll behöver du nog jobba lite på din förmåga att förklara logiken. Hur kombinationen medkänsla med de som är bakfulla efter gårdagen+funderingar kring sittatällning+kommentar om en annan diskussion (battlande) du har utanför detta forum logiskt leder fram till Family affair tarvar nog för de flesta en förklaring. Och anledningen att det gör det är knappast avsaknad av förmåga till logiskt tänkande. Antingen är det att du utelämnat i formation för att göra logiken tydlig eller så handlar det inte om logik utan mer känslomässig koppling vilket i sig inte är ngt fel med. Att i så fall kalla det logik blir dock konstigt.

För övrigt har några av de mer läsvärda trådarna på happy varit just ganska personliga berättelser om personens resa i cykelvärlden, tänker t.ex. på Jenny W:s tråd.

Sen tycker jag det är en ganska tråkig stil att sitta och såga andras musiksmak. Och jag förstår inte varför du kallar mig taskmört för att jag uttrycker min mening och framför ett förslag, helt utan att på något sätt förlöjliga eller användande av nedvärderande tillmälen. Känns mest juvenilt och är enligt mitt sätt att se det ytterst sällan ett bra sätt att vinna någon respekt.
Hej.

Idag lyssnade jag på Rihanna:

Den lyssnade jag på för att min nya cykel kunde ha varit en Diamond, ja det är väl bra att jag har en cykel nu men den är rätt ryckig i styrningen.

Formen är ju kass och det gör att jag mår mycket dåligt, men bara köra på här nu.

Hej då

storfiskarn

Aktiv medlem
Screenshot_2021-06-28-13-09-47-742_com.spotify.music.jpg

Woodknocker

Aktiv medlem

Det är detta jag gör på en DAGLIG basis. Nu är det dags att testa mina kolfiberhjul efter att ha kört på min "nya skitcykel" ett tag nu. Ville testa ALLT (past and previous), ganska dåliga jämförelser dock då min form är kass men allt jag kan säga är att cykeln är allt.
Innan sommaren är slut måste jag dock försöka få in en smocka, rakt i fejset på fashionabla kläder och solkrämer så imorgon när det regnar ska jag kabla upp och dra åt snabbkopplingar, swoosh så kommer KOM:sen att åka all världens håll.

Woodknocker

Aktiv medlem

Empati är bra, empati behövs. Visa empati gentemot kunden och var förstående, känna med dennas situation och göra ett case, kanske fylla en pärm av nåt slag. Sen får det vara nog! Empatin räcker bara så länge tiden före ens nästa köp varar, sen är det nästa kund/klient/avtalspartner.

Varje gång jag klickar hem något mår jag egentligen illa, för mig är det oundvikligt att börja filosofera när jag köper något. Mår helt ärligt väldigt illa och då köper jag ändå aldrig något.. Men detta är samhällets default. Hur klarar ni av detta?

Det var det kaffet nu ska jag cykla.

uandt

Aktiv medlem
Nån gång, när jag har riktigt tråkigt så ska jag sätta upp ett virtuellt träningsprogram "träna med bethoven". De fina massa symfonier, de är runt timmen/trekvarten. Har en uppvärmning och ofta ett jäkla högkadens crescendo mot slutet. Jag vet inte, men jag inbillar mig att det skulle funka ganska bra

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer