[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

D

Deleted member 68249

Guest
En fin låt Stockholm i natt skriven av Andreas Mattsson (känd från 90-tals popgruppen Popcicle och senare Sweet Chariots), Niclas Frisk (Atomic Swing) och Peter Jöback, och framförd av Peter Jöback:

Senast redigerad av en moderator:

storfiskarn

Aktiv medlem
Screenshot_2021-07-24-01-47-05-584_com.spotify.music.jpg

D

Deleted member 68249

Guest
Ryser av välbehag varje gång av denna låt (trots att den är ca 30 år gammal!) och av denna förstklassiga gitarr (eller rättare sagt de båda gitarrerna) och även låten som helhet med dess baskomp och fina melodislinga och text... 😟😌

#utøya2011 😢

Senast redigerad av en moderator:

Woodknocker

Aktiv medlem

Lite av le da le Doluche vite.

Ja imorgon hoppas vi på chans till romans på forken, inte för att jag kommer behöva den så mycket mer i år, regna ska det göra hela veckan och sen är det i stort sett höst. Tragiskt det där med forken. Man kanske skulle sluta faila så ofta när man trots allt inte har några pengar. Fy tusan vilken underdog jag är.

Eddy

Aktiv medlem
<iframe width="560" height="315" src="
" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>

Woodknocker

Aktiv medlem
Har svikit Jesus här nu igen tydligen för nu har han dragit tillbaks regnet som skulle ösa ner hela veckan och istället satt på full storm på vindarna. Om det inte var Jesus skulle jag blivit ARG! Vad exakt gjorde jag de veckorna jag cykelsyndade.

Idag blir det Zwift, om det går för mina höfter har börjat spöka igen.

#DenplågadedensomföljerJesus

Woodknocker

Aktiv medlem

Kanske måste ta min tunga och kassa fork från cykelkraft ändå för nu har trifox inte svarat på 2 dagar och de kanske inte vill sälja mig en fork och andra tillverkare gör inte så många 50 mm tapered med rimbrakes.

hhhmmm

Woodknocker

Aktiv medlem
Egentligen felpost men då postar jag en låt:

edit; Ja det var en bra fråga, jag postar något trolligt, för jag gillar trolliga låtar:

Woodknocker

Aktiv medlem
Den här gången trodde jag inte heller att jag skulle fixa det. Fick även dra om interna bakväxelkabeln för första gången, vilket ledde till att jag fick dra om framväxelkabeln också. Han den där som inte riktigt gillar mig har nog rätt, kasetten är kass men går det att cykla på så går det framåt.

Ja det här lyssnade jag på. Har fått lite feel på den så kanske kör den imorgon när man testar formen på nåt KOM. Nu ska det iofs regna hela dagen:

Earlslick

Aktiv medlem
Den här gången trodde jag inte heller att jag skulle fixa det. Fick även dra om interna bakväxelkabeln för första gången, vilket ledde till att jag fick dra om framväxelkabeln också. Han den där som inte riktigt gillar mig har nog rätt, kasetten är kass men går det att cykla på så går det framåt.

Ja det här lyssnade jag på. Har fått lite feel på den så kanske kör den imorgon när man testar formen på nåt KOM. Nu ska det iofs regna hela dagen:
Kabel? Har du di2?

Woodknocker

Aktiv medlem
Det som inte fick hända, har inträffat! Regnet har börjat falla. Aja, får väl bli någon slags Pretzel då, jag gillar ju Zwift.

Bara ett jäkla jobb med kasetten. Vissa säger att man kan ha en på hjulet och en på trainern, men sen säger vissa (och däribland de) att man ska låta kasetten och kejan slitas tillsammans. Helsnurrigt. Inga KOMs idag!

Aldrig hört låten tidigare, verkar skit:

Woodknocker

Aktiv medlem
Inte Einars tyngsta låt.

Har en lite konstig hosta men så har jag också 7 myggbett och min mage är paj. Men som Rich Piana sa är det dags att "leave humanity behind" och han var ju väldigt lajkad så måste ha haft rätt. KOMs ska det bli i alla fall, är pulsen förhöjd blir det enbart några skämmiga KOMs (industriområden and such). Jävla mygg!

Edit: Ta i trä ta i trä

rjd

Medlem
Dark Oath - Brother's Fall är på just nu. Fast i metalträsket sedan tjugo år, inget emot att vara kvar dock! \m/

Woodknocker

Aktiv medlem
Brother Louie!

Usch jag har verkligen tröttnat på det jag gillade förr. Bara synd att det tog mig flera år att inse att alla låtar ifrån 80-talet låter likadant. Det är bara att inse att genialiteten inom musiken följer all annan genialitet, nämligen att det handlar om att vara nytänkande. Och den som har flest likes är också objektivt den bästa låten, så enkelt är det med det!

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer