[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

MrSthlm

Aktiv medlem

Bra platta och Paradise Lost har gjort mycket bra! De varierar sig ovanligt mycket mellan plattorna vilket kan förvirra en del, jag föredrar de plattorna som är något tyngre, tyckte tex Obsidian var jäkla bra, Medusa också. Musikexperterna har klara problem att placera in deras musik i ett fack, för att citera Wiki: "Paradise Lost är en av pionjärerna inom gothic metal men bandets musik har under åren rört sig inom olika musikstilar som doom metal, death metal och gothic rock men också närmat sig genrer som industrimetal, darkwave och electronica."

Ok... ? :sneaky:

SIE

Aktiv medlem
Bra platta och Paradise Lost har gjort mycket bra! De varierar sig ovanligt mycket mellan plattorna vilket kan förvirra en del, jag föredrar de plattorna som är något tyngre, tyckte tex Obsidian var jäkla bra, Medusa också. Musikexperterna har klara problem att placera in deras musik i ett fack, för att citera Wiki: "Paradise Lost är en av pionjärerna inom gothic metal men bandets musik har under åren rört sig inom olika musikstilar som doom metal, death metal och gothic rock men också närmat sig genrer som industrimetal, darkwave och electronica."

Ok... ? :sneaky:
Har bara hört denna, och det var typ 20 år sen sist då jag dejtade en tjej som brukade lyssna på den. Förstår att de även har plattor som drar åt shoegaze-hållet, skall spana in.
Samma tjej introducerade mig även för Kyuss och Tool, väldigt lärorikt såhär i efterhand 🙂

MrSthlm

Aktiv medlem
Har bara hört denna, och det var typ 20 år sen sist då jag dejtade en tjej som brukade lyssna på den. Förstår att de även har plattor som drar åt shoegaze-hållet, skall spana in.
Samma tjej introducerade mig även för Kyuss och Tool, väldigt lärorikt såhär i efterhand 🙂

Bra tjej

MrSthlm

Aktiv medlem
Undrar hur Spotifys kalenderår ser ut?

Jag är så jäkla imponerad, bra grejer. :cool: Är det här min musik, typ vad jag lyssnat på i Spotify 2021? Smart länk. 😁 Först tänkte jag att jag har verkligen lärt dig rätt musik det här året men sedan fattade jag att det var min egen lista. *skratt*
1638386909765.png

Senast ändrad:

revben

Aktiv medlem
345EFBE2-8D66-4BE2-8092-D31000AA3F29.png

Delar Spotify med min fru, här är en del av årslistan…lätt att se vem som lyssnat på vad även för ett otränat öga tror jag 😅

clnr

Aktiv medlem
D09E3F8E-22CE-44D3-856F-099FEB077B8E.jpeg

Ändå rimligt. Men har gått över mer och mer till Apple Music och köper musik både på Bandcamp och på vinyl som inte är med på Spotifys översikt. Till exempel så är inte Cult of Luna, Lingua Ignota, Thou eller Emma Ruth Rundle med på min topp100-lista.

MrSthlm

Aktiv medlem
Riktig old school death metal, Eucharist med tex en ung Daniel Erlandsson på trummor (numera Arch Enemy), två superlåtar enligt mig. :cool:

Senast ändrad:

mankis

Aktiv medlem
Lika bra att ladda inför lördagens Gefle Metal Winter edition med bla At The Gates

<iframe width="560" height="315" src="
" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer