[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

MrSthlm

Aktiv medlem
Hmmm, Mastodons nya platta "Hush and Grim" verkar ändå lovande, bra om de är på rätt spår igen, ett tag var jag seriöst oroad. :sneaky:

me.I.am

Aktiv medlem
Kent är schyssta - på "skiva". Såg dom live på en Kalas-turné för ett antal år sedan, det var hyfsat, stod lite lugnt och diggade. Sedan var det Thåström, på skiva har jag alltid tyckt han var sådär, och det var första ggn jag hörde honom live. Det var magiskt! Jag lyfte från marken. Kent skall vara glada att dom inte var efter Thåström, dom hade framstått som rena söndagsskolebandet.
Det var innan Thåströms "deppe-period", när han fortfarande körde på med full gas.

CCS

Aktiv medlem
Verkar intressant. Inte just den låten, tycker det är tråkigt med bara instrumentalt, men lyssnade lite på dom på Spotify
Jo det finns väldigt många olika stilar och låttyper inom Porcupine Tree (och även solo Steven Wilson) vilket är kännetecknande för just progressiv rock.

Paco

Aktiv medlem
Cannibal Corpse frontman släpper eget

En liten rolig anekdot.
Hamnade i en ölhävartävling med George och LG Petrov(Entombed) på Gefle Metalfestival för några år sen. 50cl Mariestads skulle svepas fortast möjligt. Mr Corpsegrinder hade tömt sin innan jag och LG fått i oss 1/4 av ölen 😂

me.I.am

Aktiv medlem
Cannibal Corpse frontman släpper eget

En liten rolig anekdot.
Hamnade i en ölhävartävling med George och LG Petrov(Entombed) på Gefle Metalfestival för några år sen. 50cl Mariestads skulle svepas fortast möjligt. Mr Corpsegrinder hade tömt sin innan jag och LG fått i oss 1/4 av ölen 😂
Efter viss tvekan fick du en gilla för anekdoten, inte för ...musiken?

kroem

Aktiv medlem
Kent är schyssta - på "skiva". Såg dom live på en Kalas-turné för ett antal år sedan, det var hyfsat, stod lite lugnt och diggade. Sedan var det Thåström, på skiva har jag alltid tyckt han var sådär, och det var första ggn jag hörde honom live. Det var magiskt! Jag lyfte från marken. Kent skall vara glada att dom inte var efter Thåström, dom hade framstått som rena söndagsskolebandet.
Det var innan Thåströms "deppe-period", när han fortfarande körde på med full gas.
Förstår inte vad du menar, Kent var fantastiska live.

Idag är vi lite deppiga

MrSthlm

Aktiv medlem
JA! Det är kass. Där kommer Roon in :)
Jag är inte helt såld på Roons prismodell... visst är det någon typ av premium spelare inklusive bra equalizer som också fungerar om man låter Roon ta exclusive kontroll av ljudenheterna (mycket bra!) och har en jäkla massa funktionalitet för att binda ihop låt/skivsamlingar, ge information om alla samlingar, knyta ihop ljudanläggningar, multiroom men ändå.

1642015936050.png

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer