[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

kroem

Aktiv medlem
Jag är inte helt såld på Roons prismodell... visst är det någon typ av premium spelare inklusive bra equalizer som också fungerar om man låter Roon ta exclusive kontroll av ljudenheterna (mycket bra!) och har en jäkla massa funktionalitet för att binda ihop låt/skivsamlingar, ge information om alla samlingar, knyta ihop ljudanläggningar, multiroom men ändå.

Visa bilaga 532835
Jo alltså nej...det är lite dyrt, jag köpte för ett år efter några öl :)

Men det är nice, knyter ihop Qobuz med mitt egna bibliotek, och hi-res.

T.ex. för ett Arcade Fire album:
arcade.png

Oakman

Medlem
Cannibal Corpse frontman släpper eget

En liten rolig anekdot.
Hamnade i en ölhävartävling med George och LG Petrov(Entombed) på Gefle Metalfestival för några år sen. 50cl Mariestads skulle svepas fortast möjligt. Mr Corpsegrinder hade tömt sin innan jag och LG fått i oss 1/4 av ölen 😂
Ölhävartävling med Corpsegrinder?? Fyfan vad häftigt! Har nog aldrig sett någon med stadigare nacke än den karl'n förövrigt🤣

me.I.am

Aktiv medlem
Den här snubblade jag över på Spotify, har sån där auto på när låtlistan tar slut. Hade helt glömt bort den, och lyssnade inte så mycket på den då heller, men ganska schysst faktiskt.

Pratinledning på 45 s.

me.I.am

Aktiv medlem
Och den här. Det var innan Scorpions slog med "Still loving you" och började massproducera ballader när dom upptäckte att det sålde bra. Iofs hade ju Nazareth en hit med "Love hurts" tidigare, men annars var det ganska ovanligt med ballader av rockbanden, har jag för mig.

GoranS

Aktiv medlem
Och den här. Det var innan Scorpions slog med "Still loving you" och började massproducera ballader när dom upptäckte att det sålde bra. Iofs hade ju Nazareth en hit med "Love hurts" tidigare, men annars var det ganska ovanligt med ballader av rockbanden, har jag för mig.

En viss ballad av Led Zeppelin kanske kvalificerar sig? Åtminstone inledningen är ju klart soft.

Eller

me.I.am

Aktiv medlem
Lyssnade inte på Led Zeppelin på den tiden :)
Men den slår ju de flesta ballader, och ska man vara petig så är dom andra lite smörigare. Om den är ballad så är dom andra smörballader.

Paco

Aktiv medlem
Bra (tips), jag håller med :cool: bara inte van riktigt att du rekommenderar lite softare musik men du mår bra? 🙃
Visst händer det att jag lyssnar på lite lugnare/softare musik ibland men det kan vi väl försöka hålla mellan oss två. Inget som jag brukar skylta med….har ju en image att tänka på 😎

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer