[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

JLarsson

Aktiv medlem
I följd. Eftersom ingen postade efter mig fyllde jag bara på.
Nu: Toundra - Hex.
Strax: Solstafir - Endless twilight of codependant love.
IMG_3518.JPG

Vinylen kom idag, jag har hållt mig från att lyssna på Spotify än så länge. Det blir att hälla upp ett glas vin och lägga på skivan ikväll.

revben

Aktiv medlem
Möjligt Darkthrone fantaster tycker att det här för svängigt men jag diggar den hårt. :cool: Norsk black metal med lite Black Sabbath feeling.
Darkthrone får göra precis vad dom vill för dom gör det bra :). Allt kan inte låta som transilvanian hunger. Ta circle the wagons eller the underground resistance t.ex. Bra som fan men nåt helt annat.

me.I.am

Aktiv medlem
Provlyssnar denna, lokalt band som var med i dagens tidning med nysläpp.
Vet inte riktigt, kanske mognar. Annorlunda med svenska oavsett.

Saknar lite gubbkommentarer i tråden så jag får väl offra mig.
Kan tycka en del i den här death/speed/trash?metal är schysst, riktigt tungt gung som rensar hjärnan, och ibland lite melodiöst faktiskt, har alltid varit svag för melodiöst med tungt komp.

Men när dom growlar så har jag lite svårt för att hålla mig för skratt, låter som att man vill härma Christian Bale i Batman. Och det där brötet som låter som en CD som hakar upp sig. Nä, är nog för gammal.

Manurhin2

Aktiv medlem
Saknar lite gubbkommentarer i tråden så jag får väl offra mig.
Kan tycka en del i den här death/speed/trash?metal är schysst, riktigt tungt gung som rensar hjärnan, och ibland lite melodiöst faktiskt, har alltid varit svag för melodiöst med tungt komp.

Men när dom growlar så har jag lite svårt för att hålla mig för skratt, låter som att man vill härma Christian Bale i Batman. Och det där brötet som låter som en CD som hakar upp sig. Nä, är nog för gammal.
Bra med lite balans kanske.
När growlen kom hade jag inget till övers för sån och liknande musik och har sen 13-årsåldern(-77) lyssnat på traditionell heavy metal och alla stora grupper slog igenom på vägen.
För högst 10 år sen så vände det och idag lyssnar jag nästan uteslutande på sån musik, dock alltid med melodi och inte gärna med tokvrål🙂

Lägger till en låt så vi hamnar on-t

MrSthlm

Aktiv medlem
@Manurhin2 Exakt, tyngre musik kan man jämföra med snus, man måste utsätta sig för det tillräckligt många gånger innan det vänder och börjar bli bra?

En annan skillnad är väl möjligen att en del verkar föredra lyssna på musik för avslappning medan andra kanske gör det för att få energi. Möjligen tilltalar riktigt hård/tung musik testosteronet lite mer, jag vet inte, vågar inte skriva om det mer heller, känsligt ämne, forumregler och sådant. Upplever det åtminstone som något vanligare att män attraheras av sådan musik.

Vilket djupt inlägg jag just gjorde, wow.

#djuping

Senast ändrad:

GoranS

Aktiv medlem
@Manurhin2 Exakt, tyngre musik kan man jämföra med snus, man måste utsätta sig för det tillräckligt många gånger innan det vänder och börjar bli bra?

En annan skillnad är väl möjligen att en del verkar föredra lyssna på musik för avslappning medan andra kanske gör det för att få energi. Möjligen tilltalar riktigt hård/tung musik testosteronet lite mer, jag vet inte, vågar inte skriva om det mer heller, känsligt ämne, forumregler och sådant. Upplever det åtminstone som något vanligare att män attraheras av sådan musik.

Vilket djupt inlägg jag just gjorde, wow.

#djuping
Vet förvisso inte hur publiksammansättningen ser ut på konserter med extrem hårdrock, men jag tror inte den kan vara så mkt värre än konserter med tekniskt drivna sologitarrister som spelar instrumental rock/hårdrock. Där kan det vara löjeväckande skevt.

Paco

Aktiv medlem
Jag hörde dem faktiskt för första gången häromdagen. Men jäkligt bra får jag säga. Håller annars Dia Psalma väldigt högt. Men de finns väl inte längre...
Jodå, DP finns kvar men är inte speciellt aktiva när det gäller att släppa nytt..tyvärr. Såg dom faktiskt för inte allt för länge sedan i skutskär tillsammans med Strebers.

SIE

Aktiv medlem

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer