Luthman Photography
Aktiv medlem
[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?
Dia Psalma - det döende barnet
I följd. Eftersom ingen postade efter mig fyllde jag bara på.
Nu: Toundra - Hex.
Strax: Solstafir - Endless twilight of codependant love.
Fick min vinyl i fredags så jag behövde inte utöva avhållsamhet (hade iofs hört El Odio 1 & 2 innan).Visa bilaga 533953
Vinylen kom idag, jag har hållt mig från att lyssna på Spotify än så länge. Det blir att hälla upp ett glas vin och lägga på skivan ikväll.
Darkthrone får göra precis vad dom vill för dom gör det bra :). Allt kan inte låta som transilvanian hunger. Ta circle the wagons eller the underground resistance t.ex. Bra som fan men nåt helt annat.Möjligt Darkthrone fantaster tycker att det här för svängigt men jag diggar den hårt.Norsk black metal med lite Black Sabbath feeling.
Jävligt roligt att det var Caravan of Love som fick Triad att skriva ”Tänd ett ljus”.Tack vare din post hamnade jag här:
Vet du att det inte är särskilt 202+ att göra sig till?Ordningen är nu återställd
Ja, ganska skönt gungProvlyssnar denna, lokalt band som var med i dagens tidning med nysläpp.
Vet inte riktigt, kanske mognar. Annorlunda med svenska oavsett.
KnogjärnJa, ganska skönt gungvad heter det bandet? lite likt LOK faktiskt!
Grymma! Brutus var f ö förband till Cult of Lunas senaste Sverigeturné.Spotify tipsade om detta helt plötsligt, och algoritmerna verkar ha gjort sitt jobb bra. Tänker att uppskattar man Cult of Luna/Julie Christmas så kan det nog gå hem.
Grymma! Brutus var f ö förband till Cult of Lunas senaste Sverigeturné.
Provlyssnar denna, lokalt band som var med i dagens tidning med nysläpp.
Vet inte riktigt, kanske mognar. Annorlunda med svenska oavsett.
Lemmy Kilmister -14?Helt klart Sveriges bästa punkband!
Visa bilaga 534121
Bra med lite balans kanske.Saknar lite gubbkommentarer i tråden så jag får väl offra mig.
Kan tycka en del i den här death/speed/trash?metal är schysst, riktigt tungt gung som rensar hjärnan, och ibland lite melodiöst faktiskt, har alltid varit svag för melodiöst med tungt komp.
Men när dom growlar så har jag lite svårt för att hålla mig för skratt, låter som att man vill härma Christian Bale i Batman. Och det där brötet som låter som en CD som hakar upp sig. Nä, är nog för gammal.
Vet förvisso inte hur publiksammansättningen ser ut på konserter med extrem hårdrock, men jag tror inte den kan vara så mkt värre än konserter med tekniskt drivna sologitarrister som spelar instrumental rock/hårdrock. Där kan det vara löjeväckande skevt.@Manurhin2 Exakt, tyngre musik kan man jämföra med snus, man måste utsätta sig för det tillräckligt många gånger innan det vänder och börjar bli bra?
En annan skillnad är väl möjligen att en del verkar föredra lyssna på musik för avslappning medan andra kanske gör det för att få energi. Möjligen tilltalar riktigt hård/tung musik testosteronet lite mer, jag vet inte, vågar inte skriva om det mer heller, känsligt ämne, forumregler och sådant. Upplever det åtminstone som något vanligare att män attraheras av sådan musik.
Vilket djupt inlägg jag just gjorde, wow.
#djuping
Jag hörde dem faktiskt för första gången häromdagen. Men jäkligt bra får jag säga. Håller annars Dia Psalma väldigt högt. Men de finns väl inte längre...Helt klart Sveriges bästa punkband!
Visa bilaga 534121
Jodå, DP finns kvar men är inte speciellt aktiva när det gäller att släppa nytt..tyvärr. Såg dom faktiskt för inte allt för länge sedan i skutskär tillsammans med Strebers.Jag hörde dem faktiskt för första gången häromdagen. Men jäkligt bra får jag säga. Håller annars Dia Psalma väldigt högt. Men de finns väl inte längre...
Det där var en skön radiostation!Erik Satie - Gnossienne No1
Vilken låt! Underbar
Jag hittade denna playlisten för ett tag sen, både gamla godbitar och nya bekantskaper för min del:Asså @SIE nu har du kommit med flera låtar här i tråden jag inte hört innan och de har varit 100% spot-on.
Önskas: Fredags-spellista (spotify)
Please...![]()
Två av två Milo-tatueringar jag har sett sitter på vaden. Är det sen gammalt?Helt klart Sveriges bästa punkband!
Visa bilaga 534121
Ja! Skraeckodlan är med. Då är vi hemma !Jag hittade denna playlisten för ett tag sen, både gamla godbitar och nya bekantskaper för min del:
![]()
Stoner Rock & Psychedelic Space Rock
StonerRock.Space · Playlist · 1374 songs · 21.9K likesopen.spotify.com