[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Manurhin2

Aktiv medlem
Mercyful Fate-konsert på tuben

20220623_212125.jpg

GoranS

Aktiv medlem
Råkade dyka på denna story om hur det gick till när Luke spelade gitarr på denna låt.

He plays me the song, and I just started noodling through the whole thing. I said, “I think I’ve got it. Let’s do it.” He said, “You just did.” I said, “Come on! I was just kind of wanking my way through.” He goes, “I love it. It’s fantastic! You don’t need to do it again.” That was a 10-minute session.

icecreamo

Medlem
Den här veckan började med mkt live.
Göttiga Knocked Loose i måndags. Dags att uppdatera sin myspace, 2007 metalcoren är tillbaka

Och i tisdags Rolo Tomassi på ett fd surdegsbageri på Österlen, knasigt och fantastiskt!

SIE

Aktiv medlem
Råkade dyka på denna story om hur det gick till när Luke spelade gitarr på denna låt.

He plays me the song, and I just started noodling through the whole thing. I said, “I think I’ve got it. Let’s do it.” He said, “You just did.” I said, “Come on! I was just kind of wanking my way through.” He goes, “I love it. It’s fantastic! You don’t need to do it again.” That was a 10-minute session.

Staccato-tugg och några pentamoll-solon kräver ju inte en virtuos. Men det låter ju för jävla bra, coolt att hitta rätt feeling på första känningen 🙂

Senast ändrad:

Peter G

Aktiv medlem
Jag tycker det går fint ihop…

Bilagor

• 0758EE8C-57C5-45D6-9ACC-5871E15A1D0A.jpeg
    0758EE8C-57C5-45D6-9ACC-5871E15A1D0A.jpeg
    647.7 KB · Besök: 10
Senast ändrad:

Eddy

Aktiv medlem
<iframe width="560" height="315" src="
" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>

SIE

Aktiv medlem
Efter Duran Duran så kontrar jag med Cryptopsy

Alltså, "sången" är ju totalt skruvad 🙃 men vissa riff så skönt avgrundstunga.
De såg jag på en tältscen i Malmö i samband med en Pennywise-spelning för typ 15 år sen. Lite för hårt för min smak men jag minns att jag ändå stannade och såg hela setet för att trummisen var helt overklig.

MrSthlm

Aktiv medlem
De såg jag på en tältscen i Malmö i samband med en Pennywise-spelning för typ 15 år sen. Lite för hårt för min smak men jag minns att jag ändå stannade och såg hela setet för att trummisen var helt overklig.

Ja, fransmännen verkar vara bra metall-trummisar. :cool:

Tex Flo Mounier i Cryptopsy och Mario Duplantier i Gojira.

Flo:

Mario:

me.I.am

Aktiv medlem

Den är rätt skön när man lyssnar med bra bas.
Men vi "riktiga" Genesis-fans som var med från början sas har lite svårt för Phil Collins, när Peter Gabriel slutade så lät Phil nästan som PG, men betoning på "nästan", som en blek kopia IMHO.

Här är en skön låt när PG fortfarande var med

me.I.am

Aktiv medlem
Lite Toccata är aldrig fel, i olika versioner.
Denna gillade jag när den kom ut, tyvärr gjorde inte Sky så mycket mer bra tycker jag. Och trist med playback (som jag antar att det är).

och varför inte med bara gitarrer

men till syvende och sist så är originalet ändå bäst, om en bra organist. @Berk ni har ju mer än cyklister och skridskoåkare

och som en liten bonus, ganska skön ändå

och en gullig, 1:34 in (han blandar in boogie i Toccatan)

GoranS

Aktiv medlem
Lite Toccata är aldrig fel, i olika versioner.
Denna gillade jag när den kom ut, tyvärr gjorde inte Sky så mycket mer bra tycker jag. Och trist med playback (som jag antar att det är).

och varför inte med bara gitarrer

men till syvende och sist så är originalet ändå bäst, om en bra organist. @Berk ni har ju mer än cyklister och skridskoåkare

och som en liten bonus, ganska skön ändå

och en gullig, 1:34 in (han blandar in boogie i Toccatan)

Väntar bara på Jacob Colliers omharmoniserade vokala version med 14253 överlagrade spår!

Nr 2 förekom f.ö. för 25 sidor sedan i denna tråd.

Kan vara en rätt kul grej det där, att lyssna på olika versioner/tolkningar av samma stycke/låt.

Topp