[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

SIE

Aktiv medlem
Red Hot Chili Peppers har gått varmt sen jag såg dem i Hamburg i Juli. Mitt absoluta favvo-band med min absoluta favvo-gitarrist som äntligen hittat tillbaka. Magiskt.
Efter by the way släppte jag dem mestadels.. men jag håller med om Frusciante och hans ofta Hendrixiga spelstil, senaste plattan tycker jag bärs upp helt och hållet av honom.

hiawatha

Medlem
Efter by the way släppte jag dem mestadels.. men jag håller med om Frusciante och hans ofta Hendrixiga spelstil, senaste plattan tycker jag bärs upp helt och hållet av honom.
Tycker den Plattan växer i rekordfart och tycker det känns långlivat.. Annars tycker jag Stadium Arcadium är det bästa. Kan ha mycket att göra med varma minnen från barndomen också kanske 🤔😂

Iron Maiden - Killers
killers.jpg

SIE

Aktiv medlem
Första plattan jag köpte på CD efter att hört några låtar i Snowboardrullen Fear of a Flat Planet. Sen blev det väl inte så värst mycket mera hip hop för min del, men den har åldrats väl.

me.I.am

Aktiv medlem
Iris Bergcrantz, hur har jag kunnat missa henne?
Råkade zappa in Allsången och där var hon, nästan lite Monica Z-vibbar. Så skönt helt utan image eller attityd.

MrSthlm

Aktiv medlem
näe, det var mer att jag inte fastnade för någon låt direkt sådär. Får lyssna lite mer på den.

Vadå "näe", de verkar ju inte spöka ut sig som Vikingar längre (i videon)? 🙃 De kanske tröttnat på de konceptet. Hmmm, fast texten har nog lite Vikinga ankytning trots allt.

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Vadå "näe", de verkar ju inte spöka ut sig som Vikingar längre? 🙃 De kanske tröttnat på de konceptet.
Vet inte hur du menar riktigt, det tror jag inte de avviker från i första taget, det är väl deras image nu :)

army.jpeg

låtlista:
1. Get In the Ring
2. The Great Heathen Army
3. Heidrun
4. Oden Owns You All
5. Find a Way or Make One
6. Dawn of Norsemen
7. Saxons and Vikings
8. Skagul Rides With Me
9. The Serpent's Trail

MrSthlm

Aktiv medlem
Vet inte hur du menar riktigt, det tror jag inte de avviker från i första taget, det är väl deras image nu :)

army.jpeg

låtlista:
1. Get In the Ring
2. The Great Heathen Army
3. Heidrun
4. Oden Owns You All
5. Find a Way or Make One
6. Dawn of Norsemen
7. Saxons and Vikings
8. Skagul Rides With Me
9. The Serpent's Trail

Ok 🙃 möjligen en ytterst modern vikinga video, det var den som förvirrade mig, tyckte deras framtoning var lite annorlunda. 🙂

En låt från nya plattan heter "Heidrun", säga vad man vill men Vikingarna hade en jäkla fantasi. 😅
"Heidrun är i nordisk mytologi en get som står på Valhalls tak och betar av barr från världsträdet Yggdrasil. Den påstås nattetid löpa tillsammans med bockar. Ur Heidruns juver rinner så mycket mjöd att det varje dag fyller ett kar så stort att alla de stupade hjältarna kan dricka sig otörstiga."

Senast ändrad:
Topp