[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

GoranS

Aktiv medlem
OT varning:
Sedan beror det väl lite på varför man lyssnar på musik och i vilket sammanhang eller bara vilket humör man har. Jag tenderar nog att oftare lyssna på musik för inspiration/energi än för att sova/softa. När jag vill softa/sova så lyssnar jag oftast inte på death metal. 🙂

Jag är generellt en mycket lugn person och behöver inte lyssna så mycket på musik lämpat för yoga och sådant. :sneaky: "Hård" musik tycker jag fungerar fantastiskt bra tex i gymmet eller under Zwiftande.

Men händer det att jag lyssnar på lugn musik, svar ja. Det verkar som jag går igenom lite olika faser. Spelade klassisk piano till 15 års åldern, senare mycket synth, sedan väldigt mycket grunge, soft metal samt rock, trash metal, nu på senare tid olika kategorier av tyngre metal. 🙃 Har även blivit ett stort fan av doom och stoner.
Personligen är jag inte mkt för musik som komplement till annat, oavsett om det är hårdträning, softande eller bakgrundskuliss i olika sammanhang.

Har väldigt svårt att göra två saker samtidigt. Om jag ska göra något annat samtidigt som jag lyssnar på musik måste det i så fall vara något väldigt enkelt, repetitivt och tråkigt som jag fullkomligen kan göra helt automatiserat utan någon som helst koncentration. Annars blir det att musiken bara är en ljudkuliss som stör eller försvinner ur medvetandet, lite beroende på.

me.I.am

Aktiv medlem
Söker gamla wasp-klipp från tiden dom var i Sverige första ggn sannolikt 1985 och jag såg dom i Karlskoga och dramaqueen Sivert dyker upp, vilken sopa.

Hur kan du efter att ha sett det fortfarande gilla metal?
Mycket bra inslag, förstår inte den moderna trenden att unga människor ska recensera musik, det skall vara mogna gubbar uppvuxna med Jokkmokks-jokke och Gösta "Snoddas" Nordgren. Tack för ordet!

me.I.am

Aktiv medlem
Kanske hade passat bättre i någon "Vad lyssnar du inte på för musik längre"-tråd

Trist.

Bjuder på lite gammal svensk punk;

Eddy

Aktiv medlem
<iframe width="560" height="315" src="
" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>

Sambal Oelek

Aktiv medlem
tufft, hade inte hört de tidigare!

Ian Gillan som sjunger ovan kanonlåt Child in time har producerat!

My5qcGVn.jpeg

Topp