[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

GoranS

Aktiv medlem
Mord, hängning, prygling och självmord hittar jag. Halloween kanske är svaret eller är det för enkelt?
Inte det som var min ingång. Råkade höra att Black Betty var en Leadbelly-cover och då blev jag nyfiken på vilka av hans andra låtar som det också gjorts covers på av kända artister och de tre andra var några av de som fanns på en wikilista jag hittade.

Olof E

Aktiv medlem
Duett med Patti Austin, 1985

Producent, 1985

Producent, 1990

Producent, 2021

Med Journey, 2022

Rätt intressant "resa"!
Såg en intervju med honom nyligen, pratar bla annat om hur han började producera. Verkar vara en riktig personlighet:

GoranS

Aktiv medlem
Såg en intervju med honom nyligen, pratar bla annat om hur han började producera. Verkar vara en riktig personlighet:
Ha ha! Var precis den videon jag kikade på som fick mig att börja titta lite närmare på vad han hade gjort under sin karriär.

Olof E

Aktiv medlem
Ja kul kanal det där. Hade själv ingen aning om att Michael Walden hade en producnetkarriär, kände bara till att han spelat med Mahavishnu.

GoranS

Aktiv medlem
Långt ifrån världens snabbaste gitarrist men vad det gäller dynamisk kontroll är det få som matchar honom. Dessutom har han verkligen hittat ett eget sound och en egen stil.

Senast ändrad:

revben

Aktiv medlem
Har sagt det förr i tråden men säger det igen. Vilken jävla platta det här är, återkommer till den med jämna mellanrum. Igår spelade de på Sticky Fingers och jag orkade inte gå. Idag hatar jag mig själv.

Topp