Och att självaste Tages kunde göra tamla motown med sån garagepunkig känsla
Vilket ös! Otroligt att lokalen inte rasar ihop.
Jäklarns vad fint😀👍 Vore det inte för det lite väl utväxta håret skulle jag tro det var Sonics på bilden.@Guldragge Jag skrev ett specialarbete om Tages när jag gick på högstadiet. Minns att jag satt och intervjuade Anders Töpel i hans Volvo nere vid Klippan.
Fick hans och Tommys autografer i foldern till min samlings-cd. Båda är döda nu men de andra lever fortfarande. Borde kanske passa på att plocka deras namnteckningar bara för sakens skull.
Visa bilaga 605302
Den där var inte igår.
Jag har aldrig hittat bortom Closing Time-plattan, bara hittat skrik och bröl utöver några få låtar som t ex Downtown Train, och det var tack vare att Tomas von Brömssen framförde den i På Spåret för en sådär 10 år sedan.Jag kör lite lugnare tongångar idag. Tisdagar borde förbjudas. 🥱
Jag skulle ljuga om jag påstod att jag har full koll på allt han gjort. Det är väl nackdelen med en 50 år lång musikkarriär kanske.Jag har aldrig hittat bortom Closing Time-plattan, bara hittat skrik och bröl utöver några få låtar som t ex Downtown Train, och det var tack vare att Tomas von Brömssen framförde den i På Spåret för en sådär 10 år sedan.
Finns det mer? Uppskattar Waits' artistiska gärning som helhet men det vore kul med lite mer som man faktiskt kan lyssna på.
Edit: låten ovan träffade mitt i prick.
Jag har aldrig hittat bortom Closing Time-plattan, bara hittat skrik och bröl utöver några få låtar som t ex Downtown Train, och det var tack vare att Tomas von Brömssen framförde den i På Spåret för en sådär 10 år sedan.
Finns det mer? Uppskattar Waits' artistiska gärning som helhet men det vore kul med lite mer som man faktiskt kan lyssna på.
Closing time och den länkade plattan är ju så osannolikt bra. Fast jag gillar å andra sidan typ hela Waits produktion (även om jag kan fatta vad du menar med skrik o bröl). Men gillar du Downtown Train borde du ju gilla typ hela Rain Dogs:) Eller singeln Lie To Me från mästerverkstrippeln Orphans: Brawlers, Bawlers & Bastards. Kommer ihåg att Ginza sålde ut de singeln för 10 spänn styck. Oj, nu länkas det bra låtar, ser jag. Love it! Jag är rätt van att folk klagar på mina husgudars stämmor (är Dylan-nörd)Jag har aldrig hittat bortom Closing Time-plattan, bara hittat skrik och bröl utöver några få låtar som t ex Downtown Train, och det var tack vare att Tomas von Brömssen framförde den i På Spåret för en sådär 10 år sedan.
Underbart. Då är det bara att följa upp med:”Vi måste sitta kvar i bilen och höra hela pappa!”
- Tovåringen.
Staten och kapitalet spelas på radio. Hon har bara hört Blå tåget-låten innan för den har jag med i en playlist.
Man blir ju rörd.
Hon är ju inget fan av rock sedan hon började utveckla en egen musiksmak för några år sedan, så det är ju ändå något bevis (typ) på att ”svängig” musik sätter sig omedvetet, oavsett genrepreferenser.Underbart. Då är det bara att följa upp med: