[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Bonzo

Aktiv medlem
Dåligt med musik idag? Vi startar veckan med en gammal klassiker från historiens kanske bästa duettpar.

För den oinsatte kan jag lägga till att hela plattan är helt fantastisk. Föredrar faktiskt till och med deras version av "Jackson" framför Johnny och Junes'.

SIE

Aktiv medlem
Dåligt med musik idag? Vi startar veckan med en gammal klassiker från historiens kanske bästa duettpar.

För den oinsatte kan jag lägga till att hela plattan är helt fantastisk. Föredrar faktiskt till och med deras version av "Jackson" framför Johnny och Junes'.
Mycket bra!
TIllåt mig att tipsa om en version med visuell underhållning

Kuriosa: i slutet av 90-talet var det antingen hip hop eller 60/70-talsrock som gällde i skatevids. Den så kallade ”skatepunken” har mestadels lyst med sin frånvaro.

Senast ändrad:

MrSthlm

Aktiv medlem
Mycket bra!
TIllåt mig att tipsa om en version med visuell underhållning

Kuriosa: i slutet av 90-talet var det antingen hip hop eller 60/70-talsrock som gällde i skatevids. Den så kallade ”skatepunken” har mestadels lyst med sin frånvaro.

Vi har dock tex stoner bandet Fu Manchu som var rätt stora inom skatescenen (åtminstone i USA). 🙂

Senast ändrad:

Sleaford

Aktiv medlem

Himmelskt bra. Den måste jag jaga rätt på!
Det här tillhör ju också den högre skolan:

Manurhin2

Aktiv medlem
Kanske är dags att byta trots att ljudkvalitén är bättre på Tidal. Långt ifrån säkert man verkligen hör skillnad på ljudet ändå.... 🙃
Jag provade men kör fortsatt spotify.
Spelar nästan uteslutande i gymmet eller i urbanista london när jag tränar dock.
Är man finsmakare och har seriös anläggning kanske det är skillnad.

MrSthlm

Aktiv medlem
Tidal har vettigare prissättning numera med 99 kr / månad för deras "HiFi" kvalité upp till 1411 kbps (vilket på pappret är bättre kvalité än Spotify), Tidals bästa nivå kostar dock 199 kr / månad med upp till 9216 kbps (jag kör med HiFi numera, hade den högsta nivån förr).

Men det finns gränser, saknar de för många obskyra death/black metal band måste något göras.

Hasse#7

Aktiv medlem

Förekommer lite här och där i Tarantino filmer. Summer Wine är skön.

Bonzo

Aktiv medlem
Förekommer lite här och där i Tarantino filmer. Summer Wine är skön.
Nja, gör de verkligen det? Brukar ha hyfsad koll på filmmusik, men jag försöker komma på om jag kan minnas att de är med i någon av hans filmer, men där går jag bet. Nancy har väl iofs en låt i Kill Bill, men som duo kommer jag inte på något.

Hasse#7

Aktiv medlem
Nja, gör de verkligen det? Brukar ha hyfsad koll på filmmusik, men jag försöker komma på om jag kan minnas att de är med i någon av hans filmer, men där går jag bet. Nancy har väl iofs en låt i Kill Bill, men som duo kommer jag inte på något.
Jag får kolla upp det. Tror jag hämtat låtar som theme/soundtrack.

SIE

Aktiv medlem
Jag kan f ö rekommendera alla i Göteborgsområdet att ratta in Radio 88 (ej smygnazism, utan 88,0 är frekvensen) som nog är den lokalaste kanalen med den intressantaste musikapprochen hittills, iaf för att vara ”kommersiell” (en reklampaus var med en kille som värderade frimärkessamlingar) radiokanal. Igår spelades det vad jag tror var Enyo Morricone-covers där man kunde ringa in om man visste vilka gitarristerna var. Jag fick noll träffar på Shazam, det var tydligen mycket mer nischat än så.

Där spelas även mer ”känd” musik, dock inget jag känner till för det mesta och jag tycker mig ändå ha viss bredd i mitt lyssnande. Testa!

Topp