(OT) Värmehandskar och sulor...

AndersJB

Aktiv medlem
Hejsan alla....
Har säkert diskuterats flitigt,men det är en liten skillnad med behov av varma handskar här....nämligen för ridning på häst!
Hustrun fryser så vansinnigt om fingrarna när hon rider nu på vintern,och till skillnad mot cykling kan man inte ha några vansinnigt tjocka handskar,har väl med hantering av tyglarna misstänker jag.

Finns det vettiga värmehandskar som inte är tjocka,och inte har ett tokpris?
Laddbara?
Och samma gäller fötterna,några bra tunna sulor/strumpor som fungerar skapligt? Nackdelen med ridstövlarna är ju att dom har rätt långt och skapligt tight skaft ,så den typen av t.ex strumpor som har batteriet på sidan får inte plats i stöveln.

Vill minnas det fanns nån typ man "laddade" genom att koka i vatten,vad var det för något? Kanske var skit och utgått?

Misstänker det testats alla varianter här bland alla frusna vintercyklare,och kanske någon som hittat något skapligt alternativ?
//Anders.

HåkanC

Aktiv medlem
Finns det vettiga värmehandskar som inte är tjocka,och inte har ett tokpris?
Laddbara?
Jag har inte använt dem själv men jag sett annonser för elvärmehandskar som var tjockare på utsidan.
Kanske sådana kan funka?

Och samma gäller fötterna,några bra tunna sulor/strumpor som fungerar skapligt? Nackdelen med ridstövlarna är ju att dom har rätt långt och skapligt tight skaft ,så den typen av t.ex strumpor som har batteriet på sidan får inte plats i stöveln.
Kanske inte det enklaste men det bästa och billigaste är då troligen att du bygger (tråcklar?) sulorna själv. Hembyggda elsulor har varit uppe här mer eller mindre varje vinter sedan många år
Jag tror inter att ClasOhlson säljer värmetråd längre och i dagens läge skulle jag bygga mina sulor för att drivas med Powerbank (dvs 5V).

Vill minnas det fanns nån typ man "laddade" genom att koka i vatten,vad var det för något? Kanske var skit och utgått?
De skall finnas fortf, men åtminstone de jag har provat var ganska tjocka och gav endast värme i 15-30 min.

Glenn Dahl

Aktiv medlem
Lenz värmeplagg...
Kör deras strumpor, kostade 2tkr men ett av mina bästa köp ever.
Handskar vet jag inte då jag bara är sjukt frusen i fötterna.

Topp