[OT] Van der Poel - Osvenskt bäst när det gäller!

GoranS

Aktiv medlem
Slutresultat:
1646585354744.png

Mats65

Aktiv medlem
Rykten om att Jumbo-Visma och EF är intresserade av att testa Nils:

ooms

Aktiv medlem
Rykten om att Jumbo-Visma och EF är intresserade av att testa Nils:
Han hade sagt i nån intervju i helgen att han inte visste vad han skulle hitta på nu, men att nåt ”cykellag hört av sig, holländskt trodde han”
(bakom betalvägg nu, men står i ingressen)

Ilritorno

Aktiv medlem
Alpencin-Fenix borde ju vara det uppenbara teamet att ta in honom. Kan inte ha för många van der Poel. Om någon kunde out-clercqa Tim de Clercq skulle det vara han.

Ustzeust

Aktiv medlem
Om man tittar på personer som tagit individuella guld i två olika grenar krymper listan rätt duktigt.

Grøttumsbråten, Haug, Ledecká och Winans (dock konst som en gren).

Bara Ledecká som gjort det i ”modern tid” alltså.
När ledecka vann så tänkte man att det kunde bli fred emellan brädor och skidor, men den konflikten ligger djupt rotad :D

toshiba

Aktiv medlem
Klart en utmaning dock att gå från en sport där vikt kanske spelar minst roll (inom konditionsidrotter) till en där det spelar mest roll. Tom backhoppning har ju fördelen att det är en bantarsport sen barnsben.

Edit: Rodd är nog snäppet värre där man har separata (långsammare) världsrekord för lättviktare.

Senast ändrad:

aben

Aktiv medlem
Och nu satsar han på en karriär inom Skistar för att utveckla (=förstöra) fjällvärlden :(

Tur han är svensk annars skulle han kunnat vara dopad.

Det är rätt talande att företagsvärlden tar in honom som talare. Men ja va fan med Musk och Trump som högsata hönsen i världen. Vad har han att säga om företagande efter att ha tränat? Tränat.

Och Anders Adamsson är en idiot "Slut på meddelandet".

Låt mig ändra lite på meddelandet: Ni är alla idioter.

Senast ändrad:

NLC

Aktiv medlem

Det är rätt talande att företagsvärlden tar in honom som talare. Men ja va fan med Musk och Trump som högsata hönsen i världen. Vad har han att säga om företagande efter att ha tränat? Tränat.

Bra start...

Manurhin2

Aktiv medlem

Tack

Emil777

Aktiv medlem
OT men inte. Det hände alltid grejjer för folk med det efternamnet...
Jag hade inte koll på att det fanns två!
Kul historia

6FE811E5-9652-48BC-8B8A-A80976F43E71.png

Så bra att han nu håvar in pengar på speltorskar.
Hjälte.

Eller?
Eller för att citera Patrik Sjöberg: "vet man bara vad man ska säga till läkarna kan man få vad som helst". Dopade genetiska freaks.

GoranS

Aktiv medlem
Så bra att han nu håvar in pengar på speltorskar.
Hjälte.

Eller?
Eller för att citera Patrik Sjöberg: "vet man bara vad man ska säga till läkarna kan man få vad som helst". Dopade genetiska freaks.
Härligt att du hittat ett cykelforum där du med några månaders mellanrum kan skriva ett surt meningslöst inlägg i en OT-tråd. Det känns säkert mkt bättre för dig efter så låt inte det faktum att du framstår som en rätt tröttsam dålig provokatör hindra.

Härligt att du hittat ett cykelforum där du med några månaders mellanrum kan skriva ett surt meningslöst inlägg i en OT-tråd. Det känns säkert mkt bättre för dig efter så låt inte det faktum att du framstår som en rätt tröttsam dålig provokatör hindra.
Tack. Känns bättre nu.
Helt forumet är meningslöst förövrigt. Vad tillför ditt inlägg förutom en hög med skit?

Om du tycker forumet är meningslöst skulle jag föreslå att du lämnar det. Att ägna tid åt saker man tycker är meningslösa tror jag varken gör dig eller någon annan glad.
Med den logiken borde du ha lämnat mitt inlägg ifred.

Har någon något att säga om mitt faktiska inlägg?
Jag får tacka för mig oh jag hör av mig om några månader.

NLC

Aktiv medlem
Inte för att "träningstipset" är fel i sig, men blir ju lite konstigt när man bara plockar en del av hela upplägget

Skridskoåkaren Nils van der Poel tränar på cykel i Åre. Långa, lugna cykelpass utgjorde en viktig del av Nils van der Poels träning inför OS-gulden i vintras.
vs

Mange.

Aktiv medlem
Topp