[OT] vandringsresa kristi himmelfärd ISTANBUL

Instämmer! Så länge Erdogan regerar är det big no-no att åka till Turkiet.
Tja, vi ska ju med i samma NATO som Turkiet, och vi är på väg in i ett kallt krig (förhoppningsvis) med demokratier på ena sidan och totalitära militaristiska stater på andra som kommer utnyttja alla våra svagheter. Turkiet är fronten, och det är viktigt att vi inte isolerar dem och tappar dem. Det är förstås oavsett NATO vi kommer inte vara neutrala även om alliansfria, vi är med den fria världen.

Tja, vi ska ju med i samma NATO som Turkiet, och vi är på väg in i ett kallt krig (förhoppningsvis) med demokratier på ena sidan och totalitära militaristiska stater på andra som kommer utnyttja alla våra svagheter. Turkiet är fronten, och det är viktigt att vi inte isolerar dem och tappar dem. Det är förstås oavsett NATO vi kommer inte vara neutrala även om alliansfria, vi är med den fria världen.
Jag tycker Erdogan än så länge gjort ett rätt bra jobb på att få Turkiet att röra sig från den fria världen och snarare röra sig i antidemokratisk riktning. Känns dock som ett svårt ämne att diskutera utan att det landar i politik.

Jag tycker Erdogan än så länge gjort ett rätt bra jobb på att få Turkiet att röra sig från den fria världen och snarare röra sig i antidemokratisk riktning. Känns dock som ett svårt ämne att diskutera utan att det landar i politik.
Nä det är ju politik och hör inte hemma på happy. Trots det har ju ganska många kommenterat kring om det är rätt att flyga osv i tråden. Har inte spårat ändå. Jag håller med om att Turkiet är på väg bort, desto viktigare att fånga upp dom. Det är svårt, vi i väst har ju väldigt svårt att acceptera att människor har andra prioriteringar, annan världsbild och andra värderingar.

Nä det är ju politik och hör inte hemma på happy. Trots det har ju ganska många kommenterat kring om det är rätt att flyga osv i tråden. Har inte spårat ändå. Jag håller med om att Turkiet är på väg bort, desto viktigare att fånga upp dom. Det är svårt, vi i väst har ju väldigt svårt att acceptera att människor har andra prioriteringar, annan världsbild och andra värderingar.
Mm, 10000-kronorsfrågan är väl bara hur man fångar upp dem.

Sen tycker jag det är viktigt att skilja på olika värderingar/annan världsbild/andra prioriteringar och rent förtryck och förföljelse av oliktänkande. Det som är tragiskt är att förmågan att samexistera med människor som inte tycker precis som en själv är på tillbakagång i världen. Och det såväl i väst som i andra delar av världen.

jahapp, återrapportering Istanbul: Upptäckte i sista stund att passet måste vara giltigt i sex månader efter avfärd, och det var inte sonens pass, och vågade inte chansa så ställde in. (kollade på möjligheterna att få tag på ett nödpass, men hade inte möjlighet att sova på Arlanda).

J-t typiskt att valet föll på Turkiet. Sverige ett av få EUländer som inte har fria resor til Turkiet (Utgick från att alla Schengenländer var det, men de hade plockat av Sverige från den listan) .

Tillbaka
Topp