[OT] Var är Kim?

Pfaff

Aktiv medlem
[OT] Var är Kim?
Nämen! Kim gör som folk! Kongressar. Fest och fika med kollegerna? Coaching i ledarutbildning ingår säkert också.

IMG_20160506_210824707.jpg

Edit snavstel

Senast ändrad:

Bengt-re

Aktiv medlem
[OT] Var är Kim?
GoranS sa:
Pfaff sa:
Vernersson sa:
Pfaff sa:
kimkimano sa:
Kim är här!

Sambal Oelek sa:
...ja, Kim Jong-Un kom inte till den årliga hyllningen av sina förfäder idag...

Vem vet vart han tagit vägen? Någon som sett spår? Väldigt märkligt det där, en person försvinner inte bara hux flux, bara Joe Labero och Chuck Norris kan det, särskilt inte när man är ledare för ett land.

Jag tror han gett sig ut på en randonné och råkade ta fel väg

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19673685.ab

Nej nej nhej nej, den sanna förklaringen finns här http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19602754.ab
Portvinstå! Kan inte gå rakr fram och då är det ju givet att Kim har villat bort sig!
Det där är ju från 2014...

Nu grejar han mer med bomber istället :-D
http://www.gp.se/nyheter/världen/kim-jong-un-poserar-bredvid-påstådd-atombomb-1.3872

Då ber vi Admin merga denna tråd med radera tråd-tråden så vi får den slutgiltiga lösningen på bägge trådarna!
Med tanke på radera tråd-trådens livskraft undrar jag om det är en så god idé. Finns en risk att Var är Kim-tråden i så fall kommer att överleva ämnet för tråden.

Men om Kim överlever, men raderar Nord Korea som diktatur så är väl allt väl,

daikai1

Medlem
[OT] Var är Kim?

itisasitis

Ny medlem
[OT] Var är Kim?
Kims skärm är inte ens en skärm, det är en TV. Framtiden är här.

Jag tror att dom kollar på Red Bull Hardline 2017.

Senast ändrad:

GoranS

Aktiv medlem
[OT] Var är Kim?
daikai1 sa:
Cujo sa:
daikai1 sa:
Sambal Oelek sa:
Nu sitter de och spelar Angry Birds. Tror inte det går så bra men de har roligt iaf
Har han så dålig syn så att han måste ha kikare 1m framför skärmen? :D
Kims skärm har så sjukt hög upplösning att han måste ha kikare för att se detaljerna!
Tror han vänder kikarn, notera vga-kabeln ;)
Nej, det är en CACC = Communist Approved Communication Cable. VGA är en farsot framtagen av den ondskefulla Satan på andra sidan havet och ett pinsamt försök till att kopiera CACC:en i hela dess demokratiskt magnifika härlighet.

jonja

Aktiv medlem
[OT] Var är Kim?
Hur får han alla generaler att le så där brett och unisont på alla pressbilder? Ser ut som de har en stor underbar hemlighet tillsammans. Svårt att tro att de där glada gossarna verkligen skulle kunna skicka en atombomb på en bänkgranne i klassrummet? Eller att de ijenklien menade nåt illa med det, om det nu skulle gå dithän.

geologen

Aktiv medlem
[OT] Var är Kim?
Mmm... Formen på den där gör mig nervös. Förutsatt att den är verklig, och inte bara en fejkad modell. Det är helt tydligt en tvåstegsladdning, och då snackar vi många hundratals kiloton med den storleken. Samtidigt som den är liten och lätt nog att kunna skickas iväg flera tusen kilometer på en raket av samma klass som de testade nyligen.

Bengt-re

Aktiv medlem
[OT] Var är Kim?
geologen sa:
Mmm... Formen på den där gör mig nervös. Förutsatt att den är verklig, och inte bara en fejkad modell. Det är helt tydligt en tvåstegsladdning, och då snackar vi många hundratals kiloton med den storleken. Samtidigt som den är liten och lätt nog att kunna skickas iväg flera tusen kilometer på en raket av samma klass som de testade nyligen.
Tur att vi är långt ifrån, att det finns folk han ogillar mer än oss och att noggranheten i kims raketer verkar vara lite halvdan. Vore jag i Japan eller sydkorea skulle jag överväga en lång semester i österåker...

geologen

Aktiv medlem
[OT] Var är Kim?
Först nu kollade jag på bilden som hänger till vänster. Där är det en skiss med själva laddningen inmonterad i en återinträdeskapsel med för ändamålet typisk form. Så, om laddningen på bilden är verklig, och de lyckas med att få till det skissen visar, då är det bara styrningen av raketen som är sista pusselbiten.

Jag tror ändå att Kim Jong-Un, och de rådgivare han har runt sig, förstår att de kommer att bli sönderbombade om de skickar iväg en skarp laddning. Men man vet aldrig.

GoranS

Aktiv medlem
[OT] Var är Kim?
Bengt-re sa:
geologen sa:
Tur att vi är långt ifrån, att det finns folk han ogillar mer än oss och att noggranheten i kims raketer verkar vara lite halvdan. Vore jag i Japan eller sydkorea skulle jag överväga en lång semester i österåker...
Anstalten?

json88

Ny medlem
[OT] Var är Kim?
Visst skulle man vilja se landsfadern, ubersvetsaren Löfven gå runt i liknande partiuniform som Kim. Stiligt värre..
Den lismande svansen har han ju redan.

Bengt-re

Aktiv medlem
[OT] Var är Kim?
GoranS sa:
Bengt-re sa:
geologen sa:
Anstalten?
Nä. Bara ett så träligt ställe att man nog är rätt kim-säker. Eslöv eller Tierp går nog lika bra.

Konkret

Ny medlem
[OT] Var är Kim?
Sabba inte denna tråden med politik!
Jag hade velat se en duell mellan trump och Kim.

Tumbrottning, grekisk-romersk, fäktning, armbrytning eller schack.

Insatsen är livet.

JTF

Ny medlem
[OT] Var är Kim?
Konkret sa:
Sabba inte denna tråden med politik!
Jag hade velat se en duell mellan trump och Kim.

Tumbrottning, grekisk-romersk, fäktning, armbrytning eller schack.

Insatsen är livet.
Haha, och jag satt just och tänkte på hur det skulle vara om Trump och Kim hade en sommarstuga ihop, satt och fiskade vid en sjö, och sen på kvällen satt på varsin björnfäll vid en brasa i stugans öppna spis, med varsin slicksten och bitboll.

Drosa

Aktiv medlem
[OT] Var är Kim?
Kim har gjort en film i Sverige. Kim-den skalliga primadonnan som den heter har ett väldigt passande namn på den store ledaren. Tyvärr får den inte visas i nordkorea då han ju är skallig men sådana svagheter kan man ju inte uppvisa för folket då det kan visa att han är av mänskligt kött och blod och skulle kunna försvaga regimen. Peruken har han köpt från familjen Kardashian.

Drosa

Aktiv medlem
[OT] Var är Kim?
När man ändå är inne på ämnet galna ledare så har ju den trumpne presidenten i amerikat inte som brukligt en hund i det vita huset utan han har i stället valt att skaffa sig en katt. Sådan husse sådan misse.

post-361542-0-46331400-1355125907.jpg

GoranS

Aktiv medlem
[OT] Var är Kim?
Så länge han inte trycker av så ...

Och trycker han av har han ju väsentligen skrivit under sin egen dödsdom så jag betvivlar att han gör det, åtminstone så länge han har hopp om att kunna fortsätta styra Nordkorea.

janolle

Aktiv medlem
[OT] Var är Kim?
GoranS sa:
Så länge han inte trycker av så ...

Och trycker han av har han ju väsentligen skrivit under sin egen dödsdom så jag betvivlar att han gör det, åtminstone så länge han har hopp om att kunna fortsätta styra Nordkorea.
Han (inga) bevisade kärn vapen alls; Allt är bara en skrämsel bluff.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer