Inspirerad av er andra som använder klockorna "på riktigt" satte jag på mig min nya Seiko när jag byggde väggelement till ett uthus ikväll.
Visa bilaga 604362
Jag är med klockor precis som de där som precis köpt sin första "riktiga cykel". Fattar ingenting av vad ni pratar om, ser inte på detaljerna vad som skiljer en "fin" klocka från en lite sämre och tänker i mitt nyligen väckta klockintresse att jag bara ska ha en klocka och måste vara rädd om den. När man ser samma beteende hos nytillkomna medlemmar på happy tänker man själv, som någorlunda rutinerad cyklist, att de borde släppa sargen och bara ut och köra. Strax har de köpt en dubbelt så dyr cykel och börjat med rando. Typ.
Vi får väl se var det här slutar. Ska först få in lite vana att faktiskt titta på klockan istället för mobilen till att börja med. Den kommer nog inte få åka med till mitt "vardagsjobb" för då kommer den bli ful direkt, men all fritid och därtill hörande snickeri, lantbruk och friluftsliv ska den nog få smaka på!
Och så en liten fråga kring det här med att bada med klockan. Denna är vattentät till 10 bar. Med ett annat armband, är det då lämpligt att faktiskt bada med den?