H.
Aktiv medlem
[OT] Vilken laddbar bil ska jag ersätta xc70 med?
Artikeln är från 2017...
Artikeln är från 2017...
Robert Collin är väl ansedd som rätt oseriös.
Det är nog övergående.
”Volvo är förbisprungna av koreaner och tyskar”
UPPDATERAD IGÅR 22:10PUBLICERAD IGÅR 22:03
Göteborg blir platsen för en ny batterifabrik som ska gynna Volvo Cars satsning på elbilar. Men om fabriken ska sätta skjuts på Volvo Cars för att hinna i kapp konkurrenterna är osäkert, enligt motorjournalisten Robert Collin.
– De kom i gång alldeles för sent och med för lite pengar, säger han i Aktuellt.
Ojdå. Ok, men han var på nyheterna igår och talade om samma sak.Artikeln är från 2017...
lol volvo har startart polestar. Polestar 1 är en S90, polestar 2 är en utveckling av Thomas Ingenlaths konceptbil V40. Ta bort vilken plastkåpa som helst så ser du volvologgor överallt. De behöver bygga nya fabriker men att tro att volvo skulle sakna den kompetensen säger mer om den motorjournalisten än om volvoDet är nog övergående.
”Volvo är förbisprungna av koreaner och tyskar”
UPPDATERAD IGÅR 22:10PUBLICERAD IGÅR 22:03
Göteborg blir platsen för en ny batterifabrik som ska gynna Volvo Cars satsning på elbilar. Men om fabriken ska sätta skjuts på Volvo Cars för att hinna i kapp konkurrenterna är osäkert, enligt motorjournalisten Robert Collin.
– De kom i gång alldeles för sent och med för lite pengar, säger han i Aktuellt.
Det är nog övergående.
”Volvo är förbisprungna av koreaner och tyskar”
UPPDATERAD IGÅR 22:10PUBLICERAD IGÅR 22:03
Göteborg blir platsen för en ny batterifabrik som ska gynna Volvo Cars satsning på elbilar. Men om fabriken ska sätta skjuts på Volvo Cars för att hinna i kapp konkurrenterna är osäkert, enligt motorjournalisten Robert Collin.
– De kom i gång alldeles för sent och med för lite pengar, säger han i Aktuellt.
En firma som myglar och driver fram politiska eftergifter för att kunna fortsätta producera dieselsuvar...Du verkar vara en "antiVolvoare"
Visst, kinaägda men ändå betydligt mer självständigt nu
än under Fordtiden.
Det var väldigt lite tjat om USA-volvo jämfört med kinavolvo.Du verkar vara en "antiVolvoare"
Visst, kinaägda men ändå betydligt mer självständigt nu
än under Fordtiden.
Där var det tydligare i det andra bolaget. Saab - Born by jets, killed by assholes - GMDet var väldigt lite tjat om USA-volvo jämfört med kinavolvo.
Där var det tydligare i det andra bolaget. Saab - Born by jets, killed by assholes - GM
Du verkar vara en "antiVolvoare"
Visst, kinaägda men ändå betydligt mer självständigt nu
än under Fordtiden.
Jag är ingen Saab fanboy. Äger visserligen en gammal 9-3 från 2007 men det är mer slump än kärlek.Det gick fantastiskt bra innan GM :)
Nä de gjorde oss alla en tjänst.
Mest en sur boomer.
Jag är ingen Saab fanboy. Äger visserligen en gammal 9-3 från 2007 men det är mer slump än kärlek.
Saab gick aldrig med vinst... jo, ett år på 40 år eller vad det var.... men det berodde nog mest på att de var för små och hade för få sålda bilar att slå ut utvecklingskostnaderna på.Jag förstod aldrig varför GM ville döda nåt som "egentligen" gjorde enorma vinster.
Den gröna gamla "fabriksnya" 96:an som var på auktion nyligen gick med vinst iallafall.Saab gick aldrig med vinst... jo, ett år på 40 år eller vad det var.... men det berodde nog mest på att de var för små och hade för få sålda bilar att slå ut utvecklingskostnaderna på.
Jo, jag har haft saab. Trevliga bilar, men nog märktes det att budgeten för utveckling kunde varit högre. Modellerna fick leva lite för länge.Den gröna gamla "fabriksnya" 96:an som var på auktion nyligen gick med vinst iallafall.
Kan det vara Per Gillbrand? https://www.teknikensvarld.se/nyheter/bilbranschen/motorgeniet-per-gillbrand-ar-dod-362187/SAAB hade en otroligt duktig ingenjör med många nytänkande ideer, kommer
tyvärr inte ihåg vad han hette.
Jo, jag har haft saab. Trevliga bilar, men nog märktes det att budgeten för utveckling kunde varit högre. Modellerna fick leva lite för länge.
Jag har haft flera SAAB, inget fel på dem iaf - fina bilar.. en SAAB 9000 Aero gjorde inte alls bort sig mot dåtida bilar. Men de sista bilarna 95 o 93 var verkligen inget att ha, kanske undantaget den absolut sista 95:an - men det vet jag inget om - den körde jag aldrig.Tycker snarare att man utvecklade för mycket, i onödan till ingen nytta. Det absolut viktigaste var att det var unikt, inte är det faktiskt vvar bra.
Kört många Saabar, inga var trevliga. Men alla har vi olika smak och krav på bilar.
Jag har haft flera SAAB, inget fel på dem iaf - fina bilar.. en SAAB 9000 Aero gjorde inte alls bort sig mot dåtida bilar. Men de sista bilarna 95 o 93 var verkligen inget att ha, kanske undantaget den absolut sista 95:an - men det vet jag inget om - den körde jag aldrig.
De gamla. 96 och 99 var härliga vinterbilar 900 turbo var cool på sin tid. 9000 var en bra bil för sin tid. Nog tycker jag att det är bilar att minnas med viss värme!Tycker snarare att man utvecklade för mycket, i onödan till ingen nytta. Det absolut viktigaste var att det var unikt, inte är det faktiskt vvar bra.
Kört många Saabar, inga var trevliga. Men alla har vi olika smak och krav på bilar.
Då tycker jag att du skall satsa på opeln. Lite som med cyklar, man skall helst gilla det man köper!Om man ser på de billigare&mindre elbilarna och jämför Peugeot:n, Citroen C4, Renault DS 3 Crossback och Opel E-Mokka.
De ägs ju av samma koncern o byggs ju på samma plattform, teknik (batterielösning samt laddning) mm
Är de nån skillnad överhuvudtaget (körning, känlsa, utrymme) mellan dessa eller är de bara loggan/utseendet som skiljer? Eller vilken tycker ni har lyckats bättre av de?
Min favorit utseende mässigt måste väl ändå vara Opel:n.
DS3an har jag kört - jag tyckte den var mycket trevlig och mysig! Känslan inuti är betydligt mer ombonad och trivsam jmft med Peugeot 2008e (jag har ej provat de andra). Dock kanske utseendet kan klassas som säreget så alla kanske inte gillar det....Om man ser på de billigare&mindre elbilarna och jämför Peugeot:n, Citroen C4, Renault DS 3 Crossback och Opel E-Mokka.
De ägs ju av samma koncern o byggs ju på samma plattform, teknik (batterielösning samt laddning) mm
Är de nån skillnad överhuvudtaget (körning, känlsa, utrymme) mellan dessa eller är de bara loggan/utseendet som skiljer? Eller vilken tycker ni har lyckats bättre av de?
Min favorit utseende mässigt måste väl ändå vara Opel:n.
Det är inte all reklam som åldras med värdighet. Eller rättare sagt, mycket lite reklam åldras med värdighet men viss reklam gör det i än mindre grad än annan.De gamla. 96 och 99 var härliga vinterbilar 900 turbo var cool på sin tid. 9000 var en bra bil för sin tid. Nog tycker jag att det är bilar att minnas med viss värme!
Och alla 99or på rallycross och folkrace banorna roade oss i många år.
Visa bilaga 537687
Ja, den där kändes lite som Tintin.Det är inte all reklam som åldras med värdighet. Eller rättare sagt, mycket lite reklam åldras med värdighet men viss reklam gör det i än mindre grad än annan.
Tiden går framåt....Ja, den där kändes lite som Tintin.
Det är sant, men saab var faktist bättre än samtida volvo på värmen.Det är inte all reklam som åldras med värdighet. Eller rättare sagt, mycket lite reklam åldras med värdighet men viss reklam gör det i än mindre grad än annan.
Spjutspetsteknik om man får tro bilden.Det är sant, men saab var faktist bättre än samtida volvo på värmen.
Spjutspetsteknik om man får tro bilden.
De var bara inte så pk - det är ju några år sedan.Spjutspetsteknik om man får tro bilden.
Jag minns varken B18 eller saab V4 som överdrivet snåla....Som bestod i bra med friktion i motorn så vattnet blev varmt 😊
B18 har väl hur många vandringssägner som helst om allt möjligt fantastiskt. V4:an har jag för mig är en Fordspis vilket kan förklara avsaknaden an motsvarande hallelujarop.Jag minns varken B18 eller saab V4 som överdrivet snåla....
Jo, det stämmer nog. Inget fel på någon av dem, men snåla..... näB18 har väl hur många vandringssägner som helst om allt möjligt fantastiskt. V4:an har jag för mig är en Fordspis vilket kan förklara avsaknaden an motsvarande hallelujarop.