[OT] Vilken lagom kall G&T dricker du nu?

LazzeKongo

Aktiv medlem
Ändå gillat några andra varianter av Nordic Tonic men denna med gurka va inte god. Smakar sockerlag med en hint av gurka
20210806_231432.jpg

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Ny gin, spansk. Tax Free. Helt ok, men väldigt övertydlig citrus med apelsin i förgrunden. Fast det var ju iofs också ambitionen. Passar bra att somna till på altanen, efter cykling och grillning. Alles gut...
E758E80B-F957-436C-94A1-CBBAD11DF32B.jpeg

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Nja, lite besviken… Äpple i tonic är kanske n smula oortodoxt i sig, men tyvärr levererar den här bara en intetsägande nästan ”sockerfri” känsla. Undrar nästan om det är något fel på flaskan. Inte äckligt, men väldigt tråkigt. Tyvärr.
1ECFC5D3-DF66-4FC0-AF2A-C85033155136.jpeg

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Ikväll efter symbolisk cykelrunda var vinerna i fokus (årets tammefan bästa rosé först till höger vilken dracks på balkongen som sig bör, och tv en gammal fin italienare så jävla långt från insmickrande söta dubbelpressar gjorda för svenska marknaden). Den sistnämnda till päremos, lokala korvar och majs jag plockade själv på ett fält för typ fem timmar sen. Därefter en liten skvätt spansk brandy, och sen; den här jäkeln med batterigin. Än är det semester!
843FF2B5-6CE4-46A1-A2E0-8EAB2FF0E7F5.jpeg

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Riktigt bra tonic, men kanske lite lite mesig i kolsyran. Hög svansföring som vanligt från Mackmyra, och jag tror den ligger runt tjugan ist för femton spänn som är det normala för en tonic enligt mig, men det kan man väl leva med. Jag känner Swe-tonicsmaken tydligt, och det är ju också basen. En matigare upplevelse än tex Fever-Tree. Provade med väldigt neutral batterigin, men kanske skall testa med någon mer uttrycksfull spritbas. Bra skit!
F75435E8-27FA-4818-9342-428EB6402E94.jpeg

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Kom ju bara till Spanien i år, och därifrån är också ginen i kvällens efter maten-GT - men tonicen köpte jag bara av nostalgi från BA-flygningar över Atlanten. Vilka tyvärr lär dröja… I övrigt är det än sämre tonic än Schweppes, så köp hellre Fever-Tree om ni vill ha neutral krispighet. Skål!
4AE1EC2A-10A2-4010-8E9E-DD1CD70FE3C6.jpeg

NianGbg

Medlem
Skräpar ner tråden med fler icke GT drinkar. Nu när det är Negroni Week så får man ju passa på att prova lite olika riffar på klassikern. Bicycle Thief (!)och White Negroni (om möjligt ändå vuxnare smak än den klassiska) har passerat i veckan.
20210917_205028.jpg

Kingston Negroni
1 oz Jamaican Rum (Plantation Jamaica 2000)
1 oz Sweet Vermouth (Carpano Antica Formula)
1 oz Campari

Inte alls dum, trevlig mix av bitterheten från Camparin, sötma från Vermouthen och romen. Mycket komplexa smaker i det glaset.

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Skräpar ner tråden med fler icke GT drinkar. Nu när det är Negroni Week så får man ju passa på att prova lite olika riffar på klassikern. Bicycle Thief (!)och White Negroni (om möjligt ändå vuxnare smak än den klassiska) har passerat i veckan.
Visa bilaga 513432
Kingston Negroni
1 oz Jamaican Rum (Plantation Jamaica 2000)
1 oz Sweet Vermouth (Carpano Antica Formula)
1 oz Campari

Inte alls dum, trevlig mix av bitterheten från Camparin, sötma från Vermouthen och romen. Mycket komplexa smaker i det glaset.
Skulle man kunna tänka sig en mindre söt rom för att behålla skarpheten i originalet? Låter ganska sött med både söt vermouth och en enligt mig ganska söt instegsro. Eller blandar jag ihop den med deras billigaste flaska i halmkläder?

NianGbg

Medlem
Skulle man kunna tänka sig en mindre söt rom för att behålla skarpheten i originalet? Låter ganska sött med både söt vermouth och en enligt mig ganska söt instegsro. Eller blandar jag ihop den med deras billigaste flaska i halmkläder?
Den heter ju också så, så inte så konstigt att du tänker på den. Kanske borde ha tillagt single cask, limited edition :love: (denna https://www.plantationrum.com/plantation-single-cask-2020-jamaica-2000-mbk).
Men jo, lite söt var den kanske men den romen har ju mycket smak så vermouthen fick ändå ta baksätet. Provade en annan cocktail som är en ny toppfavorit häromdan men det får komma i ett annat inlägg. Cliffhanger...

Alex Supertramp

Aktiv medlem
VARNING!
Hade inte tänkt posta ikväll eftersom jag kör batteri-GT och dessutom glömt göra is (ni känner igen de förfrusna plastfrukterna a’ la industrisemester och hembränt i skev husbil). MEN… jag måste varna för Gibson’s Gin. Jag kör ofta batterigin och satsar på bra tonic istället, speciellt eftersom jag nästan uteslutande numera låter en fin avec vara den riktiga punkten efter maten - men nu är det andra flaskan Gibson’s på rad som smakar jord. Tänk bismaken när du köper Cola på PET, och din enda doftreferens till den unkna bismaken är typ matjord. FY FAN!
51DBA454-AE50-4FA1-B6D6-B0C58B63559A.jpeg

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer