[ot] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

Stumpy

Aktiv medlem
marr sa:
Stumpy sa:
Varför köper jag sådana här fatlagrade öl? Jag tycker ju sällan om dem.

Firestone 2017 Helldorado Vintage, Barrel aged.
För att förpackningen är fin? Oftast det jag faller dit på.
Kanske det, men i det här fallet tror jag bara jag läste lite dåligt och missade "Barrel aged". Barley wine brukar jag gilla och tog den utan att läsa vidare. Har en Firestone XXI liggande kvar och den visar sig också vara fatlagrad om man läser lite noggrannare.

moros

Aktiv medlem
20181012_223029.jpg

Trevlig ipa från britterna har precis hällts upp. Lite väl lättdrucket kanke, redan slut...

Senast ändrad:

Vippen

Aktiv medlem
Stumpy sa:
Varför köper jag sådana här fatlagrade öl? Jag tycker ju sällan om dem.
Skall jag hälla ut min alltså? Fast jag är lite 50/50 på fatlagrat, det kan vara allt från toppen till botten. Den får nog stå till sig.

jesperC

Aktiv medlem
Henrik_E sa:
Innis & Gunn-sjukan. De enda som lyckats med spritlagrat är Het Anker.
Öl lagrad på whiskyfat är verkligen vidrigt, har hittills inte druckit en enda god öl från Innis & Gunn. Andra spritsorter som rom, bourbon, sherry etc kan dock funka.

Motsatsen, sprit (rom) lagrad på fat som tidigare använts för öl, kan däremot bli riktigt bra.
phantomomni_1024x1024.jpg

//j

jesperC

Aktiv medlem
Brukar ha som regel att aldrig dricka samma öl mer än en gång. Finns dock några undantag och Södvik Säsong är ett av dessa.
IMG_20181013_193759.jpg

Den är riktigt bra i år.

//j

clnr

Aktiv medlem
Det undantaget kan du ju gott göra eftersom receptet på Södvik varierar mellan årgångarna.

SGS

Aktiv medlem
Kan ju iaf låtsas att det är sommar än. Gotlands bryggeri gör ju tydligen en hel del gott har jag märkt på senare tid.

Bilagor

Vernersson

Aktiv medlem
Kvarnagårdens Krösabira.
Lite tunn för att vara en Engelsk Pale Ale.
Lite udda eftersom den bla är bryggd på lingon.
Men trevlig iaf ?

IMG_20181020_182003_676.jpg

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Bjuder på den här idag eftersom jag firar fredag, XC-köp och att min vita månad äntligen är slut. Skål, cykelkamrater?

PS. Får man dricka IPA även när man lämnar landsvägen och svänger in på skogsstigen med sin gungande porrgaffel påslagen?

71498543-3CAE-4D09-8670-B5615DEAE70A.jpeg

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer