[ot] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

Stumpy

Aktiv medlem
Rogue Double Chocolate Stout

F69EB8FD-C989-42AA-BC68-79C3DB8DA16B.jpeg

Nästan lite väl mycket beska, men överlag god. Kändes lite juligt med den flaskan.

marr

Moderator
Forumvärd
Riktigt bra :)

Mikkeller spontan double raspberry

IMG_20181027_181257.jpg

Senast ändrad:

Stumpy

Aktiv medlem
Skriv gärna ut namnet på drycken, så det blir sökbart. Speciellt när det inte syns på etiketten.

Loftberg

Aktiv medlem
Skrev min näst sista tenta (förhoppningsvis) idag, och firar med vad som mest troligt definitivt blivit Happykorrekt redan, nu i sin tredje (?) design!

20181030_173846-01.jpeg

Vernersson

Aktiv medlem
marr & jag är inte alltid överens ang öl men denna gången så.....
Jävlar i en liten låda alltså!! :-D

Den var riktigt spännande & god denna

IMG_20181102_194842_757.jpg

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Ingen öl såhär sent, men väl en stadig GT. Föredrar Hendrick’s med Fever Trees flädertonic, men ikväll får det duga med Gordons och Schweppes med några stänk Angostura, som Hemingway. Ölen drack jag med en whiskey direkt efter cyklingen (trots vevlagerhaveri, se XXL-tråden), sen lite vin till burgaren följt av en snabb lagrad rom innan den första av de här groggarna som får mig så härligt varm trots låg ladens. Skål!

4C550CBE-D978-4641-82B9-51F2242A1B09.jpeg

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Som namnet antyder något av en pyspunka. Varken hackat eller mal(e)t. Gott med en Bertil efter rundan iaf, även om den var godare i somras. Skål, cyklister!

865379E6-48AC-48F6-ABE3-156FD92025E9.jpeg

Alex Supertramp

Aktiv medlem
jarek996 sa:
Jag älskar mest klassiska tjeckiska pilsnern ! Dricker sällan IPA , APA och andra belgiska konstigheter .
Man byter inte i ett vinnande (cykel)lag, och säger man sanningen kan man säga den hur många gånger som helst, som BB King sa om sina ständiga tre toner ur bluesskalan. På Bar Central strax ovanför Stureplan har dom färsk Urquel på fat. Hälls upp på tre olika sätt, av vilka den krispiga är min favorit. Och får man sen en blyg Riesling till schnitzeln och en liten palinka efter det mår man som en nyoljad kedja. Skål på dig!

jarek996

Ny medlem
Alex Supertramp sa:
jarek996 sa:
Jag älskar mest klassiska tjeckiska pilsnern ! Dricker sällan IPA , APA och andra belgiska konstigheter .
Man byter inte i ett vinnande (cykel)lag, och säger man sanningen kan man säga den hur många gånger som helst, som BB King sa om sina ständiga tre toner ur bluesskalan. På Bar Central strax ovanför Stureplan har dom färsk Urquel på fat. Hälls upp på tre olika sätt, av vilka den krispiga är min favorit. Och får man sen en blyg Riesling till schnitzeln och en liten palinka efter det mår man som en nyoljad kedja. Skål på dig!
Tack !

Som tur cyklar jag ofta i Tjeckien i Slovakien ( min sambo kommer från Slovakien ) och har möjlighet att smaka deras "produkter" efter svettiga cyklingdagar..... Hennes far kan några grymma ställe som är kanske inte vackraste i världen , men öl smakar där som den ska smaka ! Och Slovaker VET hur ska den smaka ;-) Älskar också deras Slivovica och tar med mig hem några flaskor som bekanta bränner själva ( de kan bränna tror jag 100 l per skalle för eget behöv i statliga brännerier - man betalar 2 EUR för 1 l men man måste komma med egen mäsk ) .
Idag blir det Zlaty Bazant ( Golden Fasan ) , men måste stå i kylen liten stund till.....

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer