[ot] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

Loftberg

Aktiv medlem
Efter att ha kört igenom halva 'DP Induction' -kursen så blev det lite häng vid Järntorget. Provade bland annat denna extremt trevliga, och tydligen prisade IPA.
IMG_20181123_151241_277.jpg

moros

Aktiv medlem
Loftberg sa:
Efter att ha kört igenom halva 'DP Induction' -kursen så blev det lite häng vid Järntorget. Provade bland annat denna extremt trevliga, och tydligen prisade IPA.
Kul. Plockade upp en burk på väg hem idag. Ny på hyllan.

SGS

Aktiv medlem
Tack vara denna tråden blir det en sådan här idag.

Doften påminner starkt om en av mina favoriter; Gonzo Imperial Porter. Blir därmed lurad vid varje klunk när smaken av naturliga skäl inte är sådär superlik.

Lite väl mycket malt för min smak kanske, men vad fan, ändå nära på en fullpoängare. Är mycket svag för frukt och sötma.

Bilagor

moros

Aktiv medlem
Hej hej och välkomna till Happys mest kända fredagstråd och lördagstråd. Hell yeah!

Denna öl råkade bara finnas i kylskåpet..

20181124_173216.jpg

SGS

Aktiv medlem
Så, då var det dags då.

Med låga förväntningar hälldes den upp i glaset. Självklart motsvarande inte innehållet burken, men jag måste säga att den enligt mitt tycke var mer än OK. Lite väl påträngande malt, och lite väl mycket alkohol som tränger igenom.

Bilagor

42Hz

Aktiv medlem
SGS sa:

Doften påminner starkt om en av mina favoriter; Gonzo Imperial Porter. Blir därmed lurad vid varje klunk när smaken av naturliga skäl inte är sådär superlik.

Lite väl mycket malt för min smak kanske, men vad fan, ändå nära på en fullpoängare. Är mycket svag för frukt och sötma.
Årets "batch" var riktigt lyckad, hoppas jag lyckas spara några flaskor till kommande jular! =) Blir bara godare med tiden.

Mange.

Aktiv medlem
42Hz sa:
SGS sa:

Årets "batch" var riktigt lyckad, hoppas jag lyckas spara några flaskor till kommande jular! =) Blir bara godare med tiden.
Kläckte en -16 igår och den var helt magisk. Ska lägga några av årets åt sidan också, då jag tycker nog den var grymt bra färsk.. dvs inte anisbomb

SGS

Aktiv medlem
42Hz sa:
SGS sa:

Kan tänka mig det! Funderar starkt på att köpa på mig ett litet lager...

Dagens sista får bli en annan från Dugges. Smakar verkligen kanel som sig bör, men något klen i smaken för en imperial. Säkert bra som introduktion till sorten för de som ännu inte funnit det förlovade landet bestående av drickbara chokladkakor och överjäst frukt.

Bilagor

Vippen

Aktiv medlem
Har gjort ett hästjobb i dag, först en trivsam grumlig ale och bilbana:

l_1.JPG

Sedan en lite väl tam DIPA:

l_2.JPG

Följt av en goding från ett av mina favoritbryggerier:

l_3.JPG

Och lyckligtvis visade sig den sista attacken vara den bästa:

l_4.JPG

Väldigt mjuk och fin samtidigt som den har ett långt och skönt djup. Smaskens!

Kupa

Aktiv medlem
Nitro har jag ett par på kylning men ikväll blev det först en 2015 Fuller’s Vintage Ale

BF112108-322B-493B-B82F-A340BD911F27.jpeg

Till efterrätt, med en hemlagad flottyrmunk, förra årets Gouden Carolus Christmas

1FAB0F93-37F9-4124-ADBF-9F31BFCD2402.jpeg

Jimel

Aktiv medlem
Var på ett bolag i Stockholm igår, fanns väldigt mycket trevligt där som man inte hittar hemma. Funderade faktiskt på Nitron men hoppade över den, verkar som jag gjorde ett misstag ?
Några som jag hann prova igår.
511DD649-C641-4342-83D3-ADCB6520FA68.jpeg

326A7BFE-FDF0-4203-85B7-2B3D15420078.jpeg

FE156A88-F8D4-4AB6-8DBC-48F4BEE61D46.jpeg

E66A09A6-17F2-47F3-92AC-A63270EB0C8D.jpeg

marr

Moderator
Forumvärd
Jimel sa:
Var på ett bolag i Stockholm igår, fanns väldigt mycket trevligt där som man inte hittar hemma. Funderade faktiskt på Nitron men hoppade över den, verkar som jag gjorde ett misstag ?
Några som jag hann prova igår.
Mest avis på dina moraknivar!

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Jobbar alla här nio till fem? En jävla massa aktivitet i helgen, men tyst som graven nu. Söndagarna på lokala puben är alltid de bästa, sa vi förr. Själv tar jag en lokal julöl i gillestugan med förvisso lite ängsliga humletoner efter en kortis i strandskogen, men vad gör väl det när man får en smårökig tolva bredvid? Skål, cykelvänner!

9ACAF1CE-B665-4C2C-BEDB-78489071D163.jpeg

SGS

Aktiv medlem
Alex Supertramp sa:
Jobbar alla här nio till fem? En jävla massa aktivitet i helgen, men tyst som graven nu. Söndagarna på lokala puben är alltid de bästa, sa vi förr. Själv tar jag en lokal julöl i gillestugan med förvisso lite ängsliga humletoner efter en kortis i strandskogen, men vad gör väl det när man får en smårökig tolva bredvid? Skål, cykelvänner!
Nja, jag känner mig visserligen skyldig till viss aktivitet i helgen, men det hindrade (tyvärr) inte helgjobb både lördag och söndag. Cykelpendlade dessutom i lördags, kallt som f'n och upp klockan 0545. Tur man hade något gått som väntade hemma sedan \o/

Skål! (Måste klara av dagens trainerpass före jag sympatiöppnar något från kylen. Bild lär komma senare).

Alex Supertramp

Aktiv medlem
SGS sa:
Alex Supertramp sa:
Nja, jag känner mig visserligen skyldig till viss aktivitet i helgen, men det hindrade (tyvärr) inte helgjobb både lördag och söndag. Cykelpendlade dessutom i lördags, kallt som f'n och upp klockan 0545. Tur man hade något gått som väntade hemma sedan \o/

Skål! (Måste klara av dagens trainerpass före jag sympatiöppnar något från kylen. Bild lär komma senare).
Det ser jag fram emot.

Jimel

Aktiv medlem
Alex Supertramp sa:
Nä 6:40-15:30

SGS

Aktiv medlem
Som utlovat. Riktigt gott med session och kvällsmacka efter ett träningspass. Var nog iofs den mest humleintensiva session jag någonsin druckit, men den slinker ner fint ändå!

Bilagor

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Fint. Jag drack en vanlig tjeck efter julölen, och nu en snabb fördrink innan pizzan på gin och grapejuice med en skvätt blåbärsråsaft och två stänk orange bitters. Ser ut som tomtarmsstomi men smakar fräscht. Vad är grejen med session?

7A5C34EF-7255-4DDC-8DAC-6BAAEAA1A195.jpeg

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer