[ot] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

K.U.T.S

Ny medlem
Mange. sa:
Riktigt fin. Blev väldigt förvånad av att hitta en kork under kapsylen
Men visst var den bra när man väl kommit åt innehållet? Fantastiska skapelser brekeriet tar fram.

Själv så intog jag denna till en fisk å skaldjurssoppa ikväll. Mycket bra brygd ???

Bilagor

Senast ändrad:

SGS

Medlem
Alex Supertramp sa:
Fint. Jag drack en vanlig tjeck efter julölen, och nu en snabb fördrink innan pizzan på gin och grapejuice med en skvätt blåbärsråsaft och två stänk orange bitters. Ser ut som tomtarmsstomi men smakar fräscht. Vad är grejen med session?
En IPA, men alkoholsvagare. De brukar vanligtvis inte heller gå all-in på humlen, men undantag finns uppenbarligen :)

Vernersson

Aktiv medlem
Hotelltisdag... Jag tar troligen sovmorgon imorgon för denna var ju smarrig ?

IMG_20181127_203342-01.jpeg

Slutar nog med att jag kompletteringsköper en flaska till i morgon eftermiddag.

Jimel

Aktiv medlem
Blev både högt och lågt igår.

Lagamat öl, helt ok.
421285C5-5DDB-41FA-9B66-489C4AED60E4.jpeg

Denna lakritsöl var ingen höjdare.
9893B2F2-E0FC-4D6C-B887-1025A951DEDD.jpeg

Barleywine brukar jag gilla men denna var alldeles för sliskig.
91F67115-030E-4C75-B07B-CAAD3F0A8CCB.jpeg

Snökatten var riktigt god.
8ACB48C2-5BE3-4B6A-A557-F61826FD12C5.jpeg

Loftberg

Aktiv medlem
Hade tänkt träna idag. Dricka vatten. Leva nyttigt. I förrgår drog jag på mig någon form av ryggskott på gymmet, så mina planer för helgen förändrades. Passivt soffläge och öl blev receptet på rehab.

Mycket trevlig tycker jag.
20181201_134849-01.jpeg

Äntligen fann jag den på burk!
20181201_141545-01.jpeg

Barley är alltid intressant. Inte nödvändigtvis jättegott, men intressant.
20181201_145601-01.jpeg

Ingen ale att hänga i granen tyvärr. Ok, I guess.
20181201_152237-01.jpeg

Den var helt ok. Rökig, kanske lite kaffetoner. Bra att en julöl är mörk och julig, och inte ännu en humleängslig hybrid. (Även om det är kul när folk tar ut svängarna, som när Brew Dog hade ingefära i och sa att det här är bara en kul grej.) Trevlig får jag nog säga, även om etiketten som sagt känns lite som Skansens julmarknad.

SGS

Medlem
Ja, det är ju lite skämmigt att erkänna, men etiketten spelar roll. Stor roll för helhetsupplevelsen t om.

Ser ut att vara gott om god öl härinne nu ikväll. Som tur är så är kylen välfylld då tjocka släkten är här på besök. Snart dags för kvällens första, men definitivt inte sista :)

Schysst julkalender BTW!

Senast ändrad:
Jag drack Nils Oskars kalasjulöl oxå innan jag bytte till vin till maten. Snart en sherry till kladdkaka, och sen en GT. Skall nog gå att genomlida den här kvällen oxå. Skål!

SGS

Medlem
Passade också på med denna. Kan hålla med om att den var mer intressant än god. Ärligt talat var den nära att hamna i vasken. Som tur är passade den sötsliskiga stilen bra till lösgodis.

Bilagor

Loftberg

Aktiv medlem
Kvällen är ju ung och jag fortsätter jag med:

Min trotjänare. Mycket trevlig mörk ale.
IMG_20181201_183109_906.jpg

En kompis som jag träffade i Bad Gastein driver Klackabacken. Tvungen att testa deras nationella premiär på Systemet.
20181201_203526-01.jpeg

Loftberg

Aktiv medlem
Känner mig nästan lite utanför som fortfarande inte testat denna Happy-monark Gouden... Kanske får bli ett test när man inte längre studerar!

marr

Aktiv medlem
Denna var inte dum alls. Äntligen gått av natten, gjort sista passet på mejeriet. Nu väntar nya utmaningar.

Men först är vi ledig en vecka.

IMG_20181202_210105.jpg

SGS

Medlem
Loftberg sa:
Känner mig nästan lite utanför som fortfarande inte testat denna Happy-monark Gouden... Kanske får bli ett test när man inte längre studerar!
What? Om det är p.g a priset på cirka 30:- tycker jag inte din ursäkt håller med tanke på allt annat du lägger upp i tråden. Om det är för att det är en gubb-öl med småtrist etikett; OK! ;)

Loftberg

Aktiv medlem
SGS sa:
Loftberg sa:
What? Om det är p.g a priset på cirka 30:- tycker jag inte din ursäkt håller med tanke på allt annat du lägger upp i tråden. Om det är för att det är en gubb-öl med småtrist etikett; OK! ;)
Då måste jag hittat en annan Gouden... Närmare hundringen?

marr

Aktiv medlem
Loftberg sa:
SGS sa:
Loftberg sa:
Julölen kostar sub 30.

Stumpy

Aktiv medlem
marr sa:
Loftberg sa:
SGS sa:
Loftberg sa:
Julölen kostar sub 30.
Är den god?
Har inte köpt någon i år, eftersom jag inte gillade den förra året.

marr

Aktiv medlem
Stumpy sa:
marr sa:
Loftberg sa:
SGS sa:
Loftberg sa:
Julölen kostar sub 30.
Är den god?
Då är den nog inte något för dig.

Vernersson

Aktiv medlem
Stumpy sa:
marr sa:
Loftberg sa:
SGS sa:
Loftberg sa:
Julölen kostar sub 30.
Är den god?
Det kostar sub 30 spänn att få vetskap

42Hz

Aktiv medlem
Stumpy sa:
marr sa:
Loftberg sa:
SGS sa:
Loftberg sa:
Julölen kostar sub 30.
Är den god?
Den smakar precis lika, fast godare. ;)

SGS

Medlem
Julbord med jobbet idag. Måste ju sätta nivån med en liten för-öl.

Kanske den mest lättdruckna imperial någonsin? Alkoholhalten märks inte av överhuvudtaget och den saknar (tyvärr) nästan helt eftersmak förutom en kort beska av obestämbar karaktär. Överlag helt OK trots allt.

Bilagor

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer