[ot] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

SGS

Aktiv medlem
Tbone: Schysst bild!

Tänkte egentligen inte lägga upp något själv i tråden idag, men då läsk saknades hemma fick det bli ett glas uppfriskande folköl i stället. Överraskande trevlig.

Bilagor

Loftberg

Aktiv medlem
Eftersom Happykollektivets elit har enats om att det nu är helt okej med julöl, så stämmer jag in i kören. Hittade denna rest från i fredags:

20181216_224644-01.jpeg

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Bara några ynka pendlingskilometrar idag pga kylan och inställd padel dessutom (kodden i Greta), men väl en sån här rackare bredvid tisdagspinnen. Alltid kul när Brew Dog provar nytt - även om just den här var en ganska anonym och procentblyg session. Nåväl, får väl kompensera med ett extra glas vardagsvin till purjosoppan eller en Auslese till äppelpajen innan romkupan tänker jag. För nu tar vi väl ändå lite (h)jul?

F1973527-379C-425C-A752-EB18A1C6D036.jpeg

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Loftberg sa:
Eftersom Happykollektivets elit har enats om att det nu är helt okej med julöl, så stämmer jag in i kören. Hittade denna rest från i fredags:
+1
Nu vet jag inte om det är tobak på skärmen eller om jag slarvat in ett kommateckn på måfå, men jag är iaf bra larmad. Holländsk vodka med mountain dew efter alla utsvävningar.

Henrik_E

Aktiv medlem
Att försöka dagdricka på svensk tågcentral är misär. Guinness på O’Learys vad det bästa som gick att uppbringa.

moros

Aktiv medlem
Inte min öltyp egentligen men eftersom alla andra gör det måste jag också, och innan julen är över. God, men inget man häller i sig mängder av... :)

Bilagor

bluetail

Aktiv medlem
Ganska god, men lite tunn och lite mycket av den där så kallade rostade smaken som flera av stoutarna har.
880541CE-48BB-417B-9BE5-0E4B3C34B534.jpeg

Jimel

Aktiv medlem
Beställde några öl på bolaget, stöten i gropen vet jag är bra men dom andra är nya för mig. Ska bli spännande.
E6B38B0A-C02E-417A-AC72-2FCE2613C0C4.jpeg

Jimel

Aktiv medlem
SGS sa:
Jimel sa:
Vilket jäkla namn och etikett. Måste prova!
Haha ja den är rolig, speciellt om man vet vad gropen i Leksand är ?

marr sa:
Jimel sa:
Beställde några öl på bolaget, stöten i gropen vet jag är bra men dom andra är nya för mig. Ska bli spännande.
Beställde de två första. :)
Tyvärr tror jag dom missade vaniljen i den andra ?

Vernersson

Aktiv medlem
Inga bilder men nu under lillejuls kväll har det blivit 2 riktiga höjdare i min bok.

Först en GD 9000 (vilken jag gav 5.0 på untappd) sedan en Gauloise Christmas (som jag gav 4.75) :-D

Stumpy

Aktiv medlem
Delade en Jacobson Golden Naked Christmas Ale och en St Bernadus Christmas Ale med mor, far, sambon och sonen till julmaten.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer