[ot] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

Jimel

Aktiv medlem
Kupa sa:
Jimel sa:
Ska till hufvudstaden om några veckor, någon som varit på omnipollos hatt? Är det för hipster packat eller går det att gå dit och äta pizza och ta en öl med frugan? Vi föredrar fin pizza och burgare framför operakällan.
Ja och nej. En fredagseftermiddag i juli gick det bra att få plats och äta en bit, en fredagkväll i oktober var det hopplöst fullsmockat.

Förstås fantastisk öl om man gillar deras grejer, men stället är litet och tar inga bordsbokningar så det är lite lotteri. Pizzorna är udda men goda som fan, tycker jag.
Stort tack för svar! Går förbi och kollar annars finns det ju gott om alternativ i närheten.
Har dom "vanlig" öl?

ooms sa:
Henrik_E sa:
ooms sa:
fàn betyder måltid på mandarin.
Omnipollo serverar pizza som smakar kinamat, alltså.
Nu blev jag tveksam ;)

Loftberg

Aktiv medlem
Ska också till kungliga hufvudstaden, redan ikväll. Vankas Karl Bertil på Scala och italienskt krubb signerat Da Peppe Due. Värmt upp med ett par rackare:

Lokalt.
20190111_134414-01.jpeg

Slurig suring från Tempel.
20190111_142100-01.jpeg

Smask från landsbygden.
20190111_144857-01.jpeg

bluetail

Aktiv medlem
Wow! Låter spännande! Var den god då?

Här kommer min dessertöl:

Brutal brewing apple and cinnamon brown ale.

D726B797-3724-4792-9687-9780DF43140C.jpeg

God men det räckte med en till desserten som var varma fikon, vaniljglass och krossade hasselnötter.

Och... jo den fanns inte på fotot här ovan men väl som en joker på menyn ;)

Senast ändrad:

moros

Aktiv medlem
Jet Black Heart, snygg och god. Nu till Effortless IPA, länge sen jag drack men värd att återupptäckas

20190111_213157.jpg

grondahl

Aktiv medlem
Jimel sa:
Kupa sa:
Jimel sa:
Ska till hufvudstaden om några veckor, någon som varit på omnipollos hatt? Är det för hipster packat eller går det att gå dit och äta pizza och ta en öl med frugan? Vi föredrar fin pizza och burgare framför operakällan.
Ja och nej. En fredagseftermiddag i juli gick det bra att få plats och äta en bit, en fredagkväll i oktober var det hopplöst fullsmockat.

Förstås fantastisk öl om man gillar deras grejer, men stället är litet och tar inga bordsbokningar så det är lite lotteri. Pizzorna är udda men goda som fan, tycker jag.
Stort tack för svar! Går förbi och kollar annars finns det ju gott om alternativ i närheten.
Har dom "vanlig" öl?

ooms sa:
Henrik_E sa:
ooms sa:
fàn betyder måltid på mandarin.
Omnipollo serverar pizza som smakar kinamat, alltså.
Nu blev jag tveksam ;)
För god pizza relativt nära hatten: Bananas. Grym pizza. Vill man inte ha hipstrig öl så kan man trängas med de äldre på OT eller Akkurat med. Eller Svejk såklart om man är en lagertyp

Astraboy

Medlem
moros sa:
Jet Black Heart, snygg och god. Nu till Effortless IPA, länge sen jag drack men värd att återupptäckas

Effortless är min favoritöl just nu och har varit sedan jag upptäckte den i somras. Älskar grape! Inte för alla, men om man gillar en fräsch, fruktig IPA med tydlig grape-karaktär så är denna en riktig hit, plus att det är en s.k session-IPA som innebär att det bara är 4,5%.

Loftberg

Aktiv medlem
Happy-approved dubbeljuice från Kanada. Nu i sin tredje eller fjärde (?) design sen den lanserades på Bolaget.
20190113_155627-01.jpeg

SGS

Aktiv medlem
Kunde tro't!

bluetail sa:
Beror på vad du är ute efter. Här är LasseB’s film från en happyrajd längs stigarna mellan Tällberg och Leksand. Är väl uppemot en 30 km stigar här.

https://happyride.se/video/61829
Ser schysst ut ?

Blev en sådan här till kvällsmackan. Jag är ingen jättefantast av det belgiska i vanliga fall, men den här var faktiskt bland det bästa jag druckit alla kategorier.

Bilagor

42Hz

Aktiv medlem
SGS sa:
Kunde tro't!

bluetail sa:
Beror på vad du är ute efter. Här är LasseB’s film från en happyrajd längs stigarna mellan Tällberg och Leksand. Är väl uppemot en 30 km stigar här.

Ser schysst ut ?

Blev en sådan här till kvällsmackan. Jag är ingen jättefantast av det belgiska i vanliga fall, men den här var faktiskt bland det bästa jag druckit alla kategorier.
Najs! Achel Bruin Extra är helt magisk, tyvärr inte så lätt att få tag på, men det går om man vill. Mysigt litet bryggeri precis på gränsen till nederländerna, den oansenliga lilla butiken på området har ett fantastiskt utbud av öl! =)

https://www.google.com/maps/uv?hl=en&pb=!1s0x47c6d5e3da23863b:0xb4f95eb8affe8908!2m22!2m2!1i80!2i80!3m1!2i20!16m16!1b1!2m2!1m1!1e1!2m2!1m1!1e3!2m2!1m1!1e5!2m2!1m1!1e4!2m2!1m1!1e6!3m1!7e115!4shttps://lh5.googleusercontent.com/p/AF1QipPRqEybpxnvFBy5l0DNMibMlrWvaiVrwKXpgMM5=w213-h160-k-no!5sachel trappist monastery - Google Search&imagekey=!1e10!2sAF1QipN1gm9J4Ix0CO6jDF8TBRJ8UuKGbbu9yXWhw2Re&sa=X&ved=2ahUKEwjzjpqHle_fAhXGFiwKHZAqClAQoiowDnoECAUQBg

SGS

Aktiv medlem
42Hz sa:
SGS sa:
Kunde tro't!

bluetail sa:

Ser schysst ut ?

Najs! Achel Bruin Extra är helt magisk, tyvärr inte så lätt att få tag på, men det går om man vill. Mysigt litet bryggeri precis på gränsen till nederländerna, den oansenliga lilla butiken på området har ett fantastiskt utbud av öl! =)

https://www.google.com/maps/uv?hl=en&pb=!1s0x47c6d5e3da23863b:0xb4f95eb8affe8908!2m22!2m2!1i80!2i80!3m1!2i20!16m16!1b1!2m2!1m1!1e1!2m2!1m1!1e3!2m2!1m1!1e5!2m2!1m1!1e4!2m2!1m1!1e6!3m1!7e115!4shttps://lh5.googleusercontent.com/p/AF1QipPRqEybpxnvFBy5l0DNMibMlrWvaiVrwKXpgMM5=w213-h160-k-no!5sachel trappist monastery - Google Search&imagekey=!1e10!2sAF1QipN1gm9J4Ix0CO6jDF8TBRJ8UuKGbbu9yXWhw2Re&sa=X&ved=2ahUKEwjzjpqHle_fAhXGFiwKHZAqClAQoiowDnoECAUQBg
Får försöka komma ihåg det om jag har vägarna förbi, ser mysigt ut! :-)

Viken likartad öl rekommenderas? Behöver inte nödvändigtvis vara äkta vara (trappist), då just svårigheten att få tag på de, åtminstone styckvis, verkar vara ett genomgående tema.

42Hz

Aktiv medlem
SGS sa:
42Hz sa:
SGS sa:
Kunde tro't!

bluetail sa:

Ser schysst ut ?

Får försöka komma ihåg det om jag har vägarna förbi, ser mysigt ut! :-)

Viken likartad öl rekommenderas? Behöver inte nödvändigtvis vara äkta vara (trappist), då just svårigheten att få tag på de, åtminstone styckvis, verkar vara ett genomgående tema.
Oj, har du testat Orval, Duvel? Kanske Tripel Karmeliet, själv blev jag frälst på Rince Cochon efter att köpt en flaska, måste beställa fler! =) Sen finns ju, Maredsous Blond, La Trappe Blond, La Chouffe, sen fanns Troubadour Blond på Bolaget ett tag.
Såg att Achel Blond även finns som "Extra", visste jag inte, måste försöka få tag på. :)

clnr

Aktiv medlem
@SGS Både Westmalle Dubbel och Trippel finns i fasta sortimentet på bolaget så har ditt lokala ombud inte dem inne så kan du beställa flaskor styckvis.

Loftberg

Aktiv medlem
Det är ju ändå torsdag. Några av senaste veckans för mig nya bekantskaper:

Exceptionellt bra suris.
20190116_143432-01.jpeg

Fin weiss som jag aldrig prövat tidigare.
20190116_192326-01.jpeg

Så många gånger har han stirrat på mig och jag har stirrat tillbaka. Men aldrig testat. Förrän nu. Fruktansvärt god och lättdrucken, speciellt med tanke på de 11% flaskan skyltar med.
20190117_140621-01.jpeg

Ännu en riktigt bra stout. Kaffe är alltid mums.
20190117_150912-01.jpeg

Eskilstuna-citra = mumsjuice.
20190117_153918-01.jpeg

SGS

Aktiv medlem
Henrik_E sa:
Mittenflaskan är rätt spektakulär.
Minst sagt! Köpte en till min far idag som han ska få nästa gång vi ses. Nästan så jag tar den själv i stället. (Men bara nästan).

Själv öppnar jag med denna, känd från tråden den med. Den var helt OK. Kan tänka mig att den passar bäst i liknande utstyrsel och med liknande göromål som snubben på burken.

Bilagor

moros

Aktiv medlem
Äntligen fredag ;) Dagens fynd... Intressanta släpp idag. Mest spänd på "Hi I'm kveik" från Lervig/Stone samt Stigbergets/All in brewings "Double hopped hefeweizen" Whats seems to be the officer problem, bara etikett och namn är ju en vinnare!

Bilagor

Senast ändrad:
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer