[ot] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

fhloston

Aktiv medlem
jomper sa:
Effortless är otroligt trevlig. Gillar du den borde du pröva Ballast Points Grapefruit Sculpin..

Grapefrukt och humlebeska går väldigt fint ihop tycker jag. Men många tycker tvärtom.
Jag gillar den, även om just denna burk var aninges avslagen.

Ballast point på inköpslistan

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Drog en Ship Full Of IPA innan den här (bra budgetbärs som lyfter som törstsläckare den här årstiden), men en vanlig Örn på balkongen är fan inte fel efter en bra solskensrunda. Skål!

6765C200-FB18-4771-8AF6-90D6F9726D14.jpeg

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Inte så överdrivet syrlig som vissa av sina kusiner. Nästan så att det skulle kunna vara lite MER syra. Dock väldigt god. Ölbeska och friskhet i ett. Kommer köpas igen. Speciellt i sommar.

E4EBE7D3-830C-45B6-B8C8-E19A4F04BDEF.jpeg

SGS

Medlem
Gehenna är helt OK. Ej sett den där från Brooklyn tidigare men får helt klart provas.

På min andra mandarin nu. Först tyckte jag inte alls om den. Sedan accepterade jag att den smakade mer av citrusfrukter än av humle och plötsligt var den riktigt fin. Har lite svårt för Brewdog vanligtvis.

Bilagor

moros

Aktiv medlem
Tror jag hade samma kommentar på clockwork, man måste dricka ett gäng tror jag.

Själv öppnade jag precis en lättöl till fredagsfilmen:

20190524_210055.jpg

(...eller, vilken skämtare hällde vodka i min ipa medan jag var ute och fyllde på chipsen?)

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Jag älskar Brew Dog. Speciellt deras vanliga IPA. Fortfarande min referens för andra uppe. Tangerine får testas helt enkelt. Nu; Omnipollo Levon (Belgian style pale ale). Rå, ursprunglig, lantlig, frisk.

AD694A13-41F4-4CE7-9A66-1DEB38D28B11.jpeg

42Hz

Aktiv medlem
jesperC sa:
jomper sa:
Effortless är otroligt trevlig. Gillar du den borde du pröva Ballast Points Grapefruit Sculpin..

Grapefrukt och humlebeska går väldigt fint ihop tycker jag. Men många tycker tvärtom.
Många?
Det är väl bara 42Hz som inte lärt sig uppskatta det ännu.

//j
:)

Måste vara fel på smaklökarna på dom som gillar humlejuice, det är ju inte öl, modernt påfund som inte har mycket med öl att göra! ;)

Säger det igen, önskar jag kunde uppskatta "modernt humlad" öl, men tyvärr, det är som att uppskatta flytade tvål! Fast jag verkar vara i minoritet så det är väl bara att inse att det är mig det är fel på!

jesperC

Aktiv medlem
42Hz sa:
...
Måste vara fel på smaklökarna på dom som gillar humlejuice, det är ju inte öl, modernt påfund som inte har mycket med öl att göra! ;)

Säger det igen, önskar jag kunde uppskatta "modernt humlad" öl, men tyvärr, det är som att uppskatta flytade tvål! Fast jag verkar vara i minoritet så det är väl bara att inse att det är mig det är fel på!
Jo, det kan inte ha varit lätt under IPA-trenden ;)
För egen del har jag inget emot det även om stilen inte bjuder på så värst mycket variation och det finns en hel del av rätt så trist kvalitet (Var väl, till viss del, det som ledde till det stora genomslaget. Humla på ordentligt så ställer det inte så mycket krav på grundprodukten. Således relativt enkelt att brygga).

Dagens öl blev förövrigt en Rodenbach Vintage/Vinäger.

//j

Jimel

Aktiv medlem
42Hz sa:
jesperC sa:
jomper sa:

Många?
Det är väl bara 42Hz som inte lärt sig uppskatta det ännu.

//j
:)

Vi är två tappra själar, köper då och då för att försöka vänja mig men det verkar omöjligt. Väldigt trist när hälften på bolagen är ipa och andra hälften ljus lager. Inget fel på ljus lager men vill man ha något lite extra så blir det oftast till att beställa och inte ens där är utbudet så stort.

Stumpy

Aktiv medlem
Tolkar jag italienskan rätt, så bör man dricka ölen innan jordens undergång. Frågan är hur länge man vågar vänta. Vore ju sund om man missade ”bäst före datum”.

9C475ECF-E5CF-4A13-A630-CF6559E82D4B.jpeg

jesperC

Aktiv medlem
Stumpy sa:
Tolkar jag italienskan rätt, så bör man dricka ölen innan jordens undergång. Frågan är hur länge man vågar vänta. Vore ju sund om man missade ”bäst före datum”.
Om det stämmer att den håller så länge som etiketten anger återstår att se...
men med tanke på hur sirapssöt den är så lär den i alla fall kunna hålla ett bra tag.

//j

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Pöhjala Kosmos (hazy IPA). Alltid kul att prova en ny och, på pappret, komplex premiumöl. Tyvärr dock inte värd sina 33 kronor. Ganska lätt kropp enligt ratebeer, och det håller jag med om. Anonym som en fjortonkilometersrunda i skogen i växlande molnighet och snålblåst. Saknar något för att ligga i det prissegmentet helt enkelt. Men vafan... skål på er, cyklister.

DB521E6D-24CF-471A-A3BE-8C602530F2CD.jpeg

såkket

Medlem
Alex Supertramp sa:
Och hur var den då? Har provat deras vanliga. Helt ok.

PS. Vad är det för snus?
Var ingen smakprovning iofs men det är min nuvarande favorit från ballast point sen dom slutade göra watermelon dorado, skulle säga att den är lite bittrare än vanliga sculpin men också lite friskare.

snuset är någon godissmaksatt sort med smak av syntetiskt körsbär, typ PEZ, gillar du testa olika snussorter så säljer swedish match sina small batch i sin webshop (och även denna om din lokala leverantör inte gör det), kan rekomendera hallon/lakrits, senaste bananvarianten var dock ingen höjdare.

Vernersson

Aktiv medlem

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer