[ot] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

Jimel

Aktiv medlem
Fick med mig lite blandat från Danmark, köpt på en stormarknad, danskarna verkar ha bättre ölsmak än svenskar då det var betydligt mindre utav ipor på hyllorna än det är hemma.
D1F0EE8E-245D-4C31-BFC5-E95A83902CAC.jpeg

Loftberg

Aktiv medlem
Fortsätter mitt skärgårdshäng. Bra dag att vara på bryggan...

Fantastiskt bra badöl. Left Handed Giant, Sonny Boy.
20190725_141605-01.jpeg

Typisk ale från Skebo bruk. God men lite avmattad på kolsyra.
20190725_174220-01.jpeg

110 kr för en dubbel-ipa? God, absolut. Men inte värd den summan. Hint av eklagring och whisky, men i övrigt rätt så diskret.
20190725_194414-01.jpeg

oatp1b1

Ny medlem
På tok för varmt för att cykla, så jag ska försöka mig på berliner weisse igen. Får se om någon är mindre mjäkig än de tidigare jag druckit.

Bilagor

Kneecap

Aktiv medlem
Tjena!

Lidls egna IPA.. Riktigt bra smäll för pengarna. Inte den bästa alkfria IPAn men för en guldpeng per flarra så är den grymt bra.

IMG_20190726_174952078.jpg

thomaslundstrom

Aktiv medlem
Jimel sa:
Fick med mig lite blandat från Danmark, köpt på en stormarknad, danskarna verkar ha bättre ölsmak än svenskar då det var betydligt mindre utav ipor på hyllorna än det är hemma.
Har du knäckt en Royal Brown Ale än? Jag köpte en platta sånt på ren chansning någon gång för länge sedan. Jag har aldrig smakat så vidrig öl; 23 burkar hälldes ut.

Leonnoren

Medlem
Ja en annan fick fraktur i två kotor i ländryggen igår kväll så jag e preppad me morfin, men med andra ord får jag ju inte dricka annat än alkfritt just nu..
Nå tips?

Kneecap

Aktiv medlem
Leonnoren sa:
Ja en annan fick fraktur i två kotor i ländryggen igår kväll så jag e preppad me morfin, men med andra ord får jag ju inte dricka annat än alkfritt just nu..
Nå tips?
Tjena!

Finns lite blandade tips på min Insta @mangekc
Men mina favoriter är Brooklyns Special Effects, Visby Easy rider och Mikkellers Weird Weather skulle jag nog säga i dagsläget. Beror ju lite på vad man gillar för öl också.

SGS

Aktiv medlem
Kneecap sa:
Leonnoren sa:
Nå tips?
Tjena!

Men mina favoriter är Brooklyns Special Effects, Visby Easy rider och Mikkellers Weird Weather skulle jag nog säga i dagsläget. Beror ju lite på vad man gillar för öl också.
Bra smak! Det är precis de tre ölen som är mina egna NA-favoriter. De är alla såpass goda att de passerat "bra, för en alkoholfri"-stadiet med råge.

Jimel

Aktiv medlem
thomaslundstrom sa:
Jimel sa:
Har du knäckt en Royal Brown Ale än? Jag köpte en platta sånt på ren chansning någon gång för länge sedan. Jag har aldrig smakat så vidrig öl; 23 burkar hälldes ut.
Galen människa, den var ju riktigt god.

Leonnoren

Medlem
SGS sa:
Kneecap sa:
Leonnoren sa:
Nå tips?
Tjena!

Bra smak! Det är precis de tre ölen som är mina egna NA-favoriter. De är alla såpass goda att de passerat "bra, för en alkoholfri"-stadiet med råge.
Tack för tips hörni! :)

marr

Moderator
Forumvärd
LazzeKongo sa:
Denna fick göra mig sällskap till dagens F1-kval, oerhört god om man gillar tunga ipor med massor av humle
Najs.

Kvalet var ju en bedrövelse. Äntligen hade någon ett litet övertag på merca. Så blir det ett clusterfuck.

alarix

Medlem
Leonnoren sa:
SGS sa:
Kneecap sa:
Leonnoren sa:
Nå tips?
Tjena!

Tack för tips hörni! :)
Ship full of IPA 0.0.
Helt ok!

LazzeKongo

Medlem
marr sa:
LazzeKongo sa:
Denna fick göra mig sällskap till dagens F1-kval, oerhört god om man gillar tunga ipor med massor av humle
Najs.

Kvalet var ju en bedrövelse. Äntligen hade någon ett litet övertag på merca. Så blir det ett clusterfuck.
Nu håller jag på Hamilton så är nöjd med både öl och kval ? men jag tror i ett rent kval hade LeClerc tagit det.

marr

Moderator
Forumvärd
LazzeKongo sa:
marr sa:
LazzeKongo sa:
Najs.

Nu håller jag på Hamilton så är nöjd med både öl och kval ? men jag tror i ett rent kval hade LeClerc tagit det.
Idag verkar jag få dricka öl. Hårt för Ham och merca idag.

IMG_20190728_165640.jpg

LazzeKongo

Medlem
marr sa:
LazzeKongo sa:
marr sa:
LazzeKongo sa:
Najs.

Idag verkar jag få dricka öl. Hårt för Ham och merca idag.
Med all rätt ?
riktigt svag insats i ett kaosrace...men så länge det inte sker oftare än såhär och dessutom med vm-ledningen intakt är jag inte alltför upprörd ?

Intressant öl det där, gillade den ?

Senast ändrad:

oatp1b1

Ny medlem
oatp1b1 sa:
På tok för varmt för att cykla, så jag ska försöka mig på berliner weisse igen. Får se om någon är mindre mjäkig än de tidigare jag druckit.
Jobbat mig igenom alla, och jag är fortfarande inte såld på berliner så jag skippar nog den typen helt. Bäst var nog Bats (men smakade mest passionsfruktssoda imho), följt av Puppethead men satte 1.5-1.75 på untappd d.v.s. inte bra. Geléhallon sour och Patrons Project 15.01 (sur-IPA visserligen) var kassa båda två. En betydligt bättre sur-IPA var LHG's Back and forth.

Senast ändrad:

moros

Aktiv medlem
After bike blir såklart från det lokala sortimentet. Exotiskt för en skåning. Men ölen var sisådär, kanske är inte heller belgisk ale min absoluta favorittyp

Bilagor

Senast ändrad:

Alex Supertramp

Aktiv medlem
En Strandlida (lokalt som fan) medan tändvätskan träckte in i briketterna efter bad och en symbolisk kortrunda, och sen en Punk IPA (på burk för en gångs skull) efter att jag hällt på ytterligare tändvätska och tänt medan lammkorvarna bastade med vitlök och hemodlade örter i en skål från Höganäs. Glömde fota tyvärr, men efter enkelt franskt lantvin till maten blev det iaf en GT. Skål, cyklister!

CB3023A3-9CF3-409B-8CEF-6CE82F6EF09E.jpeg

Loftberg

Aktiv medlem
Är hos lillebror i Dalarna. Spontanat loss på lite skojiga saker...

Carbon Forms från Left Handed Giant. Riktigt bra, och så speciell att den inte ens hade streckkod. Alls.
result_1564519305957-01.jpeg

Prisad dubbel från Faluns mest lokala. Och den förtjänade verkligen all cred den fått. Enormt bra!
20190729_201034-01.jpeg

Tog sista Ransack the Universe från Collective Arts. Smaskigast på länge, mums!
result_1564519236169-01.jpeg

Loftberg

Aktiv medlem
Åter hemma och det var dags att hämta ut en beställning!

En lokal från trakten som jag inte riktigt mindes. Kaffe-amber, inte helt vanligt!
result_1564597936047.jpg

När Billdal vill fira en jordbävning så sker det på New England-vis. Som väntat, riktigt riktigt bra.
result_1564598062955.jpg

Narangi, första gången jag testar denna. Ipa full av citrus-vibbar.
result_1564601888697.jpg

Har för kvällen gömt mitt hårdrocks-arv under en möglig och kall presenning. Tillfälligt. Och istället dragit fram mitt gamla 90-tals-jag med Darude, Oakenfold, Chemical Brothers, Prodigy och Tiësto i samband med att jag pluggade in min gamla sub. Givetvis passade en Equalizer från Umeå därför extra bra!
result_1564601929386.jpg

moros

Aktiv medlem
På väg hem från Åre blev det övernattning i Kristinehamn. Med ett par minuter till godo innan stängning fick jag med mig lite souvenirer från lokala sortimentet.

20190802_164711.jpg

"just nu" dricker jag Dala Bryggeri ljus lager till min Malmöfalafel. Det var väl den mest ointressanta jag fick med mig så den får gå först. Finns väl i ordinariesortiment runt om i landet vill jag tro

Senast ändrad:

clnr

Aktiv medlem
Mikkeller Spontanbasil. Satt som en smäck till havskräftorna. Dock så blir smaken lite väl mycket när man inte längre har något till.

Loftberg

Aktiv medlem
Härlig skara, moros. Har testat både Good Guys och Gammelbacka. Ja även Dalabryggeri också, men de verkar ju finnas lite överallt nu så.

Först ett osorterat gäng från ett par dagar sen!

Fenomenalt bra new england. Något alla som gillar stilen borde beställa hem och testa.
result_1564755250323.jpg

En samarbetsöl mellan två juice-giganter
Kan det bli fel? Nej.
result_1564754942439.jpg

En dubbel från Spike. Smakexplosion.
result_1564755546050.jpg

Och denna lördag börjar lite försiktigt med en Stockholms-ipa. Initialt gav doften en riktigt läcker bild av vad det skulle smaka. Men tyvärr klingar smaken av rejält och det blir rätt blaskigt. Helt okej, över medel, men kanske inte direkt prisvärd.
result_1564834806650.jpg

Insåg inte förrän nyss att det ju faktiskt är pride just nu. Jag bryr mig inte nämnvärt, men att knäppa denna öl känns som att dra ett lagom långt strå till stacken. Riktigt god dessutom.
result_1564834639265.jpg

En lokaling jag inte sett förut. 4 år i Götet gör att man tappar kollen! Mustig och mäktig, mer 'klassisk ale' än ipa.
20190803_144450-01.jpeg

moros

Aktiv medlem
Ja det blev en brokig samling, inte så mycket juicer dock ;) Good guys minns jag från en ölfestival jag snubblade över i Karlstad förra hösten. Igår blev det även en Wermlands Ale (american pale ale), rätt god men lite vattnig. Nu har jag precis kommit hem från en så här långt alkoholfri kväll. Öppnar Gammelbacka Red Ale, skål!

JLarsson

Aktiv medlem
Hade jag blindtestat denna hade jag aldrig satt kantarellsmaken. Men nu när det står på etiketten så är ju kantarelltonerna självklarta. 7.2% gör att man kanske inte sänker ett gäng, men den var väldigt god.

IMG_1534.JPG

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer