[ot] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

42Hz

Aktiv medlem
Denna igår, sjukt god redan, andra flaskan sparar jag lite till! Imorgon släpps årets version på bolaget...

result_1568833305479.jpg

Gouden Carolus Cuvée van de Keizer Imperial Dark (2018) - Het Anker

jesperC

Aktiv medlem
Kvalster sa:
Dagens släpp på bolaget är det sämsta på länge, bara Brewski/Mikkeller är intressant.
Kan nog bli en del att släpa hem ändå.
Södviks, ett par Italienska, nått från Dieu du Ciel samt några Gouden Carolus för att fylla upp lagret.

//j

Stumpy

Aktiv medlem
42Hz sa:
Kvalster sa:
Dagens släpp på bolaget är det sämsta på länge, bara Brewski/Mikkeller är intressant.
Lyllo dig, +1000kr fattigare själv... ;)
+lite till...
På PK-huset hade de begränsat antalet flaskor per person till fyra av Carolus, Söderviks och någon till. Blev dessutom Baladin, Beer Brugna, Pruss Perdú, Tipopils, Whiplash och en Elsa. Inte för att jag tror jag kommer gilla Elsa, men det kan vara lite kul att smaka den.

jesperC

Aktiv medlem
42Hz sa:
Denna igår, sjukt god redan, andra flaskan sparar jag lite till! Imorgon släpps årets version på bolaget...

Gouden Carolus Cuvée van de Keizer Imperial Dark (2018) - Het Anker
En av få öl som jag tror vi är överens om ;)

//j

Domestique

Aktiv medlem
Förmodligen ensam om att dricka denna ikväll. Egenproducerad suröl från Jokkmokks bryggeri/Arctic craft brewery bryggd på 100% kravmärkt malt från Warbro kvarn (pilsnermalt och vete/rågblandning). Lite skånskodlad Saphir i koket. Syrad med lactobaciller och jäst med belgisk saisonjäst och lite brettanomyces. Tillpiffad med 50 kg mosad mango som låg i en månad innan buteljering. Finns på några utvalda ställen som Niehku mountain villa i Riksgränsen, Spis i Kiruna, Arctic Deli Jokkmokk och några till. Fantastisk, men tveksamt om vi gör om exakt just denna batch.

Bilagor

Domestique sa:
Förmodligen ensam om att dricka denna ikväll. Egenproducerad suröl från Jokkmokks bryggeri/Arctic craft brewery bryggd på 100% kravmärkt malt från Warbro kvarn (pilsnermalt och vete/rågblandning). Lite skånskodlad Saphir i koket. Syrad med lactobaciller och jäst med belgisk saisonjäst och lite brettanomyces. Tillpiffad med 50 kg mosad mango som låg i en månad innan buteljering. Finns på några utvalda ställen som Niehku mountain villa i Riksgränsen, Spis i Kiruna, Arctic Deli Jokkmokk och några till. Fantastisk, men tveksamt om vi gör om exakt just denna batch.
Kul att ha en proffsbryggare i tråden. Låter som en väldigt spännande öl! När får man chans att prova liknande brygder på sydligare breddgrader (läs Stockholm)?

Domestique

Aktiv medlem
erik_valdemar sa:
Domestique sa:
Kul att ha en proffsbryggare i tråden. Låter som en väldigt spännande öl! När får man chans att prova liknande brygder på sydligare breddgrader (läs Stockholm)?
Vi har en del förfrågningar och jag jobbade i vinbranschen i Stockholm några år så har en del kontakter! Problemet är att hinna brygga volymer så vi kan leverera.. Men så småningom ska nog ni stockholmare få smaka också! :)

sikkel

Aktiv medlem
Ballast Point brewing co.
Piper down
scottish ale in rye whiskey barrells.
Fruktansvärt god! Kan nog lagras ett år till .
DSC_0000_BURST20190927193552312.JPG

Kneecap

Aktiv medlem
Tjena!

Först Omnipollo Konx

IMG_20190927_193426_530.jpg

Sen The Flying Dutchman NoMad Brewing Company Frek Kriek Zero point three.

IMG_20190927_195547_106.jpg

Ruskigt bra nyheter båda två.

jesperC

Aktiv medlem
Kneecap sa:
Tjena!

Först Omnipollo Konx

Riktigt bra alternativ bägge två.

För egen del en Södvik Supersäsong till maten idag.
Den extra alkoholstyrkan på denna tycker jag inte tillförde så mycket mot tidigare årgångar men kul att de testar lite nytt varje år.

//j

42Hz

Aktiv medlem
jesperC sa:
Kneecap sa:
Tjena!

Först Omnipollo Konx

Riktigt bra alternativ bägge två.

För egen del en Södvik Supersäsong till maten idag.
Den extra alkoholstyrkan på denna tycker jag inte tillförde så mycket mot tidigare årgångar men kul att de testar lite nytt varje år.

//j
Ska nog korka upp en flaska imorgon, har höga förväntningar!

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Alltid älskat Brew Dog, och den här gjorde inte mig besviken. Den utgav sig för att vara en citrus session IPA, och levererade därefter. Fräsch är första ordet som kommer upp i huvudet. Vanliga Punk-ipan är dock fortfarande svåröverträffad. Jaja, lindrar söndagspngesten och oron över en skrapande bromsskiva iaf.

4EE21BAD-FFAE-4AE9-B6A8-7886862A6E40.jpeg

42Hz

Aktiv medlem
"Vanliga" Södvik Säsong släppt idag, Systembolaget verkar inte tycka att den ska finnas i sådan mängd så de har halverat det önskade antalet...

https://www.systembolaget.se/dryck/ol/sodvik-sasong-3393803

[hr]
"På grund av byråkratiska anledningar jag inte vill gå in på ser vi dock att för första gången på mycket länge kommer vår öl bara att finnas på hyllorna i Eskilstunas närområde.

Emellertid har vi lyckats få in den på Systembolagets webb vilket gör att ALLA kan beställa den så länge man har ett konto på ovan nämnda butik! Bra så...

...men trots att vi föreslagit, bett och förklarat för Systembolaget att ni är många som vill ha denna härliga brygd har de enligt mig samt bryggeriet 'snålat' litegrann och inte lagt upp vårt önskade antal i webbutiken utan bara hälften med följande ord:

"Det är för sortimentet, ölstilen etc. en väldigt stor initialvolym. Jag hade först tänkt mig ungefär hälften men möter dig på halva vägen. ?"

Min önskan och vädjan består i att ni hjälper mig att överbevisa Systembolaget att de har fel samt att skriva dem lite på näsan! Ingen vore gladare än jag om ni dammsög webben så fort ni bara orkar samt har råd med och som sagt behöver ni inte sörja eller oroa er för mycket om ni inte hinner med att beställa i första vändan eftersom ni, liksom jag, vet att det finns ungefär lika många Södvik Säsong till.

Tack för uppmärksamheten/

Jens Skrubbe
"

Loftberg

Aktiv medlem
En välkommen-hem-onsdag innebär uppkorkning av några nya obeprövade härligheter!

En sur pale ale är alltid lika intressant som trevligt.
20191002_161338-01.jpeg

Mycket fin dubbel indian-juice i svart förpackning.
20191002_164343-01.jpeg

Norrmännen levererar inte helt oväntat ännu en superb NEIPA.
20191002_173104-01.jpeg

Dubbel i höstskrud.
20191002_180223-01.jpeg

Allesammans mycket trevliga!

Skål denna lill-lördag :)

moros

Aktiv medlem
Torsdagsjuice som belöning för väl utförd tubelesskonvertering på nya hojen. Danskarna kan göra annat än pilsner :)

Bilagor

Senast ändrad:

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer