[ot] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

Loftberg

Ny medlem
Blev även ett par glas nere i centrala Amsterdam. Mysig stad. Stort utbud på öl! Här en Hop Stoopid från Lagunitas på Leidsdplein.
result_1575485144600.jpg

Mellan alla belgare hittade jag en lokal ipa. Brouwerij 'Tij (?) inklusive NSFW-etikett.
result_1575486125097.jpg

Och ikväll är man åter hemma i Svedala, och det är ju ändå fredag så... Reptilia från mina favoritbryggare. Den fick en 4.5a på untappd. Mycket bra mao.
result_1575641442065.jpg

Gamla goa Beerbliotek colab'ar och skapar magi.
result_1575641509224.jpg

Bittert och exotiskt är ledorden för denna lillburk från Omnipollo.
result_1575641620071.jpg

Loftberg

Ny medlem
marr sa:
Loftberg sa:
marr sa:
Magiskt bra. Smakar verkligen paj!
Den där är galen. Smakar mer efterrätt än en efterrätt. Guld!

Smutt belgare!

Norbaggarna fortsätter obehindrat regera.
Precis, jag förstår inte hur man fick in pajdegssmaken i det hela. Galet som sagt.
Apropå den! Testade denna från Omnipollo ikväll. 8% bärjuice rakt ner i kistan. Lika otroligt smakbisarr som pajen. Mycket bra!
result_1575729101830.jpg

Testade även denna, också från Omnipollo. En sorts ultraversion av klassikern Fata Morgana.
result_1575729367474.jpg

42Hz

Aktiv medlem
Achel bruin är fin men får ni tag på achel bruin extra så tveka inte att slå till!! Klart värt att testa!
Achel är en av de mista trappist bryggerierna men butiken vid klostret är värt ett besök, grymt utbud! Sen kam man lattja med att hoppa mellan frankrike och belgien alldels i närheten. ;)

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
42Hz sa:
Achel bruin är fin men får ni tag på achel bruin extra så tveka inte att slå till!! Klart värt att testa!
Achel är en av de mista trappist bryggerierna men butiken vid klostret är värt ett besök, grymt utbud! Sen kam man lattja med att hoppa mellan frankrike och belgien alldels i närheten. ;)
Det var min käresta som kom hem med den. <3

ooms

Aktiv medlem
42Hz sa:
Ja, inget från St Bernardus ännu i alla fall. :(
Tur man har ett antal på lagring!
St Bernardus dök upp i fredags, ser jag nu. Ska finnas 94 st i Uppsala, får bli en tur förbi butiken efter jobbet.
Men jag saknar Corsendonk, fanns för två år sedan och jag drack den lagrad ett år i fjol, riktigt bra. Såg den dock inte i sortimentet ifjol, och inte i år heller...:-(

42Hz

Aktiv medlem
ooms sa:
42Hz sa:
Ja, inget från St Bernardus ännu i alla fall. :(
Tur man har ett antal på lagring!
St Bernardus dök upp i fredags, ser jag nu. Ska finnas 94 st i Uppsala, får bli en tur förbi butiken efter jobbet.
Men jag saknar Corsendonk, fanns för två år sedan och jag drack den lagrad ett år i fjol, riktigt bra. Såg den dock inte i sortimentet ifjol, och inte i år heller...:-(

Ja, såg det! :) Tycker Corsendonk Christmas är lite mesig, har några 25cl flaskor kvar och en 75cl tror jag, det finns nog på hopt.se. :)

42Hz

Aktiv medlem
Kul kombo, Barley wine med belgisk jäst, skummet försvann direkt men en finbubblig"kolsyra" kvar som gren fyllig smak, söttma som går över i lätt bitter eftersmak.
Kan tänka mig att den går ihop fint med lagrad ost. =)

Belgian Barley - Gothenburg Brew

IMG_20191210_183404-01.jpeg

Jimel

Aktiv medlem
Mälardalen Brewing Company och Eskilstuna Ölkultur har gjort ett samarbete, ska bli spännande att smaka vid tillfälle.
58149976-8AE5-4E0A-BDC1-72B38F70F0D7.jpeg

julgus

Aktiv medlem
Efter ett hårt Trainerroadpass så blev det en iskall "A ship full of IPA" alkoholfri. Den är riktigt bra men kostar en slant... tror jag betalar 17.- för en 33:a på lokala lillbutiken.

Loftberg

Ny medlem
Sen på pucken, men testade igår två 'nya' belgare från Systämet.

Först, bäst och skummigast under kvällen.
20191209_141456-01.jpeg

Men helt okej även denna.
20191209_144555-01.jpeg

Loftberg

Ny medlem
Mellan alla julklappsköp och häng med storm troopers på Musikhjälpen, blev det ikväll en barley wine. Jag har provat några stycken i stilen, men tror inte riktigt jag nått fullt ut dit än. Monstertung nyhet från lokala Möllys, och det är något att sippa på en bra stund.
result_1576084468971.jpg

Senast ändrad:

42Hz

Aktiv medlem
En mörk lager, man luras av färgen, förväntar sig en fyllig öl men det är ju fortfarande en lager, fast mörk... 😉
På flaskan står det att den passar på julbordet samt med fläskpannkaka, mustiga grytor och äppelpaj.

Kloster Vinterlager - Inlands Bryggeriaktiebolag

IMG_20191211_183241-01.jpeg

42Hz

Aktiv medlem
Loftberg sa:
Mellan alla julklappsköp och häng med storm troopers på Musikhjälpen, blev det ikväll en barley wine. Jag har provat några stycken i stilen, men tror inte riktigt jag nått fullt ut dit än. Monstertung nyhet från lokala Möllys, och det är något att sippa på en bra stund.
Intressant, står det något om vilken/vilka humle som använts?

Loftberg

Ny medlem
42Hz sa:
Loftberg sa:
Intressant, står det något om vilken/vilka humle som använts?
Sprang och dubbelkollade flaskan men står ingenting tyvärr.

Däremot korkade jag upp nästa nyhet från Möllys. En ny ipa med klassisk ton av citrus. Smarrig, fräsch och lättsam.
20191211_192028-01.jpeg

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer