[ot] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

bluetail

Aktiv medlem
Inte hängt med på ett tag (så risk för att denna redan är med) men gillade den här för mitt bolag nya stouten från Italien av alla ställen! Som Noa men lite mer kolsyra och mindre alkohol. Supergod chokladig stout!
B2E0ADA0-C563-4948-90CF-5F9B13D72DA3.jpeg

jarna

Medlem
Jag gillar lokalt producerade saker bland annat Hold the Buns Fika Stout från Brewing Költur i Hölö Privatimport gäller för denna sort
20200220_200358[1].jpg

42Hz

Aktiv medlem
Oppigårds levererar! Inte många av deras öl jag fixar med att dricka, men deras stouter (Thurbo) gillar jag skarpt!

Dyr men god, Soten stout - Oppigårds bryggeri

IMG_20200312_195830-01.jpeg

DeLiQ

Aktiv medlem
Klämde just den sista ölen som fanns hemma. En välsmakande La'Chouffe winterale.
Dags för ett besök på glasbanken för att bunkra innan man råkar ut för nån eventuell karantän

jomper

Forumpappa
Forumvärd
89435974_1269649836578069_2132862484107755520_o.jpg

Stal bild från bryggeriet eftersom jag inte tog någon egen. Dagen släpp från lokala bryggeriet, tillfällig öl, vilket brukar vara deras roligaste. Föll mig i smaken.

Stumpy

Aktiv medlem
Mmmm, det va gött med Belgisk bira. Följer upp med en:

Gouden Carolus, Cuvee van de Keizer, Whisky Infused

06DA5ED1-D723-4F81-A0D9-55C4CD9F07E5.jpeg

MartinRF

Medlem
Tråden har nästan 200 sidor så jag orkar inte leta: Hur kall är lagom kall och hur åstadkommer ni det? Den gamla kylen, den som gick hädan i månadsskiftet, hade en sval och öl som stått där var oftast lagom kall. Nu har jag ingen sval och har jag ölen i kylen blir den väldigt olagom kall. Rumstempererat är för varmt för mig.

/Martin

moros

Aktiv medlem
Inte just nu, men ett par timmar sedan. Defender IPA i vårsolen (gör vad jag kan för att stötta lokala puben)

20200319_162121.jpg

Naveus

Aktiv medlem
Tråden har nästan 200 sidor så jag orkar inte leta: Hur kall är lagom kall och hur åstadkommer ni det? Den gamla kylen, den som gick hädan i månadsskiftet, hade en sval och öl som stått där var oftast lagom kall. Nu har jag ingen sval och har jag ölen i kylen blir den väldigt olagom kall. Rumstempererat är för varmt för mig.

/Martin
Det är olika från öl till öl, i min kyl kör jag med lager och enkel IPA/APA direkt från kylen medan stout får mellanlanda på köksbänken i ca 1 timme efter den kommit ur kylen och NEIPA/DIPA nästan lika länge.
Det är lagom för mig och min kyl :D

Dricker för övrigt ingen öl just nu men om ett par veckor blir det att tappa upp ett glas med Mango NEIPA som skulle varit bidrag i tävling som dessvärre blev inställd.
Nu blir det 45 min på köksbänken och en väldigt partisk enmansjury istället.. Bild kommer vid tillfället.

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Riktig suröl. Innan grafittijuicen kom. Tar visserligen gärna något läskande och fruktigt när våren har närmre fram till sommaren än tillbaka till vintern, men just idag blev det en sån här post ride (trots GPS-fel).
3704D205-8326-40C8-A233-C9AF2EC839D0.jpeg

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer