[ot] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

grondahl

Aktiv medlem
To Øl #01 DIPA. Mycket bra, juice fast ändå beska.

Drack en Stigbergets/North Hop Selection tidigare i veckan. Bästa ölen jag har druckit på länge.

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Alltså, de här kanotölen har ju sin charm. Att hälla i sig några såna post ride en varm dag, tom innan man duschar. Eller så tänker man sig att man sitter på en flotte i Florida, klibbig och jävlig, längtar efter Tom och Huck.
Men efter två mikrobryggda ipor blev det för vattnigt. Eller?
E449178A-A2AF-466C-BBBF-5D32DEA57312.jpeg

moros

Aktiv medlem
Riktig läskigt, på ett dåligt vis! Min var inte helt iskall, kanske då men jag tvivlar, man undrar varför de tillsatt extra socker?!? Till och med jag tyckte den var för sliskig! 😜
Slutade med att jag vaskade sista. Det skall mycket till för att hälla ut återstående tior i vasken... 😄 Fick skölja ner den med generisk ful-lager!

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Westmalle Trippel blev kvällens brygd. Igår var det NKB Southern Sessions 3.5.

Den förstnämnda levererade enligt förväntan. NKB:n vetetusan, de brukar göra god öl men den här smakade nästan lite diesel i efterbeskan.

Oskar

Aktiv medlem
Slutade med att jag vaskade sista. Det skall mycket till för att hälla ut återstående tior i vasken... 😄 Fick skölja ner den med generisk ful-lager!
Nu blir jag jättenyfiken och kommer bergis köpa det där ölet bara för att tycka det är jätteäckligt men ändå tvinga i mig det. FAN!

jomper

Forumpappa
Forumvärd
ABT12 är min absoluta favorit, men hela lådan är faktiskt väldigt, väldigt trevlig. Inget man dricker själv på en kväll dock.

K.U.T.S

Medlem
Go kväll på er. Inget i glaset idag, men har underbara minnen av en fantastisk ölprovning jag var på igår när en vän fyllde 40!! Helt galet bra nivå 😍👌👍
Det blev 2 st olika Cantillon efter middagen också. Så supernöjd med utbudet i lilla Borlänge på BD,s källare.

Bilagor

42Hz

Aktiv medlem
ABT12 är min absoluta favorit, men hela lådan är faktiskt väldigt, väldigt trevlig. Inget man dricker själv på en kväll dock.
jodå, ta lite tid på sig, börja med Wit när solen är uppe, gå över till trippel när solen är på väg ner, sen njuta av en Prior och avsluta med en Abt 12 när det börjar blir lite rå nattluft. ;)

Waylost

Medlem
Alltså, de här kanotölen har ju sin charm. Att hälla i sig några såna post ride en varm dag, tom innan man duschar. Eller så tänker man sig att man sitter på en flotte i Florida, klibbig och jävlig, längtar efter Tom och Huck.
Men efter två mikrobryggda ipor blev det för vattnigt. Eller?
Visa bilaga 421630
Bästa är ju kortlekskapsylerna

ooms

Aktiv medlem
Testade ett par Mora-öl, såhär dagen då Siljan Runt egentligen skulle körts. Kölner bier var bra, men Amber ale, nja...
814E8265-0C75-4FA7-ABA3-A207FDA1C070.jpeg

0C77BDD4-3D93-4568-B98B-8AB371C8789F.jpeg

42Hz

Aktiv medlem
Först en ädel pils från Pungstä...Pfungstädter. Rätt god!

MVIMG_20200608_163206-01.jpeg

Sen en pilsner från nya Carnegie bryggeriet, riktigt besk. Mindre god.

MVIMG_20200608_183927-01.jpeg

jomper

Forumpappa
Forumvärd

Kvällens cykelmek-dricka. Ny favorit, fanns bara tillfälligt på fat förut men ingår nu i standardsortimentet.

Loftberg

Aktiv medlem
Kanske inte helt kosher att dricka denna bjässe när det är mitten av juni, över 25 i skuggan och klarblå himmel. Men för att vara söt ultrastout fungerade den förvånansvärt väl för mig. Precis lagom söt på rätt sätt för att jag skulle uppskatta.
20200612_163448.jpg

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer