[ot] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Kanotöl kräver ofta sidovagn. Bourbon i det här fallet. Men fan vad gott det var med några Pabst innan grillen. Så kalla att man nästan trodde man drack Ramlösa.
932F9288-3096-46A5-94ED-7F6A6BF814EC.jpeg

Alex Supertramp

Aktiv medlem
När sommaren går mot sitt slut summerar jag det slarviga kanotölsprovandet. Alla druckna på
2E125B41-8440-43FD-A617-D0E765935415.jpeg
balkong efter cykling och bad, såna dagar när 28 grader gör tom en tjeck för kraftig. Pabst Blue Ribbon vinner (härligt med Ramlösakänsla när det iskalla ölet rinner ner nästan helt utan smak, när en bira på riktigt oxå är törstsläckande). Tvåa blir Corona (lime gör dock mycket) och trea blir Coors Light (inte bara av nostalgiska skäl, med countrykanalen på bilstereon genom USA och en papplåda bärs i baksätet ackompanjerad av trail mix och Beef Jerkey). OBS! Undvik alltid vanlig Bud. Druvsockervatten gör ingen lycklig. Skål och trevlig helg!

Kvalster

Aktiv medlem
Jag letar fortfarande efter nån godare öl men jag går bet! =)
Uppe i +1800st olika öl på Untappd men jag kämpar vidare! ;)
Ringhörnan med humlejuicejunkies har inga som helst problem att hitta godare öl och här undrar vi om det överhuvudtaget gjorts någon god öl i Belgien.

moros

Aktiv medlem
Ringhörnan med humlejuicejunkies har inga som helst problem att hitta godare öl och här undrar vi om det överhuvudtaget gjorts någon god öl i Belgien.
Har aldrig riktigt gått igång på deras öl även om en belgisk ale hamnar i korgen då och då. Hade för mig att jag druckit "8'an" men har nog glömt att checka in den och 10 finns ju inte i butik. Men jag ser inte hur den blir en vinnare med ytterligare några hack på alkoskalan. Drack den där som alla säger är så bra så man får bara lov att köpa fyra st eller vad det är när man är där i klostret. Man skall gärna bocka och niga också. Den var inte så god.

Humlejuicen är jag rätt mätt på så det är mest vanlig lager som går nu, kanske någon suris eller vanlig IPA. Men det fick bli en Oppigårds Utah igår igen för att "fira" sista semesterkvällen, den är bra.

Men men, nu skall vi alla vara glada att semestern är slut, värmen är olidlig och man fortfarande får lov att tycka om vilken öl som helst (och att det finns något för alla i vårt fina Systembolag)

42Hz

Aktiv medlem
Var inte ens en bra trollning, det överhumlande fenomenet är ett tillfällig fluga, riktigt öl har tack och lov en framtid. Juicetrenden är utdöende.

moros

Aktiv medlem
Trevligt att gå på lokal. Sleepy Bulldog Pale Ale var väl något av det bättre de hade på kran.

20200810_202857.jpg

jesperC

Aktiv medlem
Eftersom det talats om den så fick det bli en Caractère Rouge idag.
PXL_20200811_164217234-01.jpeg

Håller dock Rodenbach Vintage snäppet högre.

//j

zodah

Aktiv medlem
Apropå Lidl-tråden så hittade jag denna just där. Ok men inget man behöver köpa igen. Lite vattnig och aning för bränd ton för mig
0817B44C-D84D-4969-B06A-FC04730D7195.jpeg

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer