[ot] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Ja vafan, jag köpte den för namnet. Och måste passa på att jag drog en kortis på racern i morse, innan vanliga MTB-rundan efter jobbet sen. Bara för att det är så gött att dra en bärtz i sin prickiga souvenirtröja köpt på Champs-Élysées under brinnande final och roséfylla härom året. Vive le Tour!
PS. Slår även ett slag för whiskyn Älv från High Coast, samt för ölkorven från Heberleins. Skål, cyklonauter.

044A16AB-4A35-42D0-A825-1E14F7C1D9AF.jpeg

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Jag tycker den är god, helt klart! Men för yrsel per krona så finns det andra bättre kandidater. Tror inte min mage skulle klara 4-6st Flamingo Juice i rad... :rolleyes:
Jag menade väl egentligen mer att det skall fan smaka när det kostar så, just när vi snackar bärs. Och juicerna kommer förvisso en bit, men sen inte så mycket längre. Jag betalar helt enkelt gärna en hundring för en riktigt unik och suverän munsköljet, men ogärna en femtiolapp för en mangosmothie som borde kostat typ en dryg tjuga.

Hammersmashed

Aktiv medlem
Jag menade väl egentligen mer att det skall fan smaka när det kostar så, just när vi snackar bärs. Och juicerna kommer förvisso en bit, men sen inte så mycket längre. Jag betalar helt enkelt gärna en hundring för en riktigt unik och suverän munsköljet, men ogärna en femtiolapp för en mangosmothie som borde kostat typ en dryg tjuga.
Haha ok, jag förstår. Men jag gillar mangosmothie! Har fått upp ögonen för osötad fruktjuice med lite bubblor, jag är förvånad själv.

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Brukar dricka en rauchbier vart femte år ungefär, och är alltid lika nöjd. Den rök som gör whisky torvig och vass blir utspädd i öl korvig, matig och superrik- samtidigt som kall öl alltid är fräsch. Men ikväll känner jag nästan ingen rök. Är det för att jag valde Märzen ur deras sortiment?

3351A60A-8AC5-4773-B771-25574953A91A.jpeg

ooms

Aktiv medlem
Brukar dricka en rauchbier vart femte år ungefär, och är alltid lika nöjd. Den rök som gör whisky torvig och vass blir utspädd i öl korvig, matig och superrik- samtidigt som kall öl alltid är fräsch. Men ikväll känner jag nästan ingen rök. Är det för att jag valde Märzen ur deras sortiment?

Visa bilaga 442614
Det är väl den som är deras standardlöl så att säga, så den ska vara rökig. Du kanske redan supit sönder smaklökarna för kvällen? :sneaky:

Oskar

Aktiv medlem
Det är väl den som är deras standardlöl så att säga, så den ska vara rökig. Du kanske redan supit sönder smaklökarna för kvällen? :sneaky:

Ja, nåt skumt är det... 😬

Drar mig nu till minnes att jag drack en Remmarlöv Rauch härom veckan. Ölet skulle vara bryggt med rökmalt från just Bamberg. Röksmaken var minst sagt subtil...

Senast ändrad:

Jimel

Aktiv medlem
Eller som gubben i stora ölresan och göra porter/stout genom att hälla soja i vanlig lager.
Nja inte för att vara besserwisser men han var väl förbannad på att det blivit svårt att få tag på Falcon bayersk lättöl så tog vanlig lättöl och hällde i colorit soya? 😊 lika smart dock.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer