[ot] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Om jag är mer åt de klassiska spontanjästa med anor så är väl det här i andra änden av skalan. Helt ok dock, med bra lagom syra. Trots alltså tom blåbär i smaksättningen. Drar härligt i kinderna. Dricker jag några såna här kommer jag börja prata gnällbältiska likt de på bryggeriet i Örebro.

708CF515-0A4C-4A69-A0A0-3CC0CF324283.jpeg

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Ett av några lokala bryggerier här från västkusten som jag följer. Blev glad när jag såg en ny produkt, men inser nu att det bara var ny etikett på en av deras beigare biror. Helt ok, men är man sugen på ale vill man helt enkelt ha MER av alekänslan.
ACFD9B19-3615-45F7-AD8E-99FFC0C5B3CC.jpeg

grondahl

Aktiv medlem
LaLa-land var bra tyckte jag. När jobbet är slut så tänkte jag dricka en Snakedog IPA och se om nostalgin håller. Känns som en av de IPA:s som fick lite bredare distribution i Stockholm på 00-talet.

Vernersson

Aktiv medlem
Förväntade mig mer, men den var i kallaste laget när jag öppnade den, blev bättre ju varmare den blev. Fast då blev den "spritigare", föredrar en vanlig Gulden Draak, billigare också! 😜
Har en till flaska den får nog stå på hyllan i 3 till 4 år....
Tack!
Då sparar jag mina ett par år.
Köpte bara en av var sort pga priset.

swerider

Aktiv medlem
Kippis!

Visa bilaga 450734
Förväntade mig mer, men den var i kallaste laget när jag öppnade den, blev bättre ju varmare den blev. Fast då blev den "spritigare", föredrar en vanlig Gulden Draak, billigare också! 😜
Har en till flaska den får nog stå på hyllan i 3 till 4 år....
Jag tyckte att Bourbon-versionen var bara tråkigt spritig och dolde det fantastiska ölet (den låg bara 30 min i kylen så den var rätt tempererad), Laphroiag-versionen tyckte jag var bättre, men jävlar vad det smakade skogsbrand i näbben dagen efter...

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer